Wordt deze naam lastig voor het kind?

Toen ik het las dacht ik meteen aan de uitspraak Jimmy. Als ik het zou horen zou ik niet denken aan de spelling Jimi, maar dat weten mensen in jullie omgeving snel genoeg toch?! Ik ken iemand die Dennie heet, terwijl als mensen dat horen de meeste toch ook wel denken dat je Danny schrijft. Daarbij hebben kinderen tegenwoordig de meest aparte namen, die moeten ook gespeld worden en misschien zelfs met uitspraak corrigeren. Gewoon voor Jimi gaan als dat jullie keuze is ☺️

Ik las laatst een stukje over hoe 'ingewikkeld' namen soms zijn voor mensen. Het toppunt vond ik de naam 'Leen', dat er zelfs dan nog mensen vragen hoe je dat spelt. Ehm... Hoe makkelijk wil je het hebben?
Oftewel, spellen moet je eigenlijk sowieso wel, dus doe lekker wat jullie zelf mooi vinden:)

Denk idd de eerste keren dat mensen twijfelen hoe de naam uitgesproken moet worden, in wachtkamers en bij nieuwe leraren. Verder is het wel een naam die je vaak even zult moeten spellen maja dat moet ik met mijn naam ook al mijn hele leven, het is niet dat ik daardoor ooit gedacht heb "heette ik maar anders".  
Dus zou gewoon doen wat je leuk vindt. Er zijn wel apartere namen dan Jimi en uit eigen ervaring kan ik zeggen dat ik het toen ik klein was vooral grappig vond (en mn naam snel kon spellen ?) en nu doe ik het automatisch als ik ergens mijn naam door moet geven en vind het nog steeds geen ramp ?  

[quote quote=10289605]Denk idd de eerste keren dat mensen twijfelen hoe de naam uitgesproken moet worden, in wachtkamers en bij nieuwe leraren. Verder is het wel een naam die je vaak even zult moeten spellen maja dat moet ik met mijn naam ook al mijn hele leven, het is niet dat ik daardoor ooit gedacht heb “heette ik maar anders”. Dus zou gewoon doen wat je leuk vindt. Er zijn wel apartere namen dan Jimi en uit eigen ervaring kan ik zeggen dat ik het toen ik klein was vooral grappig vond (en mn naam snel kon spellen ?) en nu doe ik het automatisch als ik ergens mijn naam door moet geven en vind het nog steeds geen ramp ?[/quote]
Ik heb zelf ook precies dit, spel mijn naam ook altijd of heel soms laat ik het voor wat het is. En op mijn werk zeg ik wel eens als mijn naam verkeerd staat genotuleerd: mooi ik hoef niets te doen want mijn naam staat nergens ;)

Nou ik denk inderdaad ook zeker niet dat hij ermee gepest gaat worden hoor haha. Al weet je het natuurlijk nooit want je kan werkelijk waar met alles gepest worden. Anyways, ik zou het ook als Jimi schrijven als jullie dat het mooist vinden! Vind het een stoere naam. 
En volgens mij moet je tegenwoordig bijna alles wel spellen, want je kan een roos hebben maar ook een rose bijvoorbeeld :) 

[quote quote=10289610] Ik heb zelf ook precies dit, spel mijn naam ook altijd of heel soms laat ik het voor wat het is. En op mijn werk zeg ik wel eens als mijn naam verkeerd staat genotuleerd: mooi ik hoef niets te doen want mijn naam staat nergens ?[/quote]
Goede, die moet ik ook eens toepassen ?

Ik heb voor mijn dochter ook een naam die je schrijft als Leonore maar uitspreekt als Leonoor. Mensen maken er vanalles van. Leonora, Eleonore, Leonarda, Elonoor, Eleonoor, Leona. Bloedirritant maar ben alsnog blij met de naam. Het spellen en verbeteren went, na 1 of 2 x weten de meeste mensen het ook wel - op mn schoonmoeder na dan?‍♀️
In ieder geval: gewoon doen wat jij leuk en mooi vindt. Mensen maken er toch altijd wat van. Zelfs bij mijn simpele Hollandse naam krijg ik nog duizend variaties te horen. Doe je niks aan

Ik zeg doen! Hele leuke naam. In het begin zal je toch steeds misschien moeten verbeteren. Mijn jongste heet Kyan, en veel mensen spreken m uit als kiejan. 

Terug
Bovenaan