Wordt deze naam lastig voor het kind?

Ik vind het een mooie en lieve naam. Toen ik het las las ik het meteen als Jimmy, vind de uitspraak jiemie juist heel onnatuurlijk klinken. Mijn vriend heet Dane (vernoemd naar zijn Engelse vader) en mensen spreken zijn naam altijd verkeerd uit (Daanee, Daan, Dean, alle varianten komen voorbij) en hij moet het altijd spellen. Hij zit hier totaal niet mee en is nog iedere dag trots op zijn naam. Met die bijzondere namen die ouders hun kinderen soms geven is het sowieso normaler dat mensen hun naam moeten spellen of uitspraak moeten corrigeren. 
Ik vind het absoluut geen rare schrijfwijze en als de naam voor jullie goed voelt zou ik hem zeker doen! 

Leuk, gewoon doen! Spellen zullen mensen met een makkelijkere naam ook weleens moeten. Lijkt me niet zo’n probleem ;)

Ik vind het echt een super leuke naam! Ik heb zelf ook een naam die ik altijd moet spellen.. Ja dat is soms irritant, maar dat went ook echt wel.
Daarnaast is dit de naam van een van de grootste gitaristen die ooit geleefd hebben.. Waardoor de uitspraak zeker geen probleem zal zijn ?

Hai,
Ik zeg doen !
Het is jouw kind en als jij daarvoor kiest moet je het zeker doen en trek je niets aan van andere mensen, jouw leven jouw keuzes.
Ik heb trouwens ook een verwarrende en lastige naam die mensen verkeerd uitspreken. Het enige wat ik doe is laten horen hoe het moet klinken. En vaak weten ze me naam daarna wel omdat ze het paar keer herhalen of iets.
Trouwens ik vind het een leuke naam, lekker orgineel !
Groetjes

Ik zeg ook doen! 
Onze dochter heeft een supermakkelijke naam, en nog moet ik wel eens uitleggen hoe ze nou heet. Dus dat probleem zal je zelfs met de meest eenvoudige oer Hollandse namen hebben.
Jimi lees ik ook meteen als "Jimmy" trouwens.

Hartstikke leuk, en als je inderdaad een simpel ezelsbruggetje verzint voor mensen die het lastig vinden ivm spelling, dan is Jimi Hendrix wel een goede om aan te dragen. Ik kende iemand die heette Inger (skandinavisch) en zij zei eerst altijd Inge met een R erachter, maar dat snapten mensen die toen werd het Vinger zonder V, dat snapten mensen wel. 
Oh en over dat "heel erg gepest worden"  waar iemand het op de eerste pagina over heeft: wat een onzin zeg. Jimi (fonetisch dus Jimmy) lijkt me absoluut geen naam om gepest mee te worden. Als je er zo in staat wordt je wereld wel heel klein en beperkt.  

Terug
Bovenaan