yes ik heb toch weer een beetje hoop

quote: suus29 reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('02-08-2007 09:44:51'));

Bij ons mag je niet eerder komen tot je 11 weken bent en dan krijg je pas een echo.
Heb zelf een inwendige echo gehad omdat ze met dat apparaat niets konden zien.

liefs Suus

Trouwens heel dom want als blijkt dat je verder bent kan je geen nekplooimeting meet laten doen die moet tussen de 12-14 weken..en die optie moet toch opengehouden worden vind ik.

Bij ons kom je op intake met 8 weken en krijg je meteen termijnecho, dan mag je er nog een met 12 weken OF een nekplooimeting in het ziekenhuis. Daarna uiteraard met 20 weken nog eentje in het ziekenhuis, belgie is het stukken beter geregeld een vriendin van mij krijgt daar gewoon standaard elke 2 weken een echo en mag zelfs ELKE week als je wilt!

Ponyville, jouw reacties komen me zolangzamerhand een beetje de strot uit eerlijk gezegd, op het septemberforum ben je nog redelijk en op je "eigen" forum zelfs erg lief, maar hier word je nu toch echt vervelend en onuitstaanbaar. Jij weet alles en weet alles beter, misschien voor gynaecoloog studeren?
Ik heb expres niet gereageerd op jouw reacties over wanneer spulletjes te kopen omdat JIJ vind dat je dat zo snel mogelijk moet doen. En als het dan een mk zou worden zet je het toch "gewoon" in de opslag. Daar heb je hier heel veel meiden pijn meegedaan. Zelfde met de bv/fv vraag.  Denk eerst eens na voor je op de knop "plaats bericht" drukt.
Zo, ik  ga nu zelf effe nadenken of ik dit plaats, maar ik doe het toch.

By the way, dit is van een verloskundigen site, doe me een lol en LEES het effe door.

Als u tijdens een eerdere zwangerschap een miskraam heeft doorgemaakt, bestaat er tijdens een volgende zwangerschap vaak meer onzekerheid. U heeft dan de mogelijkheid om al vroeg tijdens de zwangerschap een echo te laten maken, om te kijken of er hartactie bij de baby zichtbaar is. Deze echo is mogelijk vanaf 7 weken zwangerschap en wordt vaginaal gemaakt. Als er hartactie is waargenomen, wordt de kans op een miskraam kleiner. Vervolgens wordt er dan tussen de 10 en 12 weken zwangerschap nogmaals een echo gemaakt, om de termijn te bepalen.

Miriam, die veel leest, voordat ze "onwetend" hier reageert.

P.S.: Meestal wacht een gyn een weekje of 2 om er zeker van te zijn om hartactie te horen.

1000 maal excuses Miranda, dat ik je topic "vervuil". Ik hoop uit de grond van m'n hart dat alles goed zit.

Ik ben het beterweten alleen een beetje zat en ik bespeur ook geen enkel medeleven in je reacties Ponyville, tis alleen maar BIJ MIJ, BIJ ONS, IN BELGIE bladiebladiebla.
Niks, nada, noppes medeleven voor Miranda, zo, moest het effe kwijt.

Miriam.

ja dat komt van EEN site op elke site kan je wel weer een andere opinie vinden, toch raar dat het bij mij blijkbaar wel gewoon uitwendig kan en vanaf 6 weken, en dat zelfs de VK en de echoman allebei zeggen dat het onzin om zolang te wachten en dat een inwendige vaak helemaal niet nodig is (of er moeten speciale omstandigheden zijn)

Je kan mijn reacties irritant vinden maar het is gewoon gebaseerd op wat er in onze regio gebeurd (blijkbaar ligt het zuid oosten van het land mijlenver voor op de rest van het land ???) ik heb een vriendin die tot 9 weken moest wachten omdat haar baarmoeder anders lag en ze het daardoor slecht konden zien maar dat was echt een uitzondering.

Ik vind het grappig dat je zegt dat IK mensen pijn doe met mijn opmerkingen maar blijkbaar mogen andere mensen, iemand wel compleet onzeker maken en de beginweken van een zwangerschap van iemand compleet bederven hierdoor?

Iemand een beetje vertellen dat je tot 20 weken moet wachten omdat je zelf een slechte ervaring achter de rug hebt is OOK heel gemeen, die dingen houd je dan maar lekker voor jezelf en laat iemand anders wel gewoon genieten.

Wat happens happens zeg ik altijd, wees gelukkig in het moment, nu heb ik teveel dingen meegemaakt om steeds een maand verder te denken en geniet van het moment zelf vind het heel naar dat andere mensen dat geluk voor iemand bederven omdat HUN zo onzeker zijn.   En JA ik heb ook een miskraam gehad dus weet wat het is maar laat mijn plezier er niet door bederven nare dingen gebeuren nou eenmaal het gaat erom hoe je weer het leven oppakt erna.
Misschien ben ik nu eenmaal zo geworden door mijn ziektes, ervaringen e.d. maar als je niet kunt genieten van het NU en de dingen doen die je zelf wilt ben je in mijn ogen niet erg zeker van jezelf.

Op mijn eigen forum ben ik redelijker omdat er nu eenmaal minder domme dingen worden gezegd dan is het makkelijker, en iemand word daar de beginperiode van een zwangerschap niet zuur gemaakt omdat je zogenaamd moet wachten (VAN ANDEREN BLIJKBAAR) om te genieten lekker te doen wat je zelf wilt zonder steeds commentaar te krijgen dat je weleens een miskraam zou kunnen krijgen, NEE daar zit je echt op te wachten zulk commentaar.

Zo'n meisje zit nu in onzekerheid terwijl dat HELEMAAL niet nodig is (hooguit nog een weekje) en dan zou ik gemeen zijn, ik vind de VK die haar in behandeling heeft veel gemener door niet alle opties aan te bieden die er zijn.

Hai Miranda,

Misschien dat ze nu wel al hartactiviteit kunnen zien hoor dat weet ik eigenlijk niet, maar ik heb ook met 8 weken pas een echo gehad en dat terwijl ik  onder behandeling stond in het ziekenhuis. Ik denk dat ze pas wat later een echo doen omdat ze dan echt zeker weten dat ze hartactiviteit kunnen zien. Want stel je voor dat ze dat nu bij 5 weken niet zeker kunnen zien dan zit je al helemaal in de rats tot de volgende echo! Maar ja, je zit nu ook wel een beetje  in onzekerheid. Probeer er maar van uit te gaan dat de dokter gelijk heeft! Positief blijven denken!! Makelijker gezegd dan gedaan ik weet het!

Liefs
Wilma
24 wk en 3 dgn

Hoi hoi,

Ik denk dat het met die echo zo werkt dat je met 7/8 weken vrijwel zeker hartactie kunt zien, maar vaak al veel eerder. Net als je een zwangerschapstest doet als je 1 a 2 dagen overtijd bent, je vrijwel zeker kunt zien of je zwanger bent, maar als je hem 3 dagen doet voordat je ongesteld moet worden, je best vaak positief resultaat krijgt, maar niet bij vrijwel iedereen. Als je dus vroeg gaat en je ziet geen hartactie, weet je eigenlijk NOG niks, en dat lijkt me alleen maar vervelender. Natuurlijk, als je het wel ziet is dat veel prettiger. Maar ik denk dat de gyn inderdaad liever wacht tot hij/zij zekerheid kan geven...

Groetjes,

Ellen

Terug
Bovenaan