Yoga tijden eerste weken zwangerschap

Dekleinste niet meer je naam dan veranderen, dan ben ik je weer kwijt! Want ik wil jou ook volgen.  Een meisje, super leuk! Wanneer ben je precies uitgerekend?
ik vind het wel spannend, vooral de eerste echo. Wij hebben vrienden waarbij ze er achter kwamen dat het kindje gestopt is met groeien en geen kloppend hartje. Dat was bij de eerste echo van hun

Heyyy demi
Wauw echt  ubsurd hoe snel de tijd gaat. 
Wat leuk een meisje ??
Ik ben 20 september bevallen van ons zoontje Siem
Hij is alweer bijna 5 weekjes oud.  Ook dat gaat super snel.
Verder gaat alles goed hoor. Het is wel onwijs wennen vooral de gebroken nachtjes.  Maar we hebben het er allemaal voor over ??
Fijn dat je zwangerschap  goed gaat.
Tword je gegund ?

Hoi! Ik ben yoga docent. 
Zelf ben ik nu 12 weken zwanger. En mag ik zelf geen buikspieren meer doen. Wel mag ik de schuinebuikspieren doen. 
Verder mag jij nog alles doen. Maar mocht je iets niet fijn vinden. Doe het dan niet. Maar het kan geen kwaad naar je kindje of zwangerschap. 
Luister vooral goed naar je lichaam! Liefs 

Ik lees hier sommige reacties dat sommige dingen niet meer mag. Dat klopt: maar pas vanaf het 2e trimester! 
Maar nogmaals: luister goed naar je lichaam. 

[quote quote=10125308]Hoi! Ik ben yoga docent. Zelf ben ik nu 12 weken zwanger. En mag ik zelf geen buikspieren meer doen. Wel mag ik de schuinebuikspieren doen. Verder mag jij nog alles doen. Maar mocht je iets niet fijn vinden. Doe het dan niet. Maar het kan geen kwaad naar je kindje of zwangerschap. Luister vooral goed naar je lichaam! Liefs[/quote]
dankje wel voor je reactie! Ik heb het gisteren aangegeven bij mijn yoga docent en ik mag 1 oefening niet meer doen, sommige doe ik iets voorzichtiger of in een andere vorm.
ik ga in iedergeval volgende week de yoga docent van de zwangerschapsyoga benaderen waar ik in januari wil starten. Dan heeft ze misschien nog een plekje.

@ Beautygirl! 
Wow wat heftig zeg.. hoeveel weken zwanger was ze? Ik was hiervoor 6/7 weken en toen is het spontaan mis gegaan, nooit een hartje gezien helaas. 
@ Nicolle B!
Oh zo leuk!!! Gefeliciteerd en wat een leuke naam :-D 
5 weken al dat gaat echt snel zeg.. niet te doen. Al aan het werk? Dat lijkt me zo zwaar en moeilijk haha. ?

dekleinste
ja 5 weekjes  gaan echt  snel
En je ziet  hem met de dag groeien
Als je dan het verschil kijkt mer 5 weken terug en nu krijgt die echt al een eigen  gezichtje ?
Nee joh  heb nog lekker verlof tot de eerste week  van januari dus voorlopig nog eventjes  vrij en bij de kleine man zijn
En dan zal het indd wel moeilijk zijn om hem weg te brengen  als je al 3 a 4 maanden elke dag samen bent?
Dus ben benieuwd 

Ik weet ook niet goed wat ik moet met yoga. Enerzijds geloof ik dat het goed voor je is (ontspanning, beweging), anderzijds ben ik ook door twee docenten enorm aan het twijfelen gebracht.
Mijn eigen docent gaf ook zwangerschapsyoga en raadde het in zijn geheel af de eerste 14 weken, bij ons op de yogaschool mag zwangerschapyoga ook pas vanaf 14 weken. Ik heb nog een andere docent die ook zei dat je er heel voorzichtig mee om moet gaan in het begin. Dan had ik een docente op vakantie die het juist aanraadde (de gewone Hatha) tijdens de zwangerschap.
Van wat ik op internet lees zijn het met name de diepe twists waar je rekening mee moet houden, en de houding op je buik met hoofd, armen en benen omhoog. Het vertellen in de les zou voor mij geen optie zijn omdat er bekenden in de les zitten (geen vriendinnen) waar ik het in prille fase niet mee zou willen delen. 
@jassiemaria: kun jij als docent verklaren waarom andere docenten de Hatha wel afraden in eerste trimester?

Terug
Bovenaan