zal het goed gaan?

Hoi allemaal

Ik ben nu voor de derde keer zwanger. De eerste zwangerschap is na 10,5 week in een miskraam geeindigd. In eerste gevloeid, dit stopte. Een week later begon ik wederom te vloeien wat eindigde in ee miskraam. De tweede keer was ik direct weer zwanger na de miskraam (moest wel van de verloskundige 1 keer ongesteld worden tussendoor, dit dus ook gedaan) en ging het gelukkig goed. Ik mocht vervroegd voor echo omdat ik niet zeker wist of ik zwanger was. Stel dat de hormonen nog van de vorige zwangerschap waren. De echo gaf mij veel rust, want ik zag een hartje. Ook in deze tweede zwangerschap heb ik tussentijds twee dagen gevloeid.
Nu ben ik 9 weken en  twee dagen zwanger (denk ik, misschien  2 dagen  langer). Ik heb vorige week twee dagen gevloeid. Op het moment gaat het weer goed. Ben enorm onzeker of het deze keer wel goed gaat.
Het liefst wil ik direct een echo maken, maar ik wil niet de onzekere zwangere vrouw zijn die belt naar de verloskundige met de  vraag of ik deze mag. Dus maar afwachten tot ik 11,5 week ben om de verloskundige te bellen met de mededeling dat ik zwanger ben, of toch niet?
Wanneer bellen jullie de verloskundige? En wanneer hebben jullie een echo?

Voor de rest iedereen ook heel veel succes met zwanger worden/ zwangerschap.

Hoi,

Bellen!
Ik zou niet weten waarom je zo lang moet wachten. Zwanger zijn is sowieso heel onzeker, en helemaal als je al een miskraam hebt gehad. Dat mag best hoor! Een goede verloskundige heeft daar ook wel begrip voor.

Ik hoop ontzettend voor je dat het goed gaat. Vloeien hoeft ook lang niet altijd te betekenen dat het fout gaat, maar ik begrijp je onzekerheid heel goed.

Gewoon bellen dus.

Groetjes, Miep

Direct bellen meid!!

Iedereen begrijpt je onzekerheid!! En gewoon om een echo vragen hoor!!
Dan weet je in iedergeval dat alles goed is!!
Heel veel succes meid!! Ik hoop dat je verder een voorspoedige zwangerschap zult hebben!!

Liefs Sjors...

Inderdaad, bellen!!
Het is hun werk, en ze zullen je onzekerheid wel begrijpen. Sowieso is bloedverlies een reden om eerder een echo te krijgen, dus zou niet nog 2 weken wachten. Dat is slopend!!

Succes!!

Hi Marion,
Bellen!! Hopelijk heb je dat al gedaan. Onzekerheid trek je niet en hoeft ook niet! Bij mij is gezegd dat ik bij een volgende zwangerschap meteen na 6-7 weken een echo krijg.
Doe het maar, voor je eigen gemoedsrust!
Succes & sterkte!

Nou wat kan ik er aan toevoegen!!!
bellen meid!!!! dan weet je tenmimnste hoe en wat!!!
heb ik ook gedaan en ik dachtr dan vinden ze me maar een zeur, moet niet zou ik zeggen maar pech, weet ik tenminste hoe en wat!!!

groetjes, Marieke

Ik zou ook zeker weten bellen. Tijdens mijn eerste zwangerschap voelde ik mij heel de tijd supergoed, maar ergens had ik het idee dat ik bang was om het kwijt te raken (terwijl ik daar helemaal geen reden toe had). Ik heb gebeld naar de verloskundige en dit probleem uitgelegd, want ik ging mezelf gek maken ermee. Ik mocht een week later al voor de echo komen. Dat was heel prettig omdat het zo snel kon, maar aan de andere kant... toen kwamen we er achter dat het niet goed was... Mijn gevoel had me dus stiekem niet in de steek gelaten. Maar toch kwam het ontzettend onverwachts, want ik voelde me super goed en echt zwanger. Het was heerlijk; wat wil ik dat graag terug zeg!
Helaas toen ik mijn reguliere afspraak bij de VK afzegde, was de secretaresse niet zo aardig... Ze heeft niet eens gezegd: wat rot zeg... Nee er kon niks vanaf... Hierdoor heb ik wel een drempel opgebouwd om te bellen... TErwijl die assistente een assistente is van o.a. de huisarts, verloskundige etc. Dus die hebben er niet eens wat mee te maken. Zelfs van mijn HA kreeg ik geen begrip. Toen ik kwam met het verhaal dat ik een miskram had gehad, zei ze: En wat kom je hier doen?
Dat snap je toch niet!
Maar goed, dat is even andere koek... Bij onzekerheid, zeker na een miskraam, zou ik direct bellen als je je zorgen maakt. Stress is ook niet goed voor de baby!

Hey Marion,

Ook ik heb een mk gehad in januari en toen ik weer zwanger raakte daarna wilde ik heel graag bevestiging van dat het allemaal goed was. Mijn vk was juist heel begripvol. Ik mocht meteen een echo en ze zei er bij als je volgende week weer bang bent mag je er weer eentje. Ik voelde me overigens goed maar wilde wel graag die echo om eventjes te kijken of mijn gevoel klopte en ja hoor....alles tot nu toe goed.
 (14 weken en 5 dgn  alweer nu en 2 echo's gehad en 1 controle van het hartje)

Gewoon bellen he, daar zijn ze voor. Ook voor je onzekerheden en je andere gevoelens! Groetjes Petra

Terug
Bovenaan