Zandbak

Ik zit er over na te denken om een zandbak voor Thomas te kopen. Maar ben zo bang dat het steeds zo'n zooitje wordt met al dat zand. Mijn tuin bestaat grotendeels uit bestrating!

Bij ons staat de zandbak ook op de tegels, maar hij is nog niet gebruikt. Ik ben niet bang voor troep. Je kunt het zand toch weer opvegen?

Onze zandbak is tijdelijk een zwembad door de vele regen. Gelukkig zit er nog gan zand in.

Groetjes,
Nelly.

Hoi Esther,

Tja...... Gijs is inmiddels 4 en ik heb er nog steeds geen. En elk jaar denk ik weer om het wel te doen.

Maar het is inderdaad een bende: óveral zand, want de zand moet in de kiepwagen, door de tuin. Of het zand moet met een grote schep uit de zandbak geschept worden. Of de laarsjes worden per ongeluk toch pas binnen uitgedaan (ondersteboven), of het zand zit overal (tot in onderbroek en hemdje).

En ik ben echt niet van de spik en span maar als ik de foto's van Thomas in gedachten neem (met de hagelslag door de hele kamer), dan kan ik me je overwegingen voorstellen hahahaha. En ik heb ook niet elke dag zin om het hele huis en de tuin te vegen....

Maar misschien komt die zandbak er dit jaar wel, Gijs kan ik inmiddels wel wat uitleggen en Sophie is toch meer van de fijne motoriek zeg maar (dus wellicht dat die kiepauto niet ergens gevuld en wel op de kussens van de dekchairs belandt)

Heel verhaal zie ik! Succes met je keuze
Groetjes
Susan

Als je bestrating hebt is dat toch alleen maar handig??!!!

Ik heb zelf de zandbak  ingegraven en als Kay op de rand van de  zandbak  heeft gespeeld dan veeg ik het daarna gewoon met de bezem weer de zandbak in!

Kay mag van mij dan ook niet met het zand door de hele tuin heen. Alleen in die hoek (en dat is toch best een grote hoek) wordt met zand gespeelt!
Dat is de eerste keren gewoon even opletten en  consequent/streng zijn hahaha..

Misschien een leuk smeetijzeren hekje om de zandbak heen?

Ik vind het hoe dan ook genieten om hem met zijn schep en emmer in de weer te zien. Ik verheug me al op de zomer als hij er lekker met z'n blote beentjes etc in kan hihi.. En dat ik miet vegen?.. Ach,.. Dr zijn ergere dingen!
Ik had het vroeger ook zo graag willen hebben dus daarom beleef ik er misschien extra plezier aan..

Esmé mv Kay

Het is ook niet dat míjn kind niet luistert hoor, het zijn natuurlijk áltijd de vriendjes van je kind die er zo'n bende van maken hahahahaha.

Nee serieus, alleen spelen in de zanbak is goed voor uren plezier, maar zodra er een vriendje bijkomt........... ze maken nogal wat los bij elkaar die jongens (en zo lief als Kay en Jente bij elkaar zitten: ze worden op den duur toch echt wel wat baldadiger, geef die jongens nog een half jaartje hahaha)

Maar ik weet eigenlijk wel zeker dat we dit weekend gaan shoppen voor een zandbak, het is vooral ook heel erg leuk!

Groetjes
Susan

Zal beslist hoor!!

Maar ik ben daar misschien erg streng in hahaha...
Als men niet normaal kan spelen in de zandbak dan GEEN zandbak. En vriendjes hebben  zich helemaal te gedragen op een ander!  hahaha..
Daar zou ik van te voren goede afspraken over maken met de kerels..

Dus als het niet zou werken in combi met bezoek gaat er op die middag de deksel op de zandbak,.. en een flink zware ook hahahha!

Esmé mv Kay

Zand veeg je idd gelukkig zo weg. De zandbak is nu nog te nat, maar ik heb er wat zand voor Lukas uitgehaald en in een oude kattenbak gedaan. HIj is er echt dol op, zodra hij thuis is, roept hij Kleien, kleien, kleinen. Dat betekent dat hij in de zandbak wil spelen, op een of andere manier assosieert hij dat met kleienen (waar hij dus dol op is)

Terug
Bovenaan