Zantac??

Hallo,

Even een vraagje, ons zoontje heeft gister van de huisarts Zantac voorgeschreven gekregen, omdat hij dus erg last had van opkomende voeding, en regelmatig een mondje terug geeft! Ik heb de bijsluiter gelezen en ik vind de bijwerkingen best heftig, het liefst geef ik het niet, maar het laatste wat ik wil is dat ons mannetje zo'n last heeft. Weet iemand zo of er ook homeopatische middelen te krijgen zijn bij een reflux?
Geef het nu wel, maar voelt absoluut niet goed!

Groetjes Tineke

hoi tineke,

heel herkenbaar, je verhaaltje. mijn zoontje heeft nu bijna 2 weken zantac en motilium vanwege een flinke reflux.
de eerste paar keren gaf ik de medicijnen haast huilend aan hem ook vanwege de bijsluiter, vond het ook erg heftig wat daar allemaal in stond... heb de motilium in eerste instantie ook niet gegeven, maar ben dit na een paar dagen toch maar gaan doen. Jasper had gewoon zo'n last van zijn slokdarm, hij huilde heel veel en bleef maar slikken en mondjes teruggeven.

ik heb me voorgenomen dat ik het 6 weken geef... naast de medicijnen verdik ik zijn voeding ook met johannesbroodpitmeel en ik ben met hem naar een osteopaat geweest. (dat is echt een aanrader, google maar eens op reflux en baby, kom je de osteopaat vanzelf tegen...)  
moet zeggen dat  Jasper inmiddels wel een stuk rustiger is, het is niet weg, maar wel vele malen beter...

Ik let er met voeden op dat Jasper  wat rechterop zit, ik heb een handoek onder het matrasje in de kinderwagen en een paar boeken onder  de pootjes aan t hoofdeinde van zijn bedje, om te  zorgen dat zijn voeding minder makkelijk terugloopt.
Na het voeden zorg ik dat  Jasper een kwartier tot een half uur goed rechtop blijft.

Tijdens mijn zwangerscap heb ik zelf erg maagzuur gehad en ik probeer maar zo te denken dat ik hem die pijn heel graag wil besparen en daar heeft ie de zantac voor nodig... ik probeer de bijsluiter maar wat te relativeren..

Geef je fles  of borstvoeding?  Jasper vond het lastig de zantac in te nemen, liep steeds weer uit zijn ond als   ik t met een spuitje gaf, nu spuit ik het in despeen van de fles en laat het hem daaruit drinken, als hij na t verschonen nog op zijn rug ligt.. Ik vond het zo vies ruiken als ik t door de voeding deed, zo gaat het erg goed..

succes! Ik hoop dat je snel resultaat ziet bij je zoontje dat maakt het misschien makkelijker  om het hem te geven..

lfs dana    

Hallo dana,

Bedankt voor je berichtje! Wij lopen ook bij de osteopaat moeten deze week er weer heen dus zal ik zijn klachten aangeven, hij heeft namelijk wat beknellingen dus het kan er best verband mee hebben!

Ik geef borstvoeding, maar heb een tijdje bijvoeding gegeven, ik denk dat ik vanavond na zijn voeding hier wat van ga geven en daar de zantac in doe, want gewoon puur geven is een drama, hij vind het maar niets,, en laat veel weer uit zijn mond lopen...., en dat is ook niet de bedoeling, hoe snel gaat dit spul trouwens werken?

Ik heb nog gezocht op internet voor iets homeopatisch maar kan niets vinden, balen..., we moeten morgen naar de kinderarts ( ivm met keizersnee dus controle) ga ik eens vragen of er niet iets milders is.

Groetjes Tineke

Hoi Tineke,

Misschien dat de kinderarts je Motilium erbij voorschrijft... Dat deed de kinderarts bij ons iig. Ik begreep dat de huisarts zoiets niet voor mag schrijven (??) Het zorgt voor een snellere passage van de voeding door de slokdarm en maag.

Wij mogen volgende week weer naar de osteopaat, we zijn nu 1x geweest, zit 3 weken tussen.

Pfff vandaag weer een moeilijke dag met Jasper, zo onrustig, heel veel darmkrampjes, niet in slaap te krijgen en dan gaat hij ook meteen weer meer spugen, is oververmoeid en dan kom je in zo'n cirkeltje, vreselijk. Ben zelf aan t einde van zo'n dag ook helemaal gebroken..

Tja borstvoeding kun je moeilijk indikken he?? Hoewel ik wel las dat je nadien een papje van jbpm kunt geven, maar of dat werkt?

Bij ons ging het na een dag of 5 echt beter, maar zo een of twee keer per week hebben we nog wel een erg moeizame dag ertussen zitten...

succes!

Dana

hallo dames,

ik hoor hier helemaal niet thuis maar zat even wat rond te neuzen en zag toevallig dit topic. Mijn Dochter is nu 11 maanden en heeft vanaf haar geboorte een  flinke reflux. ook wij hebben in het begin zantac en motillium voor haar gekregen en wij waren hier dus absoluut niet blij mee. Sinds een maand of 4 hebben wij nexium voor haar gekregen van plaats van de zantac en wij zijn gestopt met de motillium vanwege de nare bijwerkingen. Ik kan jullie echt aanraden om eens te vragen of jullie geen nexium mogen gebruiken want dit heeft het leven  van onze dochter echt een stuk beter gemaakt. Helaas is het wel zo dat dit middel pas sinds kort voor baby's gebruikt word en wij het alleen maar via onze kinderarts in het umc voorgeschreven krijgen. ( onze huisarts en de artsen hier in het ziekenhuis wisten niet eens van het gebruik bij baby's af)
Ik wil me echt nergens mee bemoeien natuurlijk maar pas alsjeblieft op met motillium wij hebben daar ontzettend nare ervaringen mee en ik kan het niemand aanraden.

heel veel sterkte dames!

Groetjes
Raya mama van Neo en Aeon

Ik vind het allemaal maar lastig hoor. Vorige week dinsdag ben ik met mijn zoontje van nu bijna vier weken naar de huisarts geweest. Ik dacht bij hem aan reflux omdat hij constant aan het slikken, nakauwen is, loopt te grommen (door maagzuur) en binnen vijf minuten nadat hij in slaap in zijn wieg/wagen wordt gelegd weer wakker wordt. Hij huilt ook behoorlijk veel, soms ontroostbaar, wil vaak kleine slokjes bij mij drinken en gooit zijn hoofd naar achter. De huisarts was het met mij eens, reflux, en heeft zantac voorgeschreven. Dit krijgt hij nu tweemaal daags en hij vindt het erg smerig. Hij probeert het weer naar buiten te werken en huilt erbij. Dit terwijl ik hem ook iets geef voor darmkrampjes, dit houdt hij wel binnen.
Maar goed, we zijn nu een week verder en ik heb eigenlijk niet echt veel resultaat. Maandag ging het toevallig erg goed; en vervolgens de dagen erna niet. Het huilen lijkt wel wat minder, maar dan loop ik dus echt de hele dag met hem rond. Ik moet morgen de huisarts weer bellen om te vragen wat hij ervan denkt.
Allemaal erg sneu en lastig, omdat hij ook een zusje heeft van anderhalf. Die gelukkig wel goed tegen het gehuil kan, maar even rustig naar bed brengen is er dus niet bij.
Nou, iedereen sterkte in ieder geval en ik lees mee met de verhalen en tips.

Het is ook lastig hoor Mam82... Hier ook goede en echt slechte dagen... Jasper hult ook nog steeds best veel en al hebben we over de nachten niks te klagen (dan slaapt ie in zijn bedje, bij ons op de kamer en slaapt ie na de voeding goed weer in en goed door) overdag is het vaak tobben met slaapjes.

Ik vind het ook lastig om te beoordelen of de medicijnen nu voldoende hun werk doen of niet. Volgende week moeten we weer na het cb, ga t daar nog maar eens vragen, naar de kinderarts gaan we pas begin mei weer.

Na Raja haar berichtje vraag ik me ook erg af watvoor nare bijwerkingen haar kindje dan had van de motilium...

lfs  

Terug
Bovenaan