Zantac??

goeiemorgen! even snel een berichtje

mijn dochter had ten eerste   ontzettend veel extra  last van der darmen door de motilium en zantac waardoor wij weer extra middeltjes moesten gebruiken voor dat. en ze had ontzettend veel last van der spiercontrole. stuiptrekkingen, stijvheid, en helaas kwam ze dus ook vaak in ademnood begon vaak te stuipen en liep dan blauw aan. we hebben regelmatig met haar in het ziekenhuis gelegen aan de hartmonitoren. Maar goed dit is mijn dochter. het hoeft helemaal niet zo te zijn dat jullie kleintjes hier ook zo op reageerd. van wat ik weet zijn dit soort reacties zeldzaam maar ik kan het niemand aanraden. uiteindelijk toen ze 7 maanden was heb ik uit mezelf besloten om te stoppen met alle medicatie en zijn wij via de arts in utrecht overgestapt naar Nexium.

voor de moeders die zich afvragen of de medicijnen helpen of niet. kleine tip... je ziet het resultaat en het verschil in een paar dagen. als je voor je gevoel te weinig resultaat ziet dan is het dikke kans dat het niet werkt.   hebben de kindjes alleen reflux of ook koemelkallergie? van wat ik hoorde gaat dit vaak samen en kan dit best handig zijn om dit uittesluiten. Mijn dochter had het in iedergeval ook dieetvoeding.

nogmaals... ik wil niemand mijn mening opleggen of zeggen dat het altijd zo is zoals in mijn geval. maar ik weet wel dat wij er heel erg alleen voor stonden en ik in de eerste weken graag wat maar steun en advies had gehad.
heel veel suc6 meiden, jullie hebben het vreselijk lastig.

groetjes
Raya mama van Neo en Aeon
ps. mocht iemand liever mailen auwtje@8200rpm.com

Hoi Mam 82 en Tineke,

Hoe gaat het nu met jullie kindjes?
Hier gaat het nog steeds heel wisselend, goede en slechte dagen. 6 mei moeten we weer naar de kinderarts.

lfs Mickey

ps Raya, bedankt voor je reactie!! Ik houd je berichtje wel in mijn achterhoofd. Werd het bij jouw dochter ook beter toen ze wat meer vast voedsel kreeg?? Dat hoor je ook wel vaak...

lfs Mick

Met mijn mannetje gaat het ook erg wisselend. De nachten gaan wel wat beter; ik zit niet meer drie uur met hem op, een uurtje wel. Maar hij huilt nog steeds erg veel. Ik ben twee weken terug naar een osteopaat geweest. Ik heb hem deze week terug gebeld. We hebben afgesproken dat ik even stop met melkprodukten, omdat dit ook zwaar kan zijn voor zijn maag en darmen. Anders volgende week weer heen. Morgen ga ik ook terug naar de huisarts, omdat ik vind dat de zantac of niet werkt, of in ieder geval niet genoeg. Maandag had ik een enorme drama dag. Hij heeft toen twee keer een half uur geslapen overdag. Verder veel huilen, af en toe een half uurtje rustig en dan weer huilen. Hij was toen vijf en een halve week, dus ik weet dat het waarschijnlijk ook een regeldag was, maar hij had ook veel pijn.
Dinsdag ben ik bij het cb geweest. En de arts raadde mij aan: OM HET BED PLAT TE HOUDEN. Ze had net een cursus gehad en het nieuwste advies is om de baby op de buik te leggen (al je er bij bent) en het bed plat te leggen. Dit ivm de vorm van de maag. Als je hem schuin op zijn rug legt, is het hoogste punt van de maag hoger dan de slokdarm waardoor de lucht vast blijft zitten en de druk oploopt en ze er dus meer last van hebben (hoop dat het een beetje duidelijk is wat ik bedoel). Op de buik is de stand anders waardoor de lucht makkelijker weg kan.
Nou verdere tips zijn altijd welkom zou ik zeggen.

@ Mick: Nee helaas was het met vast voedsel niet veel beter... ze krijgt nog steeds 1 fles en word 7 mei al 1 jaar maar de reflux is echt niet weg.

@ mam82: Dat is heel erg persoonlijk met je kind hoor dat buik slapen. ik heb pas met 9 maanden haar bed plat gezet omdat hier het buikslapen dus totaal geen suc6 was. sterker nog het bleef er maar uitlopen met het gevolg dat ze dus altijd met der hoofd in der eigen spuug lag en ik soms het gevoel kreeg dat ze gewoon   in der eigen kots aan het stikken was. wij hebben dit een tijd gehad voor haar wat wij echt als een uitkomst ervaarde http://www.antirefluxbed.nl/  maar ook dit vind niet ieder kind fijn.
Kijk een beetje naar je eigen situatie iedere kind heeft zijn/ haar eigen reflux en heeft bij andere dingen baat!

suc6 meiden! ik hoop dat jullie een beetje kunnen genieten van de lekkere dagen en dat de kleintjes niet te veel last hebben van het spugen.

groetjes Raya mama van Neo 01-09-2006, Aeon 07-05-2008 en 32 weken zwanger van nr 3

@ Raya: Joh wat rot dat je meisje nog steeds zo'n last heeft! Heeft ze ook nog pijn, of is dat met de nexium wel goed te ondervangen? Gefeliciteerd met je derde zwangerschap! Leuk, 2 zo dicht op elkaar, dat zouden wij ook wel willen! wij hebben 5 jr in t ziekenhuis  gelopen, omdat zwanger worden en blijven moeilijk ging, stiekum hopen we dat we nu heel snel spontaan zwanger worden, theoretisch gezien kan dat, maar verwacht het niet, maar om nu alweer aan de hormonen te gaan beginnen  zie ik nog niet zitten... Bijzondere namen hebben jullie kindjes, mooi!
Ziet er heftig uit dat ar-bed, maar de resultaten lijken goed, als je dat leest op de site.
Slaapt jouw dochter nu op haar buik?

@Mam: Ik had ook zoiets ergens gehoord idd, dat rugligging niet perse goed is voor kindjes met reflux. Leg jij je zoon nu op zijn buik? Ik heb t hier wel eens geprobeerd, maar daar werd ie zelf niet blij van... errug boos zelfs haha. Hij probeerde elke keer zijn hoofd op te tillen, maar omdat ie moe was hield ie dat niet lang vol, en maar blijven proberen, hij raakte steeds gefrustreerder.... Zou zijligging goed zijn?? Ik heb dat in t begin wel wat langer gedaan, omdat ik bang was dat hij anders stikte in zijn spuug, maar nu slaap hij gewoon op zijn rug.
Er zijn ook andere middelen dan Zantac, Nexium, zoals Raya schrijft, Gaviscon, Losec, misschien dat hij t daar beter op doet... of misschien moet de dosis verhoogd?

Hier gaat het momenteel wel goed, al  paar goede dagen gehad! Ik heb het idee dat de jbpm die ik door zijn voeding doe ook veel goed doet. Hij geeft nog wel mondjes terug, maar lang niet meer zoveel en vaak.... Hij moet wel hard werken hoor, om zijn fles leeg te drinken, is  meestal wel  een half uur bezig, maar dan is het er wel rustig ingegaan en hij is er niet uitgeput door vind ik...
Moest  hem net nog wel een droge slaapzak (puckababy) en romper  aantrekken, maar dat komt ws doordat mijn schoonvader de fles heeft gegeven vanavond. Daar merk ik wel duidelijk verschil in, dat ie meer spuugt als iemand anders hem de fles geeft dan mijn man of ik.
Ik draag Jasper geregeld in de draagdoek (5 meter lang). Hij slaapt er heerlijk in, ligt óf in foetus houding, óf in kommahouding, beide posities waarin hij geen last van spugen heeft. Bovendien laat ie zich overdag ('s middags vooral) niet zo makkelijk in zijn bedje leggen, dus zo maakt hij zijn slaapuren en heb ik mijn handen vrij.

Jasper is nu bijna 11 weken. Jouw zoontje is een stuk jonger toch?
hoe gaat het slapen bij hem?

lfs Mick

Even een update. Mijn zoontje is ondertussen bijna zeven weken. Sinds vrijdag krijg thij nexium ipv zantac en ook nog eenlaxeermiddel. Hij zit namelijk ook erg vol en heeft daar ook last van volgens mij. Om nou te zeggen dat het beter gaat... nee. Hij slaapt eigenlijk alleen maar slechter, ook 's nachts. Volgende week zou ik terug moeten komen als het niet werkt en dan door naar de kinderarts.
Ik hou jullie op de hoogte.

pff schreef ik zaterdag nog dat het best goed ging... vanaf maandag gaat het echt weer slecht! Hij slikt weer voortdurend en iedere keer als ie in diepe slaap raakt, dus helemaal ontspant komt het zuur weer omhoog... Het is ook weer zuur, ondanks de Zantac, dat ruik je en hij huilt weer erg veel, dus beetje moedeloos hier....

Woensdag weer naar de kinderarts, maar omdat ik niet zolang wilde (en kan, ben dooood moe en mijn kleine ventje ook!) wachten vandaag naar de huisarts geweest. De meds zijn iets opgehoogd, maar heb er weinig vertrouwen in...

Wat een getob he...

Mam, wat rot dat de nexium niet echt resultaat geeft! Gauw weer teruggaan idd...

succes allemaal en hopelijk gauw betere tijden voor onze hummeltjes

lfs

Terug
Bovenaan