Zeer Korte Luteale Fase, ervaringen?

Hoi,

Wij proberen sinds begin dit jaar zwanger te worden. Sinds deze ronde toch maar aan de ovulatietesten omdat we een beetje ongeduldig worden maar ook omdat dat ik het gevoel had/heb dat we naast mijn eisprong zaten (had het idee dat ik deze steeds +- een week later voelde).

Begonnen vanaf dag 11 met elke ochtend testen en tot dag 23 geen donkere streep te zien. Omdat ik afgelopen zondag op dag 23 buikkrampen kreeg en met name lage rugpijn heb ik in de avond nog een test gedaan en jawel, een dikke streep! Ook de volgende ochtend was de ovulatietest weer positief.

Mijn menstruatiecyclus duurt op z'n kortst 27 dagen en z'n langst 30 dagen. Volgens de app die het gemiddelde toont zou ik aankomende donderdag alweer ongesteld moeten worden. Dan is mijn eisprong toch veel te laat als afgelopen zondag pas de ovulatie was? Wat is jullie ervaring hiermee?
 
Als je test aangeeft met een dikke streep lijkt t me wel betrouwbaar...
Ik heb er geen verstand van, maar de ovulatie op dag 23 is idd wel laat. Het hoort rond dag 14 te zitten dacht ik. Bij mij is het altijd eerder. Meestal rond dag 11 of 12. 
 
 
 
 
 
Ja inderdaad gemiddeld zou dag 14 de eisprong zijn. Ik vraag me af of er dan wel een innesteling kan plaatsvinden met zo'n korte periode tussen ovulatie en menstruatie..
 
Geloof ook wel dat de test betrouwbaar was. Voelde ook echt de ovulatie verschijnselen op dat moment en test was gisteren en vandaag alweer lichter aan het worden.
 
Hoi Dewii,
ik zou even contact opnemen met je huisarts om dit te bespreken, ik weet dat er medicijnen verkrijgbaar zijn om je luteale fase te verlengen. Een bevrucht eitje schijnt gemiddeld 9 dagen tijd nodig te hebben om zich in te nestelen, maar dat is natuurlijk per persoon verschillend. Ik heb zelf een luteale fase van 9 dagen, ook kort maar gelukkig lang genoeg, gister namelijk positieve test in handen.
 
Ten eerste: niks 'hoort' wat betreft dag van eisprong. Eisprong op dag 10 is prima en dag 25 ook. Ik zou niet nu naar de huisarts gaan, omdat je niet weet of dit een uitzondering is of niet. Wie weet is je cyclus nu 31 dagen. Dan heb je een LF van 8. Dat is kort, maar kan nog prima. Er is niet gebleken dat LF verlengen echt nut heeft in eerder/ makkelijker zwanger worden. Dus de meeste gyneacologen behandelen een korte LF niet meer. Ik raad je aan minimaal drie cycli te observeren. 
 
Een innestelingsduur tussen de zes en twaalf dagen wordt als meest voorkomend beschreven
 
Als je cyclus langer of korter is dan 28 dagen, dan is je folliculaire fase langer of korter. De eisprong vindt altijd zo'n 14 dagen voor je volgende menstruatie plaats en de luteale fase duurt altijd 14 dagen, hoe lang of kort je cyclus ook is.
 
Wow Sharrr, wat een goed nieuws gefeliciteerd! Geniet ervan.
 
Ik wacht mijn menstruatie nog even af om het aantal dagen te kunnen bepalen (hopen dat ie gewoon niet komt natuurlijk ;-)) en blijf de komende ronde ovulatietesten gebruiken om het beter in kaart te krijgen, het gevoel dat we er steeds naast zaten is nu wel al voor een deel bevestigd. Toch misschien ook bij de huisarts alvast wat informatie inwinnen als het echt zo kort blijkt te zijn.
 
Zijn er mensen hier die met een LF van 7 of korter gewoon zwanger zijn geworden?
 
Terug
Bovenaan