Zeer Korte Luteale Fase, ervaringen?

@anonymous_username: hoelang was je luteale fase toen je zwanger geraakte? Ik heb namelijk deze cyclus al een eisprong gehad maar was gisteren by de gyne en hij zag 2 eitjes van 16mm klaarzitten om binnen enkele dagen te springen, maar zou volgende week woensdag al mijn regels hebben.. ik vind dit namelijk nogal een korte periode tussen de eisprong en de menstruatie 
 
Beste allemaal, wat fijn dat dit forum er is, ik ervaar dezelfde ontwikkeling zoals jullie beschrijven. Ik had een positieve ovulatietest rond dag 16, en toen kwam ik op dag 18 bij de gyn en die zag twee eitjes zitten die bijna zouden springen, maar ik word steeds rond dag 23 alweer ongesteld (en daarvoor al lichte spotting), daar zit dan denk ik niet genoeg tijd tussen om zwanger te worden, als jullie minimaal 8 aangeven.
Is het jullie ervaring dat je bv drie dagen na de positieve ovulatietest pas je ovulatie kan hebben?

Is het jullie ervaring dat de gyn alle eitjes goed kan zien op een interne echo, of kan je daar niet uit concluderen dat je wel of niet een ovulatie hebt gehad? Mijn progesteron waardes bouwen zich wel goed op lijkt.
Betekende een lichte afscheiding (roze/bruin) bij jullie altijd dat je dan sowieso ongesteld gaat worden, of heeft iemand die zwanger is geweest dat ook wel eens ervaren?

De arts heeft Utrogestan voorgeschreven, heeft iemand daar goede ervaringen mee?

Alvast heel erg bedankt voor het meedenken allemaal!
Groetjes Roos
 
Dit topic is inmiddels al een paar jaar geleden geopend.
Ben je blijven testen na die positieve ovulatietest? Ik test namelijk zelf vaak 2 dagen positief. Mijn LH-piek heb ik dan op de 2e dag. Tussen de 1 of 2 dagen later springt het ei.
 
 
Hoi ! Ik heb ook meestal pas rond de 17 de een positieve ovulatie test ! En dan zal mijn eisprong rond de 19 de dag zijn .. 
Ik zou deze maand goed in de gaten houden Waneer je ongesteld wordt zo kan je precies zien Hoelang je LF is 
Ik testte deze maand op dag 27 positief dus het kan zeker ! Ik ga voor je duimen 
 
Bij mij zit er ook maar 9 dagen tussen. Ik heb al een dochter. Ik weet niet hoe lang het toen was. Ik was de 2de maand al zwanger.
 
Dank voor jullie reacties! Zeer welkom.
Deze maand ben ik dag 24 ongesteld geworden, die dagen ervoor al hele lichte bruine afscheiding. Dag 16 was positieve test, dus zaten 8 dagen tussen. En dag 17 was test al niet meer positief. Maar als eisprong later is dan de positieve ovulatietest, was het misschien maar 6/7 dagen, dat is volgens mij echt te weinig...
PS: kan ik beter een nieuwe topic openen, wordt het dan meer gelezen?
 
Terug
Bovenaan