Zeer Korte Luteale Fase, ervaringen?

I Berg, dat is absoluut niet waar. Hoe kom je daarbij? De luteale fase verschilt per vrouw en loopt uiteen van 8-18 dagen (voor de meeste vrouwen). Veertien is alleen een gemiddelde. De luteale fase is bijna elke cyclus gelijk. De folleculaire fase kan per cyclus veel verschillen.

Ik heb een luteale fase van acht dagen en ben nu bijna zeven weken zwanger.
 
Bedankt voor je toevoeging Lovis en je advies! Ook jij gefeliciteerd ? Bij jou is je LF dus altijd 8 dagen geweest? Heeft het lang geduurd voordat je zwanger werd? Fijn om te horen dat dit geen probleem is, hopen op minimaal die 8 dagen. 
Zou volgens de 'gemiddelde berekening' van m'n cyclus morgen al ongesteld moeten worden (LF 4dagen) toch spannend weer. Hoop dat hij uitblijft en anders nog even op zich laat wachten zodat de dagen ertussen meer worden!
 
Ik denk niet dat als je een eisprong hebt je na vier dagen al ongesteld bent. Zodra je wat beter je luteale fase weet kan je beter niet meer de rekenmethode gebruiken. Welke app gebruik je? Ik vond Fertility Friend heel fijn,  maar temperatuurde ook. Ik was in eerste ronde zwanger. Was al een tijd gestopt met hormonen, vandaar dat ik mijn cyclus al kende. 
 
Bedankt voor je reactie Sabina, goed om te horen! Ik zit inmiddels op de 7e dag na ovulatie. Vandaag cyclusdag 31, 1 dag later dan mijn langste cyclus. Lijkt steeds te borrelen in m'n buik al wil dat vast niks zeggen haha. Wil het liefst al testen omdat ik nu over de langste NOD zit maarja nog kort op de eisprong.. Had mijzelf voorgenomen om donderdag pas te testen, mocht de menstruatie uitblijven (dan 9DPO) zou dat kunnen? Bedankt voor je tip over die app Lovis, vind hem ideaal.
 
 
Testen zou ik altijd pas vanaf zon 12/14 dpo doen, maar dat is mijn mening. Je lijf heeft even nodig om hcg aan te maken en zo kom je niet steeds voor een teleurstelling te staan. 
Ik testte op 15 dpo pas positief. Cb zelf pas 18 dpo. 
 
 
 
 
Terug
Bovenaan