Zeg me dat ik niet de enige ben!

Hoi mamas

Ik open dit topic puur om wat herkenning te vinden. Mijn baby is 4,5 maand oud en hij heeft nog nooit een nacht door geslapen. Ik ben zó moe van alle gebroken nachten en wordt ook zó moe van de mensen die vertellen hoe snel hun baby al het klokje rond sliep. Ik kan het serieus even niet aanhoren! Verder doet m'n lieve zoon het super goed en is hij gezond. Ik heb al heel wat dingen over slaap methodes gelezen en toegepast maar tot nu toe zonder succes. Hij heeft ook nog altijd rond 2300 uur een flesje nodig. Geef ik die niet, wordt hij zelf wakker voor de fles, dus vroeg gaan slapen voor papa en mama heeft vaak weinig zin.

Soms lijkt het echt alsof alle andere babys wel al vanaf 1900 tot in de ochtend doorslapen..
Zeg me ajb dat we niet de enige zijn!!!!

Je bent zeeeeeeeker niet de enige!! En vermoeiend is het zeker! Uiteindelijk gaan alle kindjes doorslapen hoor, maar op hun eigen tempo. Tuurlijk kan je kijken of je wat kan bevorderen maar 4,5e maand is echt nog heel erg jong. 
Hang in there mama! Het wordt écht beter.
Hier duurde het alleen een heeeeeele tijd. En nu nog slaapt ze niet elke nacht door. You can do this :)

Nee hoor! En weet ook niet of je ons verhaal wilt horen, want met 9 maanden slapen we nog steeds niet door. Maar mijn allergrootste tip tegen slaap gebrek is: vecht er niet tegen! Ga gewoon om half 9 naar bed (ik typ dit vanuit deze goddelijke plek), doe als het kan overdag een dutje en laat je niet gek maken door tips. Ik praat er zo min mogelijk over en knuffel extra veel. Nu hebben wij in onze omgeving mensen die een ziek kindje hebben en kinderen zijn verloren, dus ik probeer zo vaak mogelijk ‘s nachts te denken ‘wat fijn dat ze er zijn!’ Helpt ook. En soms een baaldag, vermoeide dag of even tegen elkaar snauwen, om vervolgens een kind te knuffelen, wat langer onder de douche te staan of elkaar eens af te lossen. Zo proberen wij de ochtenden af te wisselen, kun je opeens tot half 9/9u blijven liggen, heerlijke uurtjes.

Sterkte!!

oh en meer hoopvol; onze peuter slaapt al bijna 9 maanden van 8-8, wordt vrijwel nooit wakker, zelfs niet als ze ziek is. Dus ik geloof erin dat het ooit goed komt;)

Klokje rond slapen was hier ook pas na 6 maanden. Gaf altijd nog fles om 10 of 11 uur. En dan wel door tot 7 of 8. Maar daar hebben wij ook erg mazzel mee. Ja het is zwaar dat 1e jaar maar wordt echt beter

Je bent echt niet de enige en op sommige momenten ben je zo moe dat je het echt niet meer weet hoe je het allemaal moet doen.

Mischien niet echt hoopvol, maar onze dochter heeft wel geteld de eerste 18 maanden maar 5 nachten doorgeslapen. En als dat gebeurde rende ik 's morgens bijna naar haar bedje om te kijken of het wel goed met haar ging.
Mensen hebben hier allemaal een mening over en dat wij haar nog steeds een fles gaven als ze wakker was vonden de meeste mensen al helemaal niet kunnen.
Maar ja, dat was de enige manier waarop ze weer ging slapen en je wilt zelf ook gewoon slapen.

Van de een op de andere dag leek het haar toch een goed idee om door te slapen. Het is uiteindelijk dus helemaal goed gekomen. Ze heeft nog wel eens periodes waarin ze weer iedere nacht wakker wordt. Soms is een knuffel dan voldoende en soms krijgt ze ook gewoon nog wat te drinken. ( ze is nu net 2 jaar)

Probeer uit te vinden wat voor jullie werkt en trek je zo min mogelijk aan van wat andere daarvan zeggen. Volg je gevoel. Het accepteren hielp mij om er beter mee om te gaan en dat kost jezelf ook weer minder energie.

[quote quote=10543095]Nee hoor! En weet ook niet of je ons verhaal wilt horen, want met 9 maanden slapen we nog steeds niet door. Maar mijn allergrootste tip tegen slaap gebrek is: vecht er niet tegen! Ga gewoon om half 9 naar bed (ik typ dit vanuit deze goddelijke plek), doe als het kan overdag een dutje en laat je niet gek maken door tips. Ik praat er zo min mogelijk over en knuffel extra veel. Nu hebben wij in onze omgeving mensen die een ziek kindje hebben en kinderen zijn verloren, dus ik probeer zo vaak mogelijk ‘s nachts te denken ‘wat fijn dat ze er zijn!’ Helpt ook. En soms een baaldag, vermoeide dag of even tegen elkaar snauwen, om vervolgens een kind te knuffelen, wat langer onder de douche te staan of elkaar eens af te lossen. Zo proberen wij de ochtenden af te wisselen, kun je opeens tot half 9/9u blijven liggen, heerlijke uurtjes.

Sterkte!!

oh en meer hoopvol; onze peuter slaapt al bijna 9 maanden van 8-8, wordt vrijwel nooit wakker, zelfs niet als ze ziek is. Dus ik geloof erin dat het ooit goed komt;)[/quote]

Helemaal mee eens!!
Precies zoals wij dat dus ook doen. Ideaal!! Alleen onze kindjes slapen vanaf 6 maanden helemaal door op een x ziek zijn na. Maar ze staan ook beide om half 8 echt aan smorgens dus ook in ons huis is het middagdutje heilig. Wij hebben er 1 van 3 en 1 van 1 en nummer 3 is onderweg maar idd lekker op tijd naar bed gaan. Ik vindt echt heerlijk

Een weetje bij de meeste ouders waarvan kind klokje rond slaapt zo vroeg al, komen uiteindelijk ook 's nachts weer. 

Hang in there het gaat goed komen 

Met ongeveer 6 maanden verandert het slaappatroon, probeer het tegen die tijd nog maar eens. Nog even doorbijten. En indien mogelijk ellaar afwisselen zodat iemand ergens een keer slaapt. 
Onze dochter weigert ieder vorm van slaap of voedsel schema, schema's zijn niet zaligmakend. Als het voor jouw kind niet werkt, laten gaan.

Terug
Bovenaan