Zeg me dat ik niet de enige ben!

Oooohh wat fijn om te lezen dat we lang niet de enige zijn!!!! Sorry als het overkomt als leedvermaak dat is het echt niet! Maar zo fijn om herkenning te lezen.

Ik heb het idee dat onze zoon de afgelopen 3 weken extra slecht slaapt door de 4 maanden slaapregressie. Misschien zit het me daardoor ook erg hoog op het moment. We zijn nu telkens zo lang bezig om hem terug in slaap te krijgen.. soms zo lang dat het uiteindelijk ochtend is en we maar naar beneden gaan. Als hij dalijk op zijn minst weer wat sneller/makkelijker te troosten is dat zal al een hoop schelen en heb ik er ook veel minder moeite mee om niet door te slapen.

Bedankt allemaal voor jullie reacties. Op de een of andere manier hebben ouders een soort extra batterij, want voordat ik mama was had ik dit slaaptekort nooit getrokken! Thanks voor de motiverende woorden. Ik kan er weer even tegenaan!!

Die fases dat ze extra slecht slapen zijn zwaar ja. Wij hebben ook wel hele weken gehad dat ze gewoon 3-4 uur achter elkaar huilde en niet verder wilde slapen. Ook niet op de arm of bij ons in bed. Slopend vonden we dat. Je raakt er zo wanhopig van. 
Maar die fases gaan wel weer over. Om vervolgens later weer terug te komen. Virusjes deden dat ook wel. En die van ons was het hele eerste jaar opvang vaak ziek. Maargoed het komt en gaat. En op den duur komen er wel meer nachten dat ze wat langer doorslapen of zelfs helemaal. En dan breek je weer je hoofd over waarom ze dat vorige week nog deden en nu niet meer. Het is zo wisselvallig als het weer ?
Wij gaan trouwens ook vroeg naar bed. Rond half 10. En in rampweken ook wel eens lekker wanneer zij op bed ligt en goed slaapt, rond 8 uur al. Op vrije dagen even een uiltje knappen tijdens haar middagslaapje. Of gewoon dwars door je serie heen slapen savonds haha!

Misschien nog een oppeppertje: ons zoontje is nu bijna 5 maanden en ging rond de 4 maanden ook ineens weer slechter slapen. Vaker wakker, en dan ook pas weer slapen na de fles, etc. De laatste paar nachten gaat het weer beter en werd hij wakker voor de fles van 11 uur en nog een keer ergens tussen 3 en 4 uur. Dat is al weer een stuk minder vaak dan de laatste paar weken. Dus het komt echt weer goed!

Hier ook niet, heel lang om 23 uur flesje gegeven en niet om 18:30/19:00 uur naar bed willen meestal pas tussen 20:00/21:00uur. Werd vaak rond vier/vijf uur weer wakker. Op een gegeven moment vanzelf gaan doorslapen tot zes/zeven uur. Nu ander half en nog regelmatig gebroken nachten is ze wakker begint ze te huilen kunnen er geen peil op trekken. Misschien tip om.de nachten te delen met manlief dat hij er ook een keertje uitgaat zodat jij kan doorslapen

Hier ook herkenbaar. Mijn zoontje kwam met 4 maanden nog om de 2 uur voor een voeding, en ivm borstvoeding was ik dus altijd de beurt, al heeft mijn man ook vaak 's nachts geholpen met luiers verschonen en drinken voor mij pakken, zodat ik nog ff naar de wc kon en me lekker kon installeren voor een voeding. En tegen zijn eerste verjaardag gingen we van 2 naar 1 nachtvoedingen. Inmiddels kunnen we af en toe een nacht doorslapen, maar garantie daarop hebben we bepaald nog niet, en hij is net 2 jaar geworden. In dat eerste jaar hebben we denk ik wel een keer of 10 (verspreid tussen 4 maanden en 12 maanden en nooit meer dan 2 nachten achter elkaar) door kunnen slapen, maar dat was dus vooral geluk hebben.  Ik vrees dat dat ook niet gaat komen voordat zijn broertje of zusje in juni komt (en hoewel ik weet dat een ander kind heel anders kan zijn, ga ik er vanuit dat we weer een hele tijd amper zullen slapen, dan kan het hooguit meevallen). Maar ach, hij mag dan niet de beste slaper zijn, het is wel een schatje en heerlijk om hem elke dag te zien groeien en ontwikkelen. 
Voor ons was het op gegeven moment wel fijn om hem een weekendje bij opa en oma te brengen en zelf naar een hotel te gaan om even lekker bij te tanken. Probleem daarvan is dat onderbroken nachten wel weer extra zwaar vallen als je even een paar nachtjes door hebt kunnen slapen en we hebben hem ontzettend gemist dat weekend (ook al hebben we hem toen overdag ook nog gezien op de verjaardag van mijn broer).

Overigens: tot ongeveer de eerste verjaardag van mijn zoontje heb ik me in de handjes geklapt omdat we wel een hele goede eter hadden. Maar dat is daarna ook omgeslagen, ik neem aan dat voor goede slapers hetzelfde kan gebeuren. ;) 

Ik wil je niet ontmoedigen maar onze dochter wordt 21 april 5 jaar en sliep ook niet vaak door misschien op 1 hand te tellen in die 5 jaar vanacht kwam ze ook weer.
Hebben zelfs een slaap therapie gehad omdat ze ook niet ging slapen in de avonden en dan tot 22.00u aan het spoken was 
Dat gaat nu iets beter gelukkig als ze naar school is geweest is ze zo moe dat ze vrij snel in slaapt valt maar net als gisterenavond weer niet omdat ze dan weet dat ze weekend heeft.

Nou ik ben best weleens jaloers geweest op
al die dames die trots verkondigen dat hun kleine met 6 weken of iets ouder al doorsliepen.

We zijn nu heel blij dat onze dame, nu 2 jaar en 10 maanden, nu sinds 2 maanden eindelijk 5 van de 7 nachten doorslaapt.
En nu, bereiden we ons voor op nummer die over 7 weken komt, beginnen we opnieuw.?

Ik weet niet of je dit wil horen, want het is het andere uiterste. Maar mijn zoontje ging doorslapen toen hij 2 werd.
Met 4,5 maand hoeft een baby nog helemaal niet door te slapen. Tot 6 maanden zijn 1 of 2 nachtvoedingen niet gek en pas vanaf 9 maanden kun je echt verwachten dat ze geen nachtvoedingen nodig hebben.

En dan zijn er altijd kindjes die met een maand al klokje rond slapen, en kinderen (die van mij) die dat na 2 jaar pas doen.

Komt goed. Weet dat jij niets verkeerd doet.

Terug
Bovenaan