Zelf eten, hoe pakken jullie dat aan?

hoi,
Jasmijn eet alleen brood zelf. Ik snijd het in blokjes en binnen 5 minuten heeft ze 2 boterhammen zonder korst op. Soms loop ik even weg en kom ik terug en is alles weg, dan ga ik echt zoeken of het op de grond ligt maar dan is het echt weg. Met 2 handen tegelijk propt ze het in haar mond. Daarna krijgt ze nog een stuk korst en dat is ook feest.
Ik denk dat als ik 3 boterhammen zou geven ze die ook op zou eten, maar dat lijkt me wat overdreven.
Avondeten geef ik zelf met een lepel . Ik kan niet zo tegen dat geklieder dus voorlopig doe ik het lekker zelf.

groetjes Elke

Ok, dat zijn een heleboel soortgelijke verhalen en leuke tips! Wat moet je toch creatief zijn als ouders... Hihi!

Gisteren op het CB hebben we het ook nog even aangekaard: de wijkverpleegkundige gaf aan dat er weinig aan te doen is. Kindjes van rond 1 jaar gaan sowieso vaak wat minder eten en het is voor hen gewoon een manier om hun eigen willetje te ontdekken. We gaan er in ieder geval geen drama van maken dat ze momenteel wat minder eet. En langzaamaan zullen we eens wat van jullie tips gaan proberen! Kan nog lachen worden...

In ieder geval bedankt iedereen en succes met jullie eigenwijze dreumesjes!

Jacoline.

Terug
Bovenaan