Zelf niet kunnen slapen, help! Tips, adviezen?

Herkenbaar verhaal. Ik ben nu twaalf weken geleden bevallen en de eerste zes weken heb ik bijna niet geslapen. Daarna ging het iets beter met nachten van 5/6/7 uur. Ik heb nu wederom een periode dat ik weinig slaap. Vooral het niet in slaap vallen is een ding en als je meerdere keren per nacht eruit moet om te voeden wordt het lastig.
Één ding: laat niet je hele dag om slapen draaien. Doe de dingen die je kunt en laat de rest voor wat het is.
Bij mij is het bijna zeker een hormonale disbalans. Direct na de bevalling vind er een hele grote daling van bepaalde hormonen plaats. Sommige vrouwen hebben hier weinig last van maar dus ook veel vrouwen die er maanden last van houden. Dit verklaard niet de slapeloosheid van je man. 
Ik neem nu voor het slapengaan een magnesium tablet en valeriaan (thee en pil). Ook een banaan helpt door het stofje tryptofaan net als noten en een gekookt eitje. Dit zijn géén wondermiddelen maar het kan helpen. Ook het feit dat je iets doet tegen de slapeloosheid kan je kracht geven? 

Heel herkenbaar.
Ook een lichte slaper en zat van ieder geluidje rechtop in bed. Vol adrenaline. Daarnaast gaf ik borstvoeding waarna ik na nachtvoedingen niet meer in slaap kwam.
Uiteindelijk gestopt met borstvoeding omdat ik zo oververmoeid was. En met slaapmedicatie gezorgd dat ik weer ging slapen. Trek op tijd aan de bel als het je niet lukt om zelf te slapen. Ik heb achteraf te lang gewacht met hulp zoeken.

Terug
Bovenaan