zevenenhalve maand zwanger en op straat gezet

Hai,

Wat een klootzak zeg! Ik heb er haast geen woorden voor. Jullie hebben toch samen het kind gemaakt, lekker weglopen voor je verantwoordelijkheid, zou ik zeggen. En al zou het niet tussen jullie gaan, dan nog gooi je niet iemand 1,2,3 op straat!!!

Meid, ik leef met je mee. Ik hoop dat je goed terecht komt. Geef niet op en zoek hulp waar je kan.

Veel liefs Sabrina
 
Lieve Liekie, wat een rotsituatie. Maar als je niet naar een opvangplek wil maak je het jezelf wel heel moeilijk. Er zijn zo ontzettend veel instanties die je kunnen en willen helpen! Ik denk dat je jezelf en je baby een groot plezier doet als je jezelf een plek gunt waar je tot rust kan komen, waar je niemand tot last bent, waar je gesteund zal worden en waar je niet elke keer in de stress van een moeilijke relatie beland. Alles beter dan de hele tijd een beroep op vrienden en vriendinnen te moeten doen! Veel sterkte!!!! Ier
 
Hey Liekie,

Wat een enorme *#%^%$ is die vent zeg! Je gooit toch niet zomaar je hoog zwangere vrouw het huis uit.... Nou Liekie misschien is het maar goed dat je van hem af bent dan! Hij verdient jou niet... Misschien is het wel een heel makkelijk gezegd hoor, maar meissie je verdient echt veel beter. En je kindje ook natuurlijk!

Heel veel sterkte

Danielle
 
He meis,

Wat een vervelende situatie. Ik weet niet precies waardoor je eruit bent gezet door je vriend en wat er gaande is. Wel weet ik dat ik ook een heel complexe relatie heb gehad met mijn vriend. Het was bij ons ook aan en uit. Ook hij zette mij dan wel eens op straat of andersom. Gewoon uit woede, maar later bekeerde we wel weer. Na relatie therapie zijn we er helemaal bovenop gekomen en zijn we alweer een paar jaar bijelkaar (zonder uit elkaar geweest te zijn) Ik ben nu 30 weken zwanger.
Ik meld dit, doodat je van iedereen advies krijgt dat hij een eikel is (wat ie ook is natuurlijk) en dat je nooit meer terug moet gaan naar hem. Misschien voel je   je hierdoor niet begrepen en voel je van binnen nog heel erg veel voor hem en zou je willen dat het weer gewoon goed komt. Natuurlijk mag hij jou niet op straat zetten en al helemaal niet als je al zover zwanger bent. Woonde je alleen bij hem in of hebben jullie samen de woning gekocht??
Ik werk namelijk zelf in de woningbranche en ik weet dat er zelfs in jou geval geen urgentie word gegeven. Ze zijn daar heel erg streng in geworden. Je krijgt tegenwoordig alleen nog maar urgentie bij brand en dat soort zaken. Uiteraard moet je het gewoon proberen en willen ze met hun hand over hun hart strijken.
Lieve meid, ik hoop dat je heel snel meer zekerheid hebt. Ik zal niet tegen je zeggen dat je nooit terug moet gaan naar hem, want ik ben zelf ook altijd terug gegaan. Mijn vriend heeft me toen heel heftig aangepakt op de avond dat mijn oma was overleden (hij had wel eens last van losse handjes) Ook iedereen zei dat ik nooit meer terug moest en dat hij een grote lul was. Ik werd alleen nog maar verdrietiger van die reacties en ook ik had mijn fouten. Niet hij deed alles maar verkeerd.

Heel veel sterkte in deze moeilijke periode.

Gr. Yvette
 
Hoi Liekie,

Wat erg voor je, zeker in deze situatie.
Wat een enorme klootviool zeg.

Misschien wordt ik wel iets te privé hoor maar, heb je toen je bij hem introk een samenleveringscontract afgesloten en eventueel  erin laten zetten dat jij nu ook mede-eigenaar bent van zijn huis (dit geldt alleen bij een koopwoning). Als dat zo is dan moet hij je uitkopen en heb je in ieder geval een startkapitaal  om  de  komende maanden door te komen.  

Veel sterkte,
Ginny
 
Hoi Liekie,

Goh wat een nare situatie zeg.
Ik kan alleen maar zeggen dat je zo snel mogelijk naar maatschappelijk werk en de sociale dienst moet gaan. Die kunnen je in deze situatie het meeste en het beste helpen. Van de maatschappelijkwerkster kun je een voorrangsbrief krijgen waarmee je eerder in aanmerking komt voor een huis. En van de sociale dienst krijg je je uitkering.
Verders moet je je ex flink alimentatie laten betalen. Dit kan via een vaderschapsactie. Meer infomatie hierover krijg je bij het VBOK. Maatschappelijkwerk heeft hier wel de telefoonnummers van.

Verders wens ik je heel veel sterkte en houd moed.

AAfje
 
Hoi meis,

net zoals iedereen hiervoor al heeft gezegd vind ik het vreselijk dat dit je moet gebeuren. Feit is dat je vriend gewoon een enorme lul is en jij gaat hem gewoon laten zien dat je heel goed zonder hem kunt! Nee, het zal niet makkelijk zijn maar voor jezelf en de kleine moet je nu alle moed bij elkaar verzamelen en een paar dingen gaan regelen.

Je moet allereerst een uitkering bij de sociale dienst gaan aanvragen. Je komt helaas niet in aanmerking voor een WW aangezien je bij je laatste werkgever zelf ontslag hebt genomen. Maar goed, daar moet je dus achteraan gaan.

Verder moet je kijken of je woonruimte kunt krijgen en ik zou proberen om iedereen in je omgeving te vragen of zij misschien iets weten. Bij de woningbouw zou je misschien even kunnen informeren of je in aanmerking komt voor een soort urgentieverklaring.

Ook zou ik een huisje zoeken voor je katten omdat ik die niet bij die vent zou willen achterlaten.
 
Mijn advies zou zijn, ga er even een dagje voor zitten om achter al die instanties aan te gaan en dan zul je zien dat uiteindelijk zich alles wel uitwijst. Het zal moeilijk worden maar probeer sterk te blijven en laat hem zien dat je hem niet nodig hebt (hoe moeilijk je het er misschien ook mee hebt). Ik wil je in ieder geval HEEL veel sterkte wensen in de komende moeilijke tijd en ik hoop dat je veel vrienden en familie hebt die je ermee zullen helpen!!!!

Sterkte.

Groetjes F.
 
Hallo lieve allemaal.

Hartstikke bedankt voor jullie meelevende reactie's. Doet uiteraard heel goed.
Het liefst zou ik op  jullie allemaal persoonlijk terug reageren, maar dat wordt lastig.
Aan al jullie tips heb ik zeker wat gehad.
Het staat er vandaag als volgt voor:
mijn broer en de familie van mijn vriend voeren de gesprekken met elkaar en met ons afzonderlijk (ze bemiddelen dus. Ja, verschrikkelijk als je dus allebei de leeftijd hebt waarvan je geacht wordt volwassen te zijn! Maar goed, mijn vriend haalt ze er graag bij en ik heb ook begrepen waarom inmiddels. Zijn zus kwam zg om mijn kant van het verhaal te horen eergisteren. Maar het enige wat ze deed was mij afzeiken en het volledig voor haar "broertje" van 48 jaar opnemen. Het leek net alsof mijn "vriend" zijn pappie of mammie er bij had gehaald! Hij wist uit ervaring natuurlijk dat zijn zus het volledig voor hem op zou nemen. BAH, doe even volwassen! Mijn broer zit zo gelukkig helemaal niet in elkaar. Die zit er echt om op een normale manier dingen te proberen op te lossen).
Maar goed, de schoonzus van mijn "vriend" vertelde aan mijn broer dat hij het het liefst weer goed wil hebben tussen ons.
Aan de ene kant was ik blij met die info, gewoon om te weten dat ik niet helemaal stront voor hem ben.
Maar aan de andere kant heb ik natuurlijk wel een hele grote les gehad afgelopen week over hoe hij in elkaar zit.
Natuurlijk ben ik daar dit jaar wel achtergekomen tot op een bepaalde hoogte, maar dit had ik toch eigenlijk nooit verwacht. Dus het is een hele grote les voor mij geweest.
Vanavond gaat er echter gepraat worden met vieren: Hij en ik, en mijn broer en zijn schoonzus.
De grootste insteek van mijn kant is om rust te creëren voor de kleine meid die ik draag en eventueel nu toch een plekje te hebben om te wonen (samen met mijn katjes!).
Verder is er van mijn gevoel voor hem natuurlijk zoveel afgeknabbeld dat ik niet weet of dat nog goed komt. Zoals ik het nu voel kan ik wat hij gedaan heeft hem niet vergeven.
Ook al  maak je met tweeën ruzie, dan nog zet je inderdaad  iemand die 7/halve maand zwanger is niet op straat met helemaal niks.
Ik heb in ieder geval morgen een afspraak met maatschappelijk werk en die laat ik hoe dan ook doorgaan.
Het zal me niet meer gebeuren dat ik nog een keer op straat gezet wordt op zo'n manier in zo'n situatie.
En stel dat het toch een keer weer helemaal goedkomt, dan nog ga ik door met iets te regelen voor mezelf.
Nou iedereen, dit was het weer voor nu.
ik hou jullie op de hoogte.
En nogmaals dank jullie wel voor jullie lieven berichtjes.

Liefs Angelique
 
Terug
Bovenaan