Zie het even niet meer zitten…

Ik heb gelukkig al 2 gezonde kinderen dus ik vind het niet heel erg om een maandje langer te moeten wachten maar als je nog helemaal geen kinderen hebt is het natuurlijk heel erg frustrerend om zo lang te moeten wachten. Bij mijn dochter heeft het 32 maanden geduurd en ik weet nog heel goed hoe ik me toen voelde... wat een ellende... 

Hi! Na 1,5 jaar proberen mochten wij eind Jan ook starten met iui. 3 iui'S gehad en nu al 3 maanden niet meer. Ik vind het zo frustrerend. Ze zijn bij ons inmiddels wel gestart met 2 patiënten per week, maar toen ik vrijdag belde omdat ik ongesteld was geworden waren er natuurlijk al anderen voor me die week ongesteld geworden. Ik zei lekker is dat, dus als ik elke keer laat in de week ongesteld word, heb ik elke keer pech?
Het is nu bij ons ook zo dat als je een iui hebt gehad, je een verplichte rustpauze hebt de maand erna (van iui dan). We hadden nu al de 6e iui kunnen hebben deze ronde en konden dus al bijna door voor ivf. Voelt soms zo oneerlijk dat andere ziekenhuizen wel zijn opgestart. Nu dus bijna 2 jaar bezig zonder resultaat en het voelt alsof dat resultaat ook nog lang niet gaat komen als het op deze manier doorgaat in het ziekenhuis

Jeetje Irene wat vervelend... Wel fijn dat er bij jullie al wat ontwikkeling is.. Waarom zijn ze bij jullie gestart met IUI?
Bij ons dus nog geen ontwikkeling.. De vraag is waar wij voor in aanmerking komen (zaad van mijn man is pas 1x getest)
Ben aan het twijfelen om deze week te bellen maar vraag me af of ik daar gelukkiger van wordt...

Haha Nouja aan die ontwikkeling heb ik momenteel nog niet veel. Hopelijk over een maand wel aan de beurt maar ga er maar niet vanuit..   
Bedoel je waarom wij zijn gestart met iui? Of waarom het ziekenhuis weer is gestart? Ik ga uit van het eerste ?. Vriend heeft sterk wisselende zaadkwaliteit. Stuk of 3 of 4 keer getest. De ena laatste keer was het zo slecht dat we alleen voor icsi in aanmerking kwamen. Vanwege leeftijd en dat ik al een keer eerder zwanger was geworden (miskraam) toen nog een keer moeten testen en toen was het goed genoeg voor iui. 
Deze maand is het een jaar geleden dat we eerste gesprek hadden bij de fertiliteitsarts. Ook nog een kijkoperatie in buik gehad tussendoor en er moest elke keer een aantal maanden tussen de semenanalyses zitten. Toen konden we eindelijk beginnen in december maar was er een stop ivm feestdagen, in januari waren we zelf op vakantie. Toen eindelijk 8 maanden na het eerste gesprek kunnen beginnen en na 3 maanden alweer stop moeten zetten. ?  
was je man zijn zaad wel genoeg voor iui? Welke onderzoeken hebben jullie verder gehad? Je zou wel kunnen bellen voor meer duidelijkheid. Dan heb je in ieder geval minder onzekerheid. Ik had deze keer ook halverwege cyclus gebeld en toen was de onzekerheid of het doorging wel wat minder geworden, maar toen begon ik me weer de hele tijd af te vragen of ik dan tot die 2 gelukkigen zou horen. Uiteindelijk schoot ik er dus niets mee op want de ene vraag in mijn hoofd werd vervangen door een andere vraag

Pff frustrerend zeg... Hopelijk zijn jullie snel aan de beurt!
Ik heb bloedonderzoek gehad en een inwendige echo. Dit was allemaal goed. En omdat ik een regelmatige cyclus heb, was er bij mij geen aanvullend onderzoek nodig.
We zouden een proef opwerking krijgen voor IUI, de zaadtest was op het randje voor IUI.
Dus... hopelijk is het verbeterd.. en anders, als we meer hulp nodig hebben dan gaan we daarvoor! Het is alleen zo frustrerend dat je nu helemaal niks weet...

Wat was de vcm van je man? Weet je dat nog? Hebben jullie geen samenlevingstest gehad? Wij hebben die ook niet gehad omdat zaad alleen al indicatie was voor iui.
ik doe ook "liever" ivf omdat daar de kansen veel hoger mee zijn. Ik zou vanaf iui 4 beginnen met andere hormonen, dus dat wordt  meer spuiten. Nu had ik clomid en hoefde ik alleen pregnyl te spuiten. Doen ze bij jullie in ziekenhuis met of zonder hormonen?

Oe.. Vcm,  dat weet ik niet.. Samenlevingstest? Wel een vragenlijst beide ingevuld.. Of bedoel je dat? ?
Ons ziekenhuis kun je alleen terecht voor IUI, IVF moeten we wat verder rijden. Maar dat is maar een klein half uurtje. 

Terug
Bovenaan