Ziek

Hier is ons meisje alweer sinds vrijdag ziek (en ik ben het zooooo zat!).

Ben gisteren met d'r naar de HA geweest. De hand-mond-voet-ziekte. Is een virusinfectie dus moet ze uitzieken. Ze heeft dus onwijs rood tandvlees en haar mond doet (volgens mij) gruwelijk zeer. Verder heeft ze ook aften in haar mond en onder haar lip(buitenkant). En koorts.
Ze wil niet eten (drinken doet ook zeer) en 's nachts huilt ze de hele buurt bij elkaar. Vannacht heeft ze een uur gehuild, terwijl wij alle mogelijke manieren proberen om haar te troosten. En dit is nu de 4e nacht dat ze echt krijst en zo om het uur/twee uur wakker is. Gelukkig is mn man nu uit de nachtdienst, want oohhh wat word ik daar gek van: je kind niet kunnen helpen!!!!! Voel me dan ook weer schuldig hierover.....:(
Ik hoop dat we over de helft zijn....

Iemand bekend met de hand-mond-voet-ziekte??? En tips??

Zielig hoor, wat vervelend.
Geef je haar 's nachts wel paracetamol? Want dat zou ik nu wel doen. Misschien heeft ze er dan 's nachts minder last van.
Sterkte!

Geen idee wat het is. Maar heeft ze dan ook rare rode plekken op de binnenkant van dr handjes? Want dat in combi met aften heeft mijn dochter nu.

Ijsjes of drinken met ijsblokjes erin doet soms ook pijn verzachten en inderdaad zetpil erin 's nachts!
Misschien lekker bij je liggen?
Heel veel sterkte ermee

Liefs Irene

Wat Irene al zeg ijsblokjes en eventueel met een rietje zo kregen wij er altijd wel wat in.
Ik zou zeggen beterschap met je meisje
Veel sterkte

groetjes lisette

wij hebben hiet t zelfde met djayden alleen geen koorts maar idd hele nachten gillen brullen schreeuwen tot ze recht op zitten ook djayden kan bijna niet uit de fles drinken en de speen is ook niks allemaal kleine rode bultjes op zn tong
huisarts noemde het gister t zelfde als jij het noemt ook hier werd gezegt gewoon uitzieken

succes met de lange nachten en hopelijk is jullie meisje weer snel pijn vrij

Vandaag nog even de HA aan de telefoon gehad. Voor de nacht mag ze 2x 240mg en dan halverwege de nacht (als ze toch wakker is....) nog 1x 240mg. Ik vind het best veel, maar als het zou werken.
Hier krijgt ze regelmatig een ijsje, na een paar likjes wil ze 'andere/iets anders'.
Flesje, bekertje met rietje, pakje, en vanmiddag gaf ze aan wat frietjes te willen. Dus ik frietjes bakken en daar heeft ze voor haar doen goed gegeten.

Voor degene die er ook mee te maken hebben, de DIO adviseerde nog kamilosan. (Al wil ze dan niet hebben, misschien jullie peuter wel.)

Irene, het kan inderdaad ook op handen/voeten zitten. Het heerst zo te lezen aan jullie reacties. Een kennis noemt het mond/en/klauwzeer, maar of dat echt zo heet???
Sterkte allemaal.... we gaan er vannacht weer tegenaan...

Hier heerst het ook alleen niet die hand mond voet ziekte.
Wel hebben Nynke en ik allebei griep....
Ze is bloedheet hopelijk is ze morgen alweer iets beter.

Groetjes Stefanie

hier gelukkig geen zieke (ff flink afkloppen!!!)

geef je je kleine meid ook ors?
tegen t uitdrogen. dat zou ik wel doen als ze weinig drinkt.

hoe is het vanacht gegaan?

beterschap voor je kleine meid.

liefs, do

Terug
Bovenaan