ziekenfonds betaald hormonen niet hoe zit dat ?

A

Anoniem

Guest
hoi allemaal !
Mijn naam is Alexandra en ben 24 jaar. Mijn man en ik proberen al 2 jaar zwanger te worden maar zonder geluk ! Nu hebben wij al alle onderzoeken gehad en eruit is gebleken dat wij niet spontaan zwanger kunnen worden ! Wij zouden deze maand starten met iui maar nu bleek uit mijn follikel meting , dat deze niet helemaal willen doorgroeien en ik dus volgende maand moet starten met hormonen ! Nou is ons probleem ook nog , dat de ziekenfonds  deze kosten van de medicijnen niet willen vergoeden tewijjl wij ons  eind 2006 nog hebben geinformeerd anders waren wij overgestapt natuurlijk !! maar om het lange verhaal kort te maken heb ik een vraagje en ik hoop dat een van jullie ons verder kan helpen ! Hoe hoog zijn de kosten voor deze follikel stimulerende medicijnen plus minus ?? ik weet wel een ding zeker kost wat het kost gaan wij verder want wij zijn al zo ver op weg ! Nou sorry voor dit lange verhaal en ik hoop gauw een reactie van jullie te ontvangen !

Groetjes en alvast bedankt
Alexandra en Michiel

hoi alexandra en michiel,

jeetje dat is balen zeg dat je medicijnen niet vergoed worden.
hebben jullie wel een aanvullende verzekering dan??

als je start met clomid, dat zijn tabletten,
die zijn niet zo duur.
een paar tientjes voor 3mnd.

de injecties die je mischien later krijgt zijn duurder.
glonal f koste bij mij 500 euro voor 1mnd.
en eigenlijk zelfs meer omdat ik langer door moest spuiten en dus te kort medicatie had...

kijk wat betreft je verzekering ook goed op je polis, en op internet.
mischien wordt er wel een gedeelte vergoed.
ik zit bij de IZZ en met een top pakket vergoeden ze alles.
suxes, groeten, jana.

hoi,

Jee wat vervelend zeg....
Zeker vreemd omdat je eind vorig jaar nog hebt geinformeerd.
Misschien dat de voorwaarden per 1 januari 2007 bij jouw verzekering veranderd zijn.
Ik ben verzekerd bij Menzis en heb een heel uitgebreid pakket.
Bij mij wordt alles vergoed.
De clomid is idd niet zo heel duur. Kost idd niet veel meer dan een paar tientjes.
De pregnyl die ik spuit kost per behandeling ook iets van 15 euro. Dus die kosten vallen op zich wel mee....

Heel veel sterkte in elk geval.
groetjes,
mama peet

Hoi

Verveldend dat je je medicijnen zelf moet gaan betalen. De kosten waren voor mij ongeveer 600 euro per  poging (kreeg dit wel terug van de ziektekosten verzekering). Ik had puregon en pregnyl. Door problemen met de ziektekosten verzekering moet ik mijn eerste ivf poging zelf gaan betalen, nadat ik vorig jaar een machtetging heb gehad hiervoor maar niet gebruikt (ze vonden dat ik eerst iui moest gaan doen, hier ook een machteging voor heb gehad), besloten ze nu dat mijn eerste poging niet terug betaald gaat worden, na een hoop gehannes, heb ik besloten zelf te gaan betalen (nog langer verhaal)

Succes

Lydia

Das raar zeg....
Ik dacht dat het bij alle verzekeringen verandert was en alles werd vergoed.....
Ik zit gewoon bij OZ (collectief via werk)en alles wordt vergoed (voor ivf/icsi dan)
Ik zou gewoon naar je verzekering bellen, misschien zit er nu iemand die er meer van weet. Ziekenhuis kan je misschien ook verder helpen of Freya?
Succes

Hoi Alexandra,

Wat vervelend voor je zeg! Welke ziekenfonds zit je dan? Ik zelf heb nergens geen problemen mee gehad tot nu toe, ik krijg de clomid en pregnyl volledig vergoed. Maar die 2 medicijnen kosten ook niet zo heel veel, zoals hierboven al gemeld. Andere medicatie kan veel meer gaan kosten, dus het is wel de moeite om het toch nog eens goed uit te zoeken! Ik heb dat tijdens mijn ziekte ook wel ondervonden hoor, die chemokuren werden natuurlijk allemaal wel vergoed, maar niet alle medicijnen kreeg ik zonder gezeur van de verzekering vergoed. Als je zelf je mond open doet en doorzet, dan komt het vaak toch nog goed. Succes in ieder geval!

Liefs, Anke

hallo allemaal !
~bedankt voor jullie snellen reacties ! ik zit bij ZZ en ik heb gebeld en die vergoeden dus helemaal niets ! Ik moet nu een brief sturen met een klacht en duidelijk  vermelden dat ik eind van het jaar foute informatie heb ontvangen ! Nou ik betaal het eerst even zelf is zo een 200 a 250 euro per maand ! Ik moet nu beginnen met gonal-F 450IE nou ja komt ook wel weer goed en een ding is zeker we laten ons niet af bonjouren WE GAAN DOOR !!!!

liefs Alexandra en Michiel

Nou ja zeg! Belachelijk dat een zorgverzekeraar dit soort medicijnen niet vergoed!! Dus om kinderen te krijgen moet je betalen (alsof je een kind kunt kopen!! ), maar om ze NIET te krijgen (pil, sterilisatie) kost nix!!!

Hmmm...vreemd hoor... of ben ik nu de enige die dat debiel vind...

Terug
Bovenaan