ziekenfonds betaald hormonen niet hoe zit dat ?

Hoi Alexandra!

Je bent niet de enige hoor! Ik ben afgelopen week begonnen met IUI nr.4 met hormonen (Puregon) en krijg dit waarschijnlijk ook niet vergoed...  Wij zijn verzekerd bij Avero en hebben het uitgebreidste pakket wat er is via onze werkgever. We kunnnen ons niet nog meer verzekeren dan dit pakket!!  De puregon is behoorlijk duur (300,-) ik heb mij er vreselijk kwaad om gemaakt maar het heeft geen nut, we wachten maar even af. Ik laat  je nog  wel weten wat er bij ons uit komt.

Heel veel succes toegewenst!

Groeten Mo

Ja idd belachelijk ! alsof wij iets eraaan kunnen doen , dat wij bij die percentage horen die niet spontaan zwanger kunnen worden !Kan mij er echt heel boos over maken .  Ik wens jouw M_M ook heel veel succes en mischien dat jouw ziekenfonds wel even iets meer voor jouw kan betekenen ! Ik ben trouwens ook aanvullend verzekerd maar ZZ heeft de medicijnen  gewoon niet in hun pakket! zeggen ze !
groetjes

Hoi Alexandra!

Ook hier Z&Z... en ook hier geen vergoeding van hormonen.

Heb nu 3 x IUI gehad... (NOD aanstaand weekend)

1e keer: 298.00 euro (2 ampullen puregon en pregnyl)

2e keer: 11.00 euro (alleen pregnyl, had nog puregon genoeg van de 1e IUI)

3e keer: 132.00 euro (1 ampul puregon)

zure centjes als je toch weer ongi wordt, maar het is het proberen waard

Hoi Alexandra,

Jeetje, dat is balen, zeg.
Mijn verzekering zou het eerst ook niet vergoeden. Totdat ik een brief van mijn behandelend arts kon overleggen. Nu krijg ik alles wél vergoed. Ik zit bij Avero Achmea.
Misschien dat je Gyn een goed briefje voor je inelkaar kan zetten en dat dat wel helpt!
succes ermee!!!!!

Llfs, Kip.

En even voor Mo:
Ik zit dus ook bij Avero en ze vergoeden wel Gonal!!!! Misschien dat je dat kan krijgen via je ZH?

Lfs, Kippie.

hoi hoi,

jee wat vervelend zeg

weet niet welke ziekenfonds je hebt maar als je vgz hebt en je neemt het uitgebreidste pakket dan vergoeden ze het wel

ik weet niet welke medicijnen je moet gaan gebruiken

maar ik heb nog 2 doosjes puregon liggen en nog 2x pregnyl

als je ze wilt hebben mag je ze hebben want ik heb ze niet meer nodig

en geef ze liever aan iemand dan dat iik ze terugbreng naar de apotheek

ik hoor het wel

heel veel succes

liefs moekje

(17w+4dagen zwanger, ik kom ook van dit forum af)

hoi,

dit geld ook voor andere die het nodig hebben en zelf moeten betalen hoor

wie o wie wilt het hebben?????

succes groetjes moekje

Hallo meiden,

Ik heb eens in mijn email-archief zitten bladeren. Ik heb eind vorig jaar een mail van mijn verzekering ontvangen waarin staat dat IUI én de daarbij behorende hormonen vergoed worden uit de basisverzekering!! Een poging om die mail te knippen en te plakken naar het forum is helaas niet gelukt. Misschien dat ik jullie hiermee een beetje  heb kunnen helpen.

Lfs, Kippie

Ps Wat ben ik blij dat ik niet meer bij Z&Z zit, ben vorig jaar overgestapt.

Terug
Bovenaan