ziekenhuis bijna tweede thuis!?

hey mensen hoe ist bij jullie allemaal??
Hier loopt het niet zo lekker, alleereerst sorry dat ik zo weinig reageer op het forum, maar heb gewoon geen tijd continu ziekenhuis in en ziekenhuis uit.
Mijn dochtertje Reana die nu 6 maanden is woog bij haar geboorte 3395 gram en was 55 cm, nu 6 maanden later weegt ze 5875 gram en is 68 cm.Oftewel ze weegt veelste weinig is eigenlijk gewoon ondervoed. Wij zijn hier al lange tijd met aan het sukkelen ze heeft nu al 6 keer in het ziekenhuis gelegen en daar kreeg ze dan sonde voeding en allerlei onderzoeken. Zo zijn ze erachter gekomen dat ze een koemelk allegie heeft en daardoor krijgt ze nu friso allergy care. We zijn sinds gisteren terug uit het ziekenhuis waar ze weer twee weken heeft gelegen. Daar hebben ze haar weer sonde voeding gegeven en heeft ze allerlei onderzoeken gehad waaronder een PH- metrie dam meten ze 24 uur het maagzuur dat in je slokdarm terug loopt, dit deden ze om te kijken of ze een reflux had. Niemand verwachtte overigens dat ze dat zou hebben omdat ze nooit huilt altijd vrolijk is zich niet overstrekt, eigenlijk niks in die richting, behalve dat ze soms flessen weigerde. Nou blijkt dus gewoon dat ze een ernstige reflux heeft, alleen is ze gewoon een bikkel en laat ze het gewoon niet blijken!!!Daarvoor heeft ze nu ook medicijnen gekregen, vind het alleen erg jammer dat we er nu pas achter komen!!Ze heeft gewoon al die tijd pijn mogen lijden, omdat de dokters dat onderzoek steeds uitstelde!!!En dat terwijl ze al 5 keer eerder in het ziekenhuis heeft gelegen dus hebben ze tijd genoeg gehad zou ik zo zeggen!!!Maar ja, ben blij dat ik er deze keer op heb gestaan dat de artsen haar grondig zouden onderzoeken, eerder zou ik haar niet mee naar huis nemen. Ook heeft ze een slikfoto gehad , maar die was gelukkig normaal. Het probleem bleef dat ze steeds flessen weigert ze drinkt ongeveer 300 ml zelf uit de fles per dag en dan heeft ze genoeg en duwt de fles eruit met haar tong en word echt boos als je verder wilt voeden.Dus heeft ze nog steeds sonde voeding. Ze moet nu s'nachts worden bijgevoed via de sonde wij doen dit met een speciale pomp die sluiten we dan om 00.00 uur aan en dan krijgt ze 200 ml voeding extra via de neussonde. Het nadeel is allen dat die pomp na 2 uurtjes klaar is dan gaat er dus een alarmpje en dan moet ik die pomp uitzetten en haar sonde doorspoelen met 3 ml water.Oftewel we gaan terug in de tijd met de gebroken nachten haha. Maar heb echt alles over voor het goede doel en dat is dat ze gaat groeien en dat we niet om de week terug in het ziekenhuis liggen omdat ze weer niet gegroeid is. Ze krijgt overdag 5x 160ml water + 6 schepjes voeding, dat krijgt ze via haar fles, en wat ze daarvan laat staan moeten we bij spuiten via de sonde.Het is een heel gedoe maar het werkt wel, want in het ziekenhuis was ze op deze manier 225 gram gegroeid in twee weken tijd!!!En dat is voor haar echt super veel!!!Ik wil met mijn verhaal niemand bang maken, maar ik las dat er meer moeders zijn van wie hun kindje erg licht is en ik geef als tip wacht niet te lang met stappen ondernemen zoals eens langs een kinderarts gaan. Want de meeste hier zeggen ga op je gevoel af, en als je kindje het goed doet dan is het prima, Maar mijn dochtertje deed het ook prima, ontwikkelde zich prima rolde om pakte speeltjes enz enz en ze lachte altijd, maar ze was wel ondertussen ernstig ondervoed!!En daardoor hebben we nu zoveel ellende. Dus lieve mensen hierzo let goed op het gewicht van je kindje en als je het niet vertrouwd stap dan naar een kinderarts die kan kijken of het goed gaat met je kindje en eventueel helpen bij een plan van aanpak.
Nogmaals ik wil niemand bang maken het is alleen een tip.
Ik hoop dat ik vanaf nu wat vaker thuis ben en dat ik dus vaker mee kan kletsen op het forum.

Dikke kus en liefs van liek
mama van Joy(14-05-03) en Reana (11-01-07)

Jeetje mina, Dat je zo lang heb moeten sukkelen voor dat je weet wat er aan de hand is.Belachelijk toch gewoon.
Nou ik hoop dat het snel beter gaat en dat ze maar lekker mag groeien.

groetjes irene

Als ik dit zo lees, ben ik ineens zo blij met mijn vreselijk gezonde reuzin van 4 maanden (nou ja ineeens...) ondanks dat ze nog steeds niet doorslaapt.....besef veel te weinig hoe ik bof met 2 kinderen die zelden of nooit ziek zijn..

Bedankt voor deze eye-opener en ik hoop dat jouw meiske snel net zo'n reuzin wordt als Naomi (4 maanden en 7540 gram bij de laatste meting op het cb)

Liefs Yvonne

Tsjonge... wordt een beetje stil van je verhaal. Wat lijkt me dat vreselijk, dat je weet dat er wat is en het wordt maar niet gevonden en je kunt verder weinig doen.
Godzijdank is het dan nu gevonden. Hoop dat ze goed groeit en dadelijk ook lekker zelf beter kan gaan eten.
Sterkte.
Groetjes Veerle

Pfff, dat moet toch allemaal zo zwaar zijn, zoveel ziekenhuis opnames...
Fijn dat er nu toch iets uitgekomen is! Ik hoop echt dat je kindje nu lekker gaat groeien. Trouwens wel fijn dat ze al haar energie wel aan ontwikkelen en lachen besteed heeft!
Veel succes!

Groetjes, Karin
Mama van Christian (22 weken)

hey lieve mensen heel erg bedankt voor al die lieve reacties, dat doet me erg goed!!!Echt super lief!!!Het is idd een erg zware en vooral spannende tijd geweest vooral omdat we gewoon niet wisten wat er aan de hand was, maar nu we het weten, en er eindelijk iets aan gedaan word kan ik eindelijk weer rustig adem halen en lekker genieten van mijn twee geweldige mooie meiden!!Ook al is het nu nog zwaar door de gebroken nachten en de strikte voedingstijden het is het allemaal waard!!Ze groeit en daar doen we het allemaal voor!!!!!!

Dikke kus en veel liefs
mama van Joy(14-5-03) en Reana(11-01-07)

Hey hoe ist met jullie?
Heb morgen en spannende dag!!!!Ga morgen weer wegen en kijken of de bahandeling met de sonde aanslaat!!Ben echt zo benieuwd!!!Moest het ff kwijt....sorry

Dikke kus en knuf
van liekje mama van Joy en Reana

Terug
Bovenaan