Ziekenhuiskoffer/-tas

A

Anoniem

Guest
Okay, nu ben ik vandaag dus toch eindelijk met die koffer bezig gegaan, maar nu begin ik echt weer te twijfelen. Ik heb al heel wat sites bekeken met informatie erover en ik kom steeds meer dingen tegen die ik volgens hen moet hebben maarre....ik heb het gevoel dat sommige dingen echt nodig zijn als je een week in het ziekenhuis ofzo verblijft (medische indicatie) en vooralsnog wil ik poliklinisch bevallen.

Let op dit staat er op mijn lijstje:

-zorgverzekeringpas
-ponsplaatje ziekenhuis
-papieren kraamzorg
-toiletartikelen (shampoo, deo, tandenborstel etc)
-pantoffels en/of slippers en/of warme sokken
-ochtendjas
-pyjama
-lekker ruim t-shirt/makkelijke kleding
-lippenbalsem
-borstvoedingsbh
-zoogkompressen
-schoon t-shirt voor partner
-daarnaast nog wat dingetjes die je MAG meenemen dus een boek, muziek, vochtige toiletdoekjes, dextro  etc.

Voor de baby:
-2 rompertjes
-2 pakjes
-2 mutjes
-2 paar sokjes
-jasje
-maxicosi

Serieus, vergeet ik nu nog iets....of is er iets wat ik kan schrappen? Ik wordt er tureluurs van!

Haha, Weekee, die tas, die weet wat, hè.

Ik heb vorige keer in het ziekenhuis een lijstje gehad. Dit staat daarop :
- ponsplaatje ziekenhuis
- controlekaart vk
- verzekeringspasje
- legitimatiebewijs
- toiletspullen
- kleding voor tijdens en na de bevalling
- kleding om in naar huis te gaan.
- 1 of meer voedingsbh's
- 4 of meer onderbroeken
- gewassen babykleding  om in naar huis te  gaan (vergeet geen  mutsje en sokken)
- maxi-cosi
- dekentje of jasje om in naar huis te gaan  

Ze hebben tegen mij gezegd dat de papieren en kleding het belangrijkste is, de rest (toiletspullen en muziek etc.) hebben zij daar ook, mocht je dit vergeten.

En vergeet geen 2-euromunt voor die toffe rolstoel

Super! Kijk dit lijstje van jou vind ik al een stuk makkelijker.

Oh en natuurlijk fototoestel

Ja, je fototoestel en je mobieltje, hè. Voor de nieuwsgierige bellers na de geboorte
Vergeet vooral die 2-euromunt niet, want lopen is natuurlijk geen optie als je weeën hebt. In ons ziekenhuis zitten de verloskamers op de 3e etage, dus dan is die rolstoel echt nodig.

Dat mobieltje laat ik thuis...mijn man neemt de zijne maar mee haha.

Onze afdeling zit op de eerste verdieping dus wat minder moeilijk dan de 3e etage, maar je hebt gelijk...ik zie mezelf met weeen toch ECHT NIET de trappen oplopen haha.

Mijn tas staat voor het grootste deel nu ingepakt. Alleen de spullen die ik nu nog gebruik zitten er nog niet in, zoals mijn mobiel, fototoestel enz.
De twee euromunt schijn ik niet nodig te hebben. Ik hoor dat je hier gewoon een rolstoel kunt lenen zonder dat er geld in hoeft.
Maar ik lees net dat je minimaal 4 onderbroeken nodig hebt! Is dat echt nodig? Of gaan ze er dan vanuit dat je misschien wat langer moet blijven. En moeten dat echt van die omaonderbroeken zijn?
Verder heb ik dus nog geen voedingsbh. Over vijf weken ben ik uitgerekend en ik wilde zolang mogelijk wachten om er een te kopen. Ik heb nog geen passende bh gevonden, omdat ik nog steeds cup A heb en dat nu in combinatie met 85 ipv 75.

Ik heb er 2 onderbroeken inzitten...mocht ik meer nodig hebben dan kan manlief ze wel halen denk ik? En ja bij mij zijn dat wel van die grote zwangerschapsonderbroeken...ik moet ook zeggen dat dat voor mij nu nog de enige zijn die goed zitten.

Wat betreft die voedingsbh...ik heb er vorige week een gekocht, maar nog niet gepast. Ik zal hem nog even weer opzoeken...lol

Weekee en een fototoestel!!!!!!
ik laad de accu elke dag op, neem onze digitale mee als we naar zh moeten en spiegelreflex voor thuis!
onderbroeken vind dat echt moeilijk had fijne gevonden bij Hema, boxers met een breder onderstukje waar het verband makkelijk inpast, kreeg gisteren een tip van mijn schoonzusje dat ze bij kruidvat fijne boxers hebben, naadloos en 4 euro, lekker rekbaar.......dus ga daar ook even kijken denk ik!

liefs Daantje

Terug
Bovenaan