Hi Anoek
Ik ben 8 weken geleden met een geplande keizersnede bevallen van onze dochter.. Ik had een vluchttas klaar staan voor het geval dat, maar uiteindelijk gewoon rustig op de afgesproken dag en tijd in ziekenhuis aangekomen.
Had van alles bij me, voor het geval dat, maar heel veel niet gebruikt.
Wat ik wel gebruikt hebt en bij me had;
- Toiletspullen (ook douchegel/shampoo, die eerste keer douchen de day after is echt heerlijk)
- Slippers of pantoffels (je mag ivm infectie gevaar absoluut niet op blote voeten lopen)
- (voedings)nachtjapon (makkelijk de eerste dag met aantrekken en ook ivm kraamverband/gaasbroekje, hoef je je broek niet aan en uit te doen - zelf naar de wc gaan is al vermoeiend zat)
- snacks voor jezelf/je partner (ik had zelf geen honger maar energierepen, ontbijtkoek etc is fijn om bij je te hebben)
- alle papieren om de baby aan te geven (mijn man heeft dit de dag erna gelijk gedaan, moet uiteraard in de gemeente van het ziekenhuis en binnen 3 dagen)
- makkelijke kleding voor als je naar huis mag (had een zwangerschapsjoggingbroek met vestje en hemdje)
- uiteraard kleding voor de baby (ik had twee setjes maat 50 en twee setjes maat 56)
mocht je nog andere vragen hebben m.b.t. geplande keizersnede, laat maar weten
Het is mij 100% meegevallen, ben erg snel herstelt en de kleine meid doet het erg goed.
Veel succes met alles en uiteraard een fijne bevalling gewenst.