Ziekenhuistas geplande keizersnee

<p>Hallo dames! Over een paar weken krijg ik een geplande keizersnee. Ik ben benieuwd naar jullie tips over zaken die ik absoluut mee moet nemen naar het ziekenhuis? Ik moet als alles goed gaat, twee nachtjes blijven. Hoeveel kleren hadden jullie voor jezelf meegenomen en wat voor kleren? En hoeveel voor de baby? Andere tips zijn ook welkom!</p><p>Alvast ontzettend bedankt!</p>

Hi Anoek
Ik ben 8 weken geleden met een geplande keizersnede bevallen van onze dochter.. Ik had een vluchttas klaar staan voor het geval dat, maar uiteindelijk gewoon rustig op de afgesproken dag en tijd in ziekenhuis aangekomen. 
Had van alles bij me, voor het geval dat, maar heel veel niet gebruikt.
Wat ik wel gebruikt hebt en bij me had;
- Toiletspullen (ook douchegel/shampoo, die eerste keer douchen de day after is echt heerlijk)
- Slippers of pantoffels (je mag ivm infectie gevaar absoluut niet op blote voeten lopen)
- (voedings)nachtjapon (makkelijk de eerste dag met aantrekken en ook ivm kraamverband/gaasbroekje, hoef je je broek niet aan en uit te doen - zelf naar de wc gaan is al vermoeiend zat)
- snacks voor jezelf/je partner (ik had zelf geen honger maar energierepen, ontbijtkoek etc is fijn om bij je te hebben)
- alle papieren om de baby aan te geven (mijn man heeft dit de dag erna gelijk gedaan, moet uiteraard in de gemeente van het ziekenhuis en binnen 3 dagen)
- makkelijke kleding voor als je naar huis mag (had een zwangerschapsjoggingbroek met vestje en hemdje)
- uiteraard kleding voor de baby (ik had twee setjes maat 50 en twee setjes maat 56)
mocht je nog andere vragen hebben m.b.t. geplande keizersnede, laat maar weten :)
Het is mij 100% meegevallen, ben erg snel herstelt en de kleine meid doet het erg goed.
Veel succes met alles en uiteraard een fijne bevalling gewenst.

Vorig jaar een geplande keizersnede ivm stuitligging gehad. Ik ben ook 2 nachten gebleven.
- Een legging/sportbroek (amper gedragen hoor, ivm katheter en kraamverband is het het lekkerst om gewoon in zo'n mega onderbroek te liggen) maar als er bezoek kwam, deed ik netjes een broek aan
- Sport-bh/voedings-bh. Een bh die lekker zit! 
- Een paar lekkere shirts/heupjes.
- Pyjama 
- Toiletspullen. Make up niet gebruikt, maar wel lekker shampoo en badschuim voor als je weer mag douchen. Lippenbalsem, body lotion en een lekker geurtje zodat je je wel fris voelt.
- Babykleertjes. 2 a 3 setjes meer dan voldoende. 3 Rompers.
- Wikkeldoek en grote hydrofiele doek en speentje.
- O ik had ook mn eigen kussen mee, heerlijk!
- Een tijdschrift om tussendoor wat te doen te hebben
- Tja, verder heb je eigenlijk weinig nodig. Kraamverband, net-onderbroeken En luiers voor de baby krijg je vanuit het ziekenhuis. Voeding en flesje ook als je flesvoedinggaat geven, dat is echt top geregeld met kant en klare wegwerp-flesjes. 
Ik had echt weinig nodig. Wel heefr mn man op dag 2 wat extra eten voor me gehaald.olp dag 1 was ik vreselijk misselijk na de keizersnede, maar op dag 2 wilde ik wat ongezonds eten en dat kan niet echt in het ziekenhuis. Ik had zó geen zin in een boterham.
Je man/partner kan mee-eten. Mijn man heeft ook 2 nachten bij me geslapen, ik kon echt níks na de keizersnede de eerste dagen. Kon echt mn dochter niet zelf uit haar bedje tillen met de pijn aan mn buik. Dus ik had mn man s nachts echt nodig. Hij wilde eigenlijk de nachten gewoon thuis slapen bij onze dochter van 21 maanden, maar ik had hem harder nodig. Mn dochter heeft 2 nachten bij oma geslapen en zo kon mn man bij mij blijven. Zonder hem had ik het echt niet gered..

Een positie legging en voedingsjurkje voor als je naar huis mag. Ik had een trainingsbroek meegenomen maar kreeg een spoedkeizersnede en die broek zat precies op mijn wond. Was zielsgelukkig met mijn positie leggings eenmaal thuis. Ik had wat ruime voedingsshirts mee welke heel fijn waren om je kindje huid op huid in te stoppen. 

Ik had 4 setjes kleding elke dag 1 set en 1 reserve set.  Voor jezelf makkelijke kleding shirt en joggingbroek, waarvan voor elke dag een schoon shirt en 1 extra makkelijk broek. De eerste dag heb je geen broek aan in bed. Vergeet de Maxi-Cosi en een jasje en dekentje voor de kleine niet. Zorg dat je iets lekkers voor je man mee hebt en ook wat drinken voor hem (wij hadden een koelkast.
Neem een fototoestel of zorg voor een opgeladen telefoon want ze kunnen voor je foto's maken van de bevalling van de keizersnede. 
Zorg voor een lekkere ruime onderbroek voor als je naar huis gaat. Ik had de boxer aan van m'n man. 
Ohja een hele andere tip ik weet niet in welk ziekenhuis je de keizersnede hebt. Maar in sommige ziekenhuizen heb je een standaard protecol dat de kleine direct na de keizersnede mee gaat naar de kinderarts ben je partner moet dan mee. Er hoeft helemaal niets aan de hand zijn. Ik had dit gehoord vooraf van vrienden dus ik was er bekend nee anders was is mogelijk in paniek geraakt.
Je partner kan ook met de keizersnede de navelstreng doorknippen gewoon navragen voordat de keizersnede start.

Heel veel succes met de laatste loodjes en geniet straks van de bevalling en jullie kleine als die in je armen ligt.

Pa. Het ziekenhuis heeft meestal ook een lijstje van spullen die je mee moet nemen. Ohja vergeet ook geen kleding voor de man. Hij mag ook blijven slapen. Mijn man had zijn laptop nog mee.

Ik had 4 setjes kleding elke dag 1 set en 1 reserve set.  Voor jezelf makkelijke kleding shirt en joggingbroek, waarvan voor elke dag een schoon shirt en 1 extra makkelijk broek. De eerste dag heb je geen broek aan in bed. Vergeet de Maxi-Cosi en een jasje en dekentje voor de kleine niet. Zorg dat je iets lekkers voor je man mee hebt en ook wat drinken voor hem (wij hadden een koelkast.
Neem een fototoestel of zorg voor een opgeladen telefoon want ze kunnen voor je foto's maken van de bevalling van de keizersnede. 
Zorg voor een lekkere ruime onderbroek voor als je naar huis gaat. Ik had de boxer aan van m'n man. 
Ohja een hele andere tip ik weet niet in welk ziekenhuis je de keizersnede hebt. Maar in sommige ziekenhuizen heb je een standaard protecol dat de kleine direct na de keizersnede mee gaat naar de kinderarts ben je partner moet dan mee. Er hoeft helemaal niets aan de hand zijn. Ik had dit gehoord vooraf van vrienden dus ik was er bekend nee anders was is mogelijk in paniek geraakt.
Je partner kan ook met de keizersnede de navelstreng doorknippen gewoon navragen voordat de keizersnede start.

Heel veel succes met de laatste loodjes en geniet straks van de bevalling en jullie kleine als die in je armen ligt.

Pa. Het ziekenhuis heeft meestal ook een lijstje van spullen die je mee moet nemen. Ohja vergeet ook geen kleding voor de man. Hij mag ook blijven slapen. Mijn man had zijn laptop nog mee.

Ohja speentje is wel fijn in de gratis dozen zitten verschillende speentjes ik zou ze allemaal meenemen onze kleine wilde de speen niet die we mee hadden uiteindelijk een andere gepakt en die wilde ze wel

Ik heb na een inleiding van 4 dagen uiteindelijk een spoedkeizersnede gehad dus ik heb bijna een week in het ziekenhuis gelegen en was daardoor blij met mijn goed gevulde koffertje. Wat ik heel fijn vond waren nachthemden met knoopjes en een dunne badjas. (Meer een kamerjas zeg maar, niet zo'n badstofding). De kleine heeft twee verschillende setjes kleding gedragen. Ik heb geen onderbroeken aangehad. De eerste dag had ik nog een katether en lag ik op zo'n matje. Daarna kreeg ik van die netbroekjes aan. Misschien heb ik een onderbroek aangedaan toen ik naar huis mocht, dat weet ik eigenlijk niet meer. Ik had toen een zwangerschapsjoggingbroek en een lange trui aan. Neem ook slippers mee. Ik had birckenstocks aan toen ik ineens moest blijven in het ziekenhuis en in mijn koffertje zaten pantoffels,.. allebei niet echt een optie als het bloed langs je benen naar beneden loopt. Dan kun je beter iets van flipflops bij je hebben. 
Ik hoor soms dat mensen een verlengsnoer meenemen. De een vindt dat overdreven maar ik had het echt handig gevonden. Je komt echt zelf je bed niet uit net na een keizersnede en die stopcontacten zitten op onmogelijke plekken ?. Ze hadden bij mij mooie foto's gemaakt op de OK dus zorg zeker voor een volle batterij! 

Terug
Bovenaan