Ziekenhuistas geplande keizersnee

Ik heb vooral nachthemden en zwangerschapsjurken gedragen na mijn spoedkeizersnede (maar wist wel dat daar een grote kans op was met natuurlijk proberen te bevallen bij een stuitligging, het was ook niet echt spoed-spoed in mijn geval). En inderdaad van die netonderbroekjes. De eerste week thuis heb ik ook nog vooral doorgebracht in jurkjes/japons broeken duurde bij mij wel een paar dagen voor ik daar weer zin in had, maar ik draag normaal ook al bijna nooit broeken en vooral rokken/jurken.
Bij bezoek heb ik gewoon de dekens van het bed opgetrokken tot m'n buik. Ze weten dan echt wel dat je net bevallen bent en komen echt niet beoordelen of je er dan wel charmant bij zit, als je überhaupt al bezoek mag hebben in deze rare tijd... Misschien even informeren hoe ze daar tegenwoordig mee omgaan, zodat je dan in elk geval alvast weet waar je aan toe bent.

De eerste keer douchen vond ik echt verschrikkelijk, kon helemaal nog geen water hebben op de wond en voelde me daar echt een beetje plompverloen onder de douche zitten. De dag erna ging het gelukkig wel een stuk beter en mocht ik ook weer naar huis.
Oja, in het ziekenhuis waar ik bevallen ben moest het echt per se een camera zijn voor de foto's tijdens de bevalling. Een telefoon mocht daar absoluut niet mee naar binnen op de OK. Dus zou voor de zekerheid echt een camera regelen.

Inderdaad een verlengsnoer zou voor mij ook handig zijn geweest! Al was het maar om te voorkomen dat de oplader al bijna strak stond als mijn mobiel op dat verrolbare nachtkastje lag.

Terug
Bovenaan