Vorig jaar een geplande keizersnede ivm stuitligging gehad. Ik ben ook 2 nachten gebleven.
- Een legging/sportbroek (amper gedragen hoor, ivm katheter en kraamverband is het het lekkerst om gewoon in zo'n mega onderbroek te liggen) maar als er bezoek kwam, deed ik netjes een broek aan
- Sport-bh/voedings-bh. Een bh die lekker zit!
- Een paar lekkere shirts/heupjes.
- Pyjama
- Toiletspullen. Make up niet gebruikt, maar wel lekker shampoo en badschuim voor als je weer mag douchen. Lippenbalsem, body lotion en een lekker geurtje zodat je je wel fris voelt.
- Babykleertjes. 2 a 3 setjes meer dan voldoende. 3 Rompers.
- Wikkeldoek en grote hydrofiele doek en speentje.
- O ik had ook mn eigen kussen mee, heerlijk!
- Een tijdschrift om tussendoor wat te doen te hebben
- Tja, verder heb je eigenlijk weinig nodig. Kraamverband, net-onderbroeken En luiers voor de baby krijg je vanuit het ziekenhuis. Voeding en flesje ook als je flesvoedinggaat geven, dat is echt top geregeld met kant en klare wegwerp-flesjes.
Ik had echt weinig nodig. Wel heefr mn man op dag 2 wat extra eten voor me gehaald.olp dag 1 was ik vreselijk misselijk na de keizersnede, maar op dag 2 wilde ik wat ongezonds eten en dat kan niet echt in het ziekenhuis. Ik had zó geen zin in een boterham.
Je man/partner kan mee-eten. Mijn man heeft ook 2 nachten bij me geslapen, ik kon echt níks na de keizersnede de eerste dagen. Kon echt mn dochter niet zelf uit haar bedje tillen met de pijn aan mn buik. Dus ik had mn man s nachts echt nodig. Hij wilde eigenlijk de nachten gewoon thuis slapen bij onze dochter van 21 maanden, maar ik had hem harder nodig. Mn dochter heeft 2 nachten bij oma geslapen en zo kon mn man bij mij blijven. Zonder hem had ik het echt niet gered..