zien jullie tegen de bevalling op?

A

Anoniem

Guest
zien jullie tegen de bevalling op. ik eerlijk gezegd wel. je weet toch wat er gaat komen enzo en alle risicos ervan, vind he echt wel weer beetje griezelig

Aan de ene kant zie ik er erg tegenop, omdat mijn kleine nog in ee stuit ligt en ik liever geen keizersnee wil. Maar ik hoop dat hij nog draait en dat ik dan dus gewoon kan bevallen en daar zie ik niet tegenop. Alhoewel ik wel hoop dat het deze keer wat soepeler verloopt, en dan doel ik niet eens zozeer op de bevalling zelf, maar wel op de gezondheid van de kleine. Mijn eerste zoontje had namelijk gelijk na de geboorte zuurstof nodig en dan is het net of ze de grond onder je voeten weghalen. Ik lag daar alleen ( mijn man was met onze zoon mee ) en ik wist 3 kwartier lang niet hoe het ging, dan word je langzaamaan gek. Gelukkig is alles goed verlopen, maar dat hoop ik niet meer mee te hoeven maken.

Nee ik zie er eigenlijk niet tegenop, vind het wel irritant dat ik niet weet wanneer het gaat gebeuren ben nogal een planner normaal gesproken haha
En ik hoop gewoon thuis kunnen bevallen, ben ook benieuwd hoe het zich aandient, breekt mijn water, verlies ik mijn slijmprop of begint het gewoon met weeen en moeten ze mijn vliezen doorprikken................
Ik probeer alles gewoon over me heen te laten komen, des te spoediger zal het straks allemaal gaan hoop ik.

liefs Daantje

@ Bibi, Het lijkt me vreselijk als ze je baby weghalen en je 3 kwartier in het ongewisse laten.. ik duim ervoor dat t nu beter gaat, maar daar moeten we toch gewoon vanuit gaan!

@ daantjuh, Zo denk ik er ook over, gewoon over je heen laten komen en verder kan je toch niks doen.. mijn schoonzus had een bevalling van 4 uurtjes, vanaf de eerste wee tot de geboorte van haar dochtertje! Maar een vriendin van me had er weer eentje van 30 uur... je weet t niet he..

Hebben jullie dat nou ook dat je ongevraagd opmerkingen krijgt van " je baby komt veel eerder aan je buik te zien"   enzo? Ik weet neit hoe iemand dat aan je buik ziet als je al je kleren gewoon nog aan hebt hoor hahahahhaha. Maar we wachten wel af, nog 4 weekjes en ik ben 37 weken en tot die tijd moet ze maar lekker warm in mamma's buik blijven wonen hoor!

Liefs, Sas

Oeh bibi had het helemaal niet gelezen, lijkt me verschrikkelijk zou me zooooo alleen voelen als ze je kindje meenemen en je man meegaat..........hoop voor je dat je op naturrlijke wijze kunt bevallen, maar dat had ik al gezegd he?

Hier denkt iedereen ook dat het eerder komt, alle baby's komen hier eerder haha
maar ik heb echt het gevoel dat ik eerder overtijd ga lopen dan dat het binnen 2 weken komt! Maar kleintje is nog niet ingedaald en dat vertel ik mijn schoonmoeder enzo dan ook dat ze zich niet teveel erop verheugen dat het eerder komt.
Gelukkig vallen ze me nog niet lastig met telefoontjes en smsjes, want daar heb ik helemaal geen zin in pfffffff
ik moest vorige week visite afzeggen vanwege mijn rug, zag het niet zitten om 3 uur in een stoeltje te zitten met visite, belde mijn schoonmoeder meteen of het aan de gang was (was een broer van haar met zijn vrouw die zou komen) pffff
de hele familie weet dus nu dat ik het in mijn rug had.................vervelend hoor! net of ik normaal geen klachtjes kan hebben en alles nu aan mijn zwangerschap ligt, heb altijd al een zwakke rug gehad. (even klagen hoor haha)

liefs Daantje

hahahaha, hoe herkenbaar! Het is ook de hele tijd zo als je iets wil doen dat iedereen t uit je handen wil pakken, hoe goed bedoeld ook maar superrr iritant!!

Ik moet wel eerder rusten en vaker zitten maar ben niet ineens totaal onbekwaam om koffie te zetten of de tafel af te ruimen hoor! Gelukkig weet mijn man dat ik t wel even vraag als ik iets niet kan. Heb de laatste tijd meer moeite met bukken en als ik iets laat vallen dan wil hij dat wel voor me pakken..

Gisteren was t echt zo'n dag dat alles omviel hahahaha, maar die lieve schat komt zonder morren mij dan even helpen, hij ligt ieerdern een deuk om mijn gemopper dat ik weer wat laat vallen dan dat hij t vervelend vindt.

Ik zie niet echt op tegen de bevalling (oké toegegeven het is geen pretje...). Ik heb er juist wel zin in (...) omdat ik zoooooo nieuwsgierig ben en ik heb het best wel een beetje gehad!!   Mijn vorige bevalling is eigenlijk keurig gegaan, vanaf de 1e wee tot dat Yara werd geboren duurde 14 uur..Netjes hoor voor de 1e. Ze zeggen dat de 2e sneller gaat maar ik reken nergens op!!   Ik ga er ook vanuit dat mijn bevalling weer begint met weeën (net als de vorige keer, maf he het kan natuurlijk ook zijn dat mijn vliezen opeens breken (ik ga vrijdag uit eten met collega's als het dan maar niet gebeurt!!). Wat ik wel een   "vreemd"   idee vind is dat een bevalling echt opeens begint, opeens heb je je 1e wee..Ik   hoop wel weer dat ik lekker thuis kan bevallen! Ben ook zo benieuwd wie de 1e is hier die gaat bevallen!!

@Bibi; dat   zullen angstige momenten voor je zijn geweest bij de geboorte van je zoontje...Had hij klem gezeten of was hij te vroeg geboren? Verder hoop ik dat jullie 2e nog uit zichzelf gaat draaien!!

@Bibi
Wat een lange 3 kwartier moeten dat zijn geweest, zo helemaal alleen zonder informatie hoe het gaat...dat lijkt me echt helemaal verschrikkelijk. Heb je net een bevalling achter de rug en dan krijg je dat nog een keer. Dat gun je echt niemand. Gelukkig is het met jullie kereltje goed afgelopen, maar jij hebt toch een verschrikkelijke tijd gehad.  

Hier begin ik steeds meer op te zien tegen de bevalling, of eigenlijks tegen het op tijd zijn in het ziekenhuis. De vorige keer heb ik maar 2 uur wat gevoeld, waarvan anderhalf uur persweeën ophouden omdat we niet in het ziekenhuis waren (en de vk van het ziekenhuis het nodig vond dat we kwamen, zo snel kon immers niet bij een eerste). Mijn bevalling was dus echt een hele makkelijke (geen naweeën of iets) en onze dochter ook helemaal goed, maar ze zeggen dat een tweede nog sneller kan gaan..... Heb dus ook alles al klaarliggen en op het memobord geschreven wat te doen als er iets gebeurt! Alles ligt op de vaste plek ed...best wel erg hier.  Met persweeën in de auto een half uur rijden is geen pretje.

Ik had niet verwacht dat ik me de laatste dagen zo zou voelen, aangezien de eerste bevalling zo makelijk ging... misschien wel iets te makelijk. Maar natuurlijk ben ik ook ontzettend nieuwsgierig naar ons kindje... ontzettend nieuwsgierig..... ben al zo in staat om volgende week bij de gyn te vragen wat het wordt.... gelukkig gaat vriendlief mee, kan hij me tegenhouden...

Liefs Noah

Terug
Bovenaan