zien jullie tegen de bevalling op?

Hoi meiden, ja, dat was niet tof die 3 kwartier. En ik kon geen kant op want ik moest nog gehecht worden, ik was ingeknipt, maar ja na 3 kwartier is de verdoving van de knip ook uitgewerkt . Nee, Jess, hij was niet te vroeg, maar ik bleef 2 uur lang hangen op 7 cm ontsluiting en er zat geen beweging meer in, dus ik vroeg om een ruggeprik (die ik eigenlijk niet wilde, maar de pijn werd te gek), maar die krijg je niet meer na 5 cm ontsluiting. Ik mocht wel een prik in mijn been met spul die de piekpijnen weghaalt (weet even niet meer hoe het heet), dus dat heb ik maar gedaan (hielp niks trouwens). Door die prik had ik wel binnen no-time 10 cm ontsluiting en mocht ik persen, toen was hij er zo. Maar wat bleek, hij had ook een tik meegekregen van die verdoving in mijn been, en daardoor had hij wat opstartproblemen. Als ik dat had geweten, had ik die prik nooit genomen, dat begrijp je. Maar gelukkig is alles goed gegaan, maar ontspannen ben je op dat moment totaal niet. Ik ben nu dus ook niet meer zo gretig om zo'n prik te krijgen, ik probeer het (weer) zonder pijnstilling, vooropgesteld dat hij nog draait, anders moeten we misschien een keizersnee .
Verder heb ik eigenlijk niet te klagen over mijn bevalling, alles is verder prima verlopen en ik zou zo'n bevalling graag weer hebben (alleen wat korter dan als het kan ), maar wel met de zekerheid dat mijn ontsluiting gewoon doorzet zonder poespas.

Oh ja, Sas, die ongevraagde opmerkingen krijg ik ook, zo krijg ik steevast van bijna iedereen te horen : Zo, zijn het er geen twee haha ?   Ach ja, ik laat ze meestal maar praten.

Net als Daan zie ik er niet echt tegenop, maar ben ik meer benieuwd hoe alles zal gaan. Ik ben ook een echte planner en zou graag een boekje hebben waarin staat: dan en dan beval je en op die manier.

Vooral omdat het voor mij de eerste keer is dat ik ga bevallen heb ik ECHT geen idee hoe het voelt. Als ik nu een pijntje heb denk ik: hmm zullen dit voorweeen zijn? begint het nu?

Ik hoop dat ons meisje zich snel meldt, maar ik ga ook gewoon van het ergste uit en wil me niet teveel richten op mijn uitgerekende datum van 6 dec. Ik zie wel...

Hoe is het met de mannen dan? Die van mij begint het nu echt wel spannend te vinden hoor!

Hey meiden,

Ik zie er wel en niet tegen op. Ik heb 2 hele moeilijke bevallingen gehad waar bij de 2e het ergste was!!! Ik kijk er dus echt niet naar uit om weer te bevallen maar ik ben zo nieuwsgierig naar die kleine dat dat toch de overhand krijgt en ik me langzaam aan het overgeven ben aan de situatie. Je hebt gewoonweg geen keus en het komt zoals het komt.

@ bibi, mijn zoon werd ook direct voor zuurstof bij me weggehaald. Die prik heb ik ook gehad en wil ik het liefst nooit meer! Ik was aan het hallucineren tussen de weeën door joh. Ik zag mijn dochter naast mijn bed staan en was haar haar aan het goed doen terwijl dat kind gewoon thuis was met opa en oma!! En de weeën overvielen me gewoon omdat ik zo in een roes was door die prik, het was echt drama. En toen mijn zoon werd weggehaald wist ik  niet eens of het een jongen of een meisje was! Hij ging vervolgens nog 5 dagen naar de couveusekamer ook! Dat was dus ook een behoorlijk pittige tijd.

Nu ga ik bevallen in een ziekenhuis met een super kraamafedling. Aparte kraamsuites zoals in een kraamhotel. Je bevalt in een hele mooie kamer waar alle apparatuur aanwezig is, ook voor die kleine dus die wordt niet meer bij je weggehaald, alles gebeurt in diezelfde kamer. Als je bevallen bent gaan alle apparaten netjes achter mooie deurtjes en heb je een prachtige woonkamer eigenlijk. Met je eigen keuken en bad en douche en babyverzorgingshoek en bed voor je man! De hele dag door mag je visite ontvangen! Ik ben helemaal happy over deze situatie aangezien ik niet thuis mag bevallen vanwege mijn voorgeschiedenis (2 x vacuüm)

Verder blijft bevallen gewoon zwaar! succes alvast  voor iedereen hier. Groetjes Peet

Weekee, geloof me, als je eerste wee komt, weet je vanzelf dat dat een wee is, daar twijfel je niet aan. Ik denk een soort vrouwelijke intuïtie ofzo. Ik wist uiteraard bij de eerste ook niet wat ik zou of moest voelen, maar toen het begon wist ik het gelijk.

@ Petra : Wat een rotsituaties zijn dat, hè, als je kleintje gelijk meenemen. Ik wil die prik ook echt niet meer. Ik had ook vacuüm (wist eigenlijk niet dat je daarna niet meer thuis mag bevallen). Tjee, als  hij daarna ook nog de couveuse in moet, is het allemaal helemaal niet tof, zeg. Nee, Peet, laten we  hopen en duimen dat we dit keer een betere bevalling hebben. Dat geldt natuurlijk voor iedereen, ik hoop echt dat het bij iedereen allemaal soepel verloopt.  

Ja daar gaan we voor. DE DROOMBEVALLING  Voorspoedig en zonder complicaties!

Petra: wat fijn dat het nu zo goed geregeld is. natuurlijk loop je de kans dat ze deze keer ook je kindje voor extra zuurstof weg moeten halen... gaan we niet vanuit natuurlijk. maar als je al twee van die zware bevallingen hebt gehad (geestelijk EN lichamelijk) dan is het wel fijn om te weten dat je nu ergens bent war goed voor je gezorgd wordt!

Bibi: tja... ik zal je vast gelijk geven zodra ik ze heb gehad. Voor nu is het dus nog ff afwachten :)

Willen jullie trouwens pijnbestrijding of niet?

Terug
Bovenaan