zijn er hier ook mama's van 3 of meer?????

A

Anoniem

Guest
Hallo, ik ben misschien wel erg nieuwsgierig, maar zijn er hier ook mensen die zwanger zijn, en al bv 3 kids hebben? Ik zou graag willen weten hoe jullie het regelen als er 'n kleintje bij komt? Zijn jullie thuis, of werken jullie, en hoeveel leeftijdsverschil hebben jullie. We hebben nu 3 kids tussen de 7 en 11 maanden, en willen dolgraag voor 'n vierde gaan, maar ook twijfelen we 'n beetje.   Ze willen misschien straks ook studeren? Toch denk ik ook vaak, wie dan leeft, wie dan zorgt. Het lijkt me geweldig nog zo'n kleintje, ook als je ziet hoe de oudste erop reageren. Maar we zullen dat echt moeten gaan verbouwen vrees ik.     Hoe hebben jullie dat aangepakt? groetjes Wendy mv Bas, Iris en Thijs

hoi hoi
ik ben nu 34 weken zwanger van de zesde.mijn kinderen zijn nu 10,9,4,3 en 1 jaar.
ik werk niet buitenshuis,heb al meer als genoeg te doen binnen in huis,hahaha.
tuurlijk denken wij ook wel eens aan later als ze allemaal naar school gaan,maar ja wij denken dus ook wie dan leeft wie dan zorgt,mischien een rare instelling maar zo denken wij erover.mijn man en ik leven voor de kids en dus gaat ook al het geld naar de kids,maar daar hebben wij voor gekozen.en zolas met sinterklaas koop ik veel van marktplaats,een stuk goedkoper en ze zijn er net zo blij mee hoor.
het belangerijkste is dat je de kinderen aandacht en liefde geeft en ze zo goed moeglijk probeert op te voeden.
het is gewoon supergezellig zo,n groot gezin,en je krijgt er zoveel voor terug.
als ik ze zaterdagsavond met een bakkie chips op de bank zie zitten,allemaal in schone pyama,s met de pantoffeltjes aan geniet ik echt.
tuurlijk het is druk maar nogmaals supergezellig!!!!!!!!
eerder hadden we de kids bij elkaar op de kamer liggen maar we zijn verhuist naar een huis met 7 slaapkamers dus nu hebben ze allemaal een eigen kamer.een ding weet ik wel als je zo,n groot gezin hebt,de kinderen zijn niet verwend en weten van aanpakken en dat is alleen   maar goed niet dan.
veel succes met nemen van je besluit.
liefs sil

Hoi,

Ik ben ruim 34 weken zwanger van de 6e. Onze oudste is 11 en de jongste is 21 mnd. Het is inderdaad erg leuk om te zien hoe de 'groten' genieten van hun kleinere broertje/zusje. Het zwanger zijn als je al meer kinderen hebt is enerzijds zwaar, anderzijds is het erg leuk, want het is echt iets voor het hele gezin. Mee naar de vk. Samen de kast inruimen, samen wassen, het bedje klaarmaken enz.
Ik werk niet. Heel af en toe val ik eens in (sta voor de klas), maar ik heb als voorwaarde dat ik geen zieken heb en oppas kan vinden. Ze hebben bij ons geen eigen kamer, maar dat vinden ze niet erg. (Het is ook maar net wat je ze went) De oudste, een meisje, begint er nu wel eens om te vragen, maar na de bevalling moeten we kijken of we gaan verbouwen of verhuizen en ze vindt de nieuwe baby zo leuk, dat een eigen kamer eigenlijk ondergeschikt is.

Francien

Wat leuk om te horen.We hebben altijd over 3 kids gesproken, maar het gaat eigenlijk zo goed.........Toevallig heb ik me ingeschreven om op een kindermarkt te gaan staan, dus heb maar heel selectief opgeruimd, zeg maar We hebben   4 slaapkamers, en er kan geen vijfde kamer bij nu, helaas. Ik vind het nu ook al gezellig, en je kunt inderdaad de oudsten erbij betrekken, en dat doen ze ook graag. Bas van toen 6, heeft samen met papa de navelstreng door mogen knippen, vond hij dus echt geweldig,hihi. Ik werk er wel nog bij, in onze zaak. Wij wonen erboven, dus als ik nodig ben, gaat er een telefoontje naar boven, ook als er bestellingen zijn, die gemaakt of gebracht moeten worden ben ik onder. al met al zo'n 25 uur in de week denk ik. Ook doe ik veel op school bij de oudste 2 omdat ik dat heel leuk vind. Ik zit in de ouderraad, waar ik de carnavals groep, en de schoolreisgroep lijdt. Ook doe ik samen met 1 juf de schoolkrant van a tot z, ben ik computerjuf in groep 4(klas van onze oudste), en ben ik voorlees en biebjuf in groep 2 (klas van de middelste) Thijs neem ik gewoon mee als we naar de bieb gaan. Ik vind dat je dat zo gemakkelijk erbij pakt. Groetjes Wendy

Hoi Wendy,

Leuk om te lezen, ik ben zwanger van de vierde.

Mijn dochters zijn van mijn ex, die zijn nu net 6 en net 5.

Met mijn huidige man heb ik een zoontje van bijna 1 (zondag alweer zover).

En ik ben 18 januari uitgerekend van nog een zoon.

Wij zijn net verhuisd naar een groter huis. Met 4 slpk en een grote
zolder waar evt. geslapen kan worden. Nu slapen de meiden bij elkaar en
onze zoontjes krijgen een aparte babykamer. Dat zijn de twee kleinste
kamertjes in huis, vandaar.

Misschien dat we later kamers ruilen, de meiden apart en de jongens bij elkaar.

We zien wel.

Ook wij hebben jullie levensmotto. Genieten!!!!

Al is het af en toe lastig als ze erg vervelend zijn hoor of als ik moe ben.

Nu werk ik niet, de zwangerschap is ook iets zwaarder als de vorige keer omdat ik nu net zo'n kruipertje heb.

Maar wij vinden het super om nog een kleintje te krijgen. Ik kan me nog
niet voorstellen dat ik nooit meer zwanger zal zijn. Dus of dit de
laatste is?

We kopen nu ook een bus met een bank voorin. Dan kunnen er drie
achterin en wij + 1 voorin. En de hond en de dubbele kinderwagen
achterin.

Omdat ik nu niet werk, is het best de eindjes aan elkaar knopen. Maar
we krijgen er zoveel voor terug. Misschien als de kleine weer een half
jaar is dat het weer gaat kriebelen. Dan ga ik weer werk zoeken, maar
parttime is moeilijk te vinden op administratief vlak.

Ach we zien wel wat er op ons pad komt. Voorlopig genieten we van elkaar en de kids.

Heel veel succes met jullie keuze. Ik vind het wel erg grappig dat jullie kids in dezelfde leeftijd zijn als de mijne.

Groetjes,

Vanessa 23,4 van de vierde

Hoi, dat is inderdaad wel heel erg toevallig. Ik maak me de meeste zorgen over het financiele. Ook nu zeg maar. Bij de oudste begon dat vorig jaar al, maar nu in groep 4 is het nog erger vind ik. Nou ben ik niet merk gericht afzo, maar ik probeer er een sport van te maken zo weinig mogelijk geld uit te geven wat niet nodig is En nee, ik kan niet zomaar € 100,-- uitgeven aan onzin, maar ik denk ook niet dat ik dat zou doen, als ik het wel kon missen. Heb jij misschien nog tips om te besparen toevallig. Heb ook een foto van onze kids erbij gedaan. Bas is 7, Iris is 5, en Thijs wordt 7 oktober al 1 jaar...........groetjes Wendy en kids natuurlijk

Hoi, hoi,

Zoals je al zou vermoeden: ik heb 3 kids (Nienke van 7 en Sjoerd en Thijs van 5) en ben nu zwanger (22,6) van ons nummertje 4.
In tegenstelling tot bovenstaande dames werk ik wel nog buitenshuis: ik heb een baan voor 24 uur. Daarnaast geef ik ook nog cursussen bij me thuis en dat komt neer op zo'n 4 uur per week. Mijn man werkt ook parttime: hij is de hele woensdag vrij en haalt op vrijdag middag de kids uit school (ze blijven hier standaard over, dus dat is makkelijk).
Straks gaat de kleine 2 dagdelen per week naar het KDV, vlakbij mijn werk. Zelf ga ik 4 uur per week ouderschapsverlof opnemen en daarmee ondervangen we de 3 dagdelen die we nu allebei werken (dinsdag, donderdag en vrijdagochtend tijdens schooltijden).
Qua geld is het erg puzzelen en we hebben zeker geen vetpot maar het lukt wel.
Kleding en schoenen betaal ik van de kinderbijslag en daarvoor spaar ik maandelijks een bedrag op een aparte rekening. Merkkleding koop ik wel maar altijd in de uitverkoop. En bijv. schoenen koop ik voor in het seizoen goede maar goedkopere en dan in de uitverkoop de dure voor de helft van het geld.
Verder hebben we 2 auto's. Straks moeten we bij gezinsuitjes splitsen totdat we geld genoeg gespaard hebben om een 7-persoonsauto of een bus te kopen. Verder is mijn ervaring dat het maar weinig voorkomt dat we met z'n allen weggaan.
Nou, zo gaan wij het dus doen.

Ik heb nooit een gevoelsbeslissing en een emotionele beslissing door praktische en financiele consequenties willen laten beïnvloeden. Vroeger had men 7/8 kinderen en dat ging ook. Dus ruimte in huis, een te kleine auto of merkkleding zal wat mij betreft nooit de doorslag geven bij de beslissing of ik wel of niet nog een kind wil. Wel of ik nog in staat ben om mijn kind voldoende aandacht te geven bijv.

Groetjes,

M3

Ja, zo denk ik ook wel, Heg er ook nu niet zo'n probleem mee om ze samen te leggen, Mijn huiswerk deed ik ook altijd in de woonkamer aan tafel. Ik vind het ook heel leuk om ze bij alles te betrekken, ze zijn zo trots dat ze mogen helpen. Zelf wordt je ook steeds gemakkelijker. Maar soms reageerd de omgeving zo raar, en daar wordt ik erg onzeker van, heb ik wel vaker. Thijs wordt 7 oktober 1 jaar, en we hebben vandeweek besloten dat we gewoon gaan proberen. Dus voor ons gaat nu ergens de eerste rond in, hihi spannend. groetjes Wendy

Terug
Bovenaan