zijn er hier ook mama's van 3 of meer?????

Hoi hoi,

Hier nog een moeder met meerdere kinderen,ik heb 8 kinderen,de oudste is bijna 16 en de jongste is 6 maanden,3 jongens en 5 meiden,het begint inmiddels weer te "kriebelen"en we hebben ook besloten om nog voor een kindje te gaan,hoop dat t ons gegunt is.
Ik vind het ook super dat we 8 gezonde kinderen mochten krijgen,ze kunnen ook allen best goed met elkaar overweg,denk dat dat ook een stuk scheelt!
Over het slapen,de 2 oudsten slapen alleen,onze oudste dochter deelt haar kamer met onze kleinste meid,onze dochter van 8 wil graag alleen slapen,dus ze heeft een kamertje voor haar zelf,dan slapen weer 2 meiden bij elkaar en onze jongste zoon heeft ook een eigen kamertje(nog wel hihi)

groetjes Caro

Hoi Wendy en Caro,

Spannend voor jullie dat jullie er nog een keertje voor gaan! Hopen dat
het snel lukt en jullie weer van een zwangerschap mogen genieten.

Wendy, wat een lieve foto! Mijn zoontje is gister 1 jaar geworden en
het was een reuze drukke dag, pfoeh, valt niet mee als je zwanger bent
haha.

Maar dat is ook zo'n lekker ventje...

Financieel is het dus niet ruim, dus ook ik ben begonnen met de
kinderbijslag verstandig te besteden. Maar ik wacht niet tot het binnen
is, maar ga 2 weken ervoor al winkelen. Dan sta ik even rood, maar
anders is de winkel half leeg omdat iedereen kinderbijslag heeft gehad.
Tip tip tip!

En ik koop goedkopere kleding en schoenen. Gewoon zeeman, scapino,
schoenenreus, wibra. En af en toe c&a, V&D of hema. Gelukkig
hechten ze bij mij ook nog niet aan merkkleding.

Wij hebben 1 auto, dat scheelt ons al gauw 100 euro per maand en dan
ook nog je jaarlijkse onderhoud. Gelukkig gaat mijn man vaak op de
brommer naar zijn werk (ong. 25 minuten rijden) en heb ik bijna altijd
de auto voor de deur.

Misschien heb je hier wat aan. En ach, een paar jaar krap zitten, maar je krijgt er zoveel voor terug!

Groetjes,

Vanessa 24,3 van de vierde

Hallo,

Eigenlijk even een vraag aan jullie allemaal. Ik heb zelf 2 dochtertjes, nog erg jong. Soms heb ik van die perioden dat ik bang ben om ziek te worden, of erger nog dood te gaan, dat ik dan niet meer voor mijn kinderen kan zorgen en ze opgroeien zonder mama. Nu ik het hier zo neer zet, denk ik, wat zwaarmoedig. Maar staan jullie daar wel eens bij stil en hoe ga je daar mee om?

Hoi Roma, ik snap heel goed wat je bedoeld!! En ja, soms denk ik daar wel eens aan. Dit komt denk ik meer omdat ikzelf mijn ouders vroeg ben verloren, en dat tekent soms toch wel af ja. Mijn moeder heeft onze kindjes nooit gezien, en mijn vader overleed in de zwangerschap van onze middelste.

Het is soms heel pijnlijk,   ook voor de kids, de oudste is nu 7 en begint heel veel te begijpen, en komt ook met veel vragen nu. Afgelopen maand is mijn schoonvader overleden, maar dat is nooit een opa geweest voor mijn kids, hij was zelf al 6 jaar niet meer bij ons geweest, Het is heel moeilijk voor mij om mijn 3 kids op te zien groeien zonder opa en oma om hen heen...Ik weet wat ze missen. Ik denk ook heel vaak van..Al zou ik alles voor ze kunnen kopen, een opa en oma zijn onvervangbaar, en juist dat kan ik hun niet geven. Groetjes Wendy

Ik wil graag even inhaken,mijn beide ouders en mijn schoonouders leven allen nog,maar ook mijn kinderen moeten een opa en oma missen.
Met mijn moeder heb ik al jaren geen contact meer,mijn vader komt wel op bezoek,maar daar hoeft ik verder niets van te verwachten,mijn schoonouders komen hier alleen met verjaardagen,weten niet eens wie nu wie is en wanneer mijn kinderen jarig zijn!
Vorige week was onze dochter jarig en we hebben tot op de dag van vandaag niets van ze gehoord of vernomen!
Nu doet me dat best veel verdriet,niet voor mezelf of mijn man maar voor onze kinderen.
Ze horen natuurlijk van klasgenootjes en vrienden/innen dat die wel bij opa en oma gaan logeren en dat doet pijn.
We hadden laatst een opa en oma dag op school en ondanks dat ze   2 opa `s en 2 oma`s hebben,zijn ze (helaas)zonder ze naar school gegaan.
Mijn dochter van 4 zei op dat moment tegen me mam,we kunnen ook geen opa en oma meenemen he?Mijn opa en oma leven niet meer!Kreeg er een brok van in mijn keel,en wat kun je dan zeggen???ik weet t niet,ik heb er maar niksop gezegt,ik kan toch moeilijk tegen haar zeggen dat de opa `s en oma`s niet geintereseert zijn in hen?

liefs Caro

Hoi Caro, als ik dit lees komen bij mij de tranen, zo erg vind ik dit Waarom doen sommige mensen zo moeilijk?? Ik snap het som niet meer. Zeker als ze naar school gaan zie je vaak dat er op dag opa's of oma's aan school staan, hoe moet je dat uitleggen?Dit is denk ik de gevoeligste snaar die ik heb, zowat. Vorig jaar vond mijn schoonmoeder het nodig om mijn kids lastig te vallen op straat, dat doet zo'n pijn. Onze oudste ( 7 jaar))m                                               plaste ervan in z'n bed  Wat is het leven soms hard!! Ik vind het heel erg voor jouw en je kids. Hoe staat jouw man hier tegenover? Groetjes Wendy

Hoi,

Onze kinderen treffen het dan nog, ook al hebben ze beide opa's en oma's op afstand!

Ik ben zelf zo half met opa's en oma's opgegroeid. Ik had dan het 'geluk' dat ik voor allebei de oudste kleindochter was, dus mij kenden ze nog wel. Maar je zag ze bijna nooit.Het voelt niet leuk. Toch went het wel. Mijn ouders doen goed hun best om een goede opa en oma te zijn, ze zijn nog jong (58/56)  maar wonen 200 km verderop en hebben nu al 17 kleinkinderen, waarvan de oudste 11 is. Op verjaardagen komen ze niet, wel bellen ze, sturen ze een kaart en nemen op een ander tijdstip een cadeautje mee. Dat geldt ook voor mijn schoonouders, maar die zijn nog weer wat ouder. Toch missen de kinderen het wel, vooral op verjaardagen en met leuke dingen op school, nooit gaan opa en oma mee. En verjaardagen zijn hier zowiezo wat saai, er komt, gezien de afstand en de vele neefjes en nichtjes vrijwel geen familiebezoek. Vandaag wordt onze zoon 9, er komen alleen wat buren. Ze weten het, maar voor je gunt ze graag een feest waarin ze in het middelpunt staan. Ze krijgen gelukkig wel veel kaarten, dat vinden ze ook leuk.

Ik vond het wel grappig om te lezen dat er meer een busje hebben. Wij hebben een 9 pers. Mitsubishi busje. Ideaal! Er kan veel in en je heb zitplaats genoeg. ALhoewel straks met 6 kinderen hij toch wel aardig vol begint te raken..........

Francien

Hoi Wendy,

Ja het leven is idd soms erg hard.
In het begin had ik nog wel hoop dat ze anders zouden zijn dan mijn ouders,maar de tijd heeft me geleerd dat dat helaas niet het geval is.
Ik vind persoonlijk dat kinderen zonder opa en oma best wel wat missen in het leven,opa `s en oma`s behoren hun kleinkinderen toch lekker te verwennen?
Dat verwennen doen wij nu wel,maar dat maakt het gemis niet minder voor ze,dat merk ik wel.
Mijn schoonvader is 5 oktober jarig,hij wordt dan 65 jaar,we hebben een uitnodiging gehad,(dat nog wel),maar ik ga niet!
Wat moet ik daar zoeken terwijl ze mijn kinderen gewoon negeren?
Laatst was mijn dochter van 4 jarig,mijn schoonmoeder liep naar mijn dochter van 7 om haar te feliciteren,nee hoor ik mijn dochter nog zeggen ik ben niet jarig.....
Dat ging me door merg en been echt waar!

Mijn man heeft t er best moeilijk mee,kan het me ook wel voorstellen,het zijn toch zijn ouders,maar hij ziet het verdriet ook van onze kinderen,dus begrijpen doen we het eigenlijkgeen van twee en dat zullen we ook wel nooit doen!

liefs Caro

Terug
Bovenaan