Zijn er meer kindjes van 15 maanden die nog NIET lopen?

Menig mens om me heen vraagt of ons dochtertje al loopt?? Blijkbaar is dat DE mijlpaal of zo. Het zal heus wel goedkomen met haar maar toch ... zijn er meer kindjes die gewoon lekker op hun gemak doen? Ze zit, staat, rolt en schuift als de beste op haar billen door het huis. Nog lekker makkelijk dus voor mij!
 
mijn dochter is morgen 8 maanden maar het is nu al een handenbindertje hoor.. sinds een aantal weken trekt ze zich aan alles op trekt alle kastjes al open, aan de tafel, bank, stoel, richels op trekken...

Volgens mij wordt het wel gezien als de mijlpaal om te 'moeten'lopen.. maar laat haar lekker gaan.. als jij twijfelt anders ff met je huisarts contact opnemen?
 
hoi esther,

mijn dochter is 14 maanden. maar het 'enige' wat ze doet is rollen (als de beste) en ze probeert zich zelf nu op te trekken aan de box. wel 'praat' ze je de oren van je hoofd af (echt lachen, iets aanwijzen en dat tada zeggen).
ik was zelf ook laat met lopen (18 of 20 maanden) dus heb met haar nog wel even geduld. maar af en toe denk ik ook hoor dat mijn dochter de enige is die 'langzaam' is.
zucht...
 
Volgens de arts van het CB doet ze het hartstikke goed. Trekt zich ook op aan de bank, verwarming, tafel, mijn benen, stoel maar haalt verder niet veel overhoop. Ze is rustig en doet blijkbaar ook lekker rustig aan.
 
hahaha, ja dat bedoel ik mamavanesmee, dan lijkt het of ik de enigste ben met een kindje wat nog niet loopt op die leeftijd.

Mijn dochtertje kletst ook de oren van het hoofd, precies hetzelfde als jouw dochtertje, lachen, wijzen, de klanken van cijfers (tel wat af) tada, kaka etc.

 
ach ja, is wel zo gemakkelijk toch ;-)?
en wat ik ook van andere ouders hoor waarvan de kindjes al wat ouder zijn: ik heb nog nooit iemand van 30 gezien die niet kan lopen (tenzij ze in een rolstoel zitten).
het komt allemaal van zelf wel.
esther, maak je ook gebruik van hyves( van mij is aafje11)? of msn (aafje01@hotmail.com)?
lijkt me namelijk leuk om ervaringen uit te delen over onze 'langzame kindjes'.
 
ach ja, is wel zo gemakkelijk toch ;-)?
en wat ik ook van andere ouders hoor waarvan de kindjes al wat ouder zijn: ik heb nog nooit iemand van 30 gezien die niet kan lopen (tenzij ze in een rolstoel zitten).
het komt allemaal van zelf wel.
esther, maak je ook gebruik van hyves( van mij is aafje11)? of msn (aafje01@hotmail.com)?
lijkt me namelijk leuk om ervaringen uit te delen over onze 'langzame kindjes'.
 
Hoi Esther,

Hier nog een trage hoor! Onze Sam is net 15 maanden (van 2 spetember 2008) en die staat nog niet eens! Het enige dat hij doet is tijgeren (kruipen vindt 'ie te vermoeiend) en sinds een week of drie gaat hij uit zichzelf zitten! Ga er ook van uit dat het vanzelf goedkomt. Zn zusje was iets vlugger, maar die liep ook pas los met 18 maanden. Alleen stond die 'al' met 13 maanden..
 
Terug
Bovenaan