Zijn er meer kindjes van 15 maanden die nog NIET lopen?

Hallo Esther

Normaal reageer ik bijna nooit,maar nu wil ik even reageren.
Ik lees dat jou dochter ook een billenschuiver is.
Dat was mijn dochter ook.
Het is meestal bij billenschuivers dat ze later lopen.
Mijn dochter liep pas met 22 maanden.
Maar het komt allemaal goed.
Ze is nu 3,5 en je merkt er niks meer van.

Groetjes servie
 
Hoi Esther,

Haar lekker haar gang laten gaan. Ze komt vanzelf wel tot lopen hoor. Als ze al gaat staan en zitten op dit moment dan komt dat lopen vanzelf. Je schrijft dat je dochtertje je de oren van je hoofd af kletst. Ze kunnen ook geen twee dingen tegelijk. Het is of de motoriek of de spraak. Bij jou is het dus de spraak die zich het eerste ontwikkeld.
Wij hebben het precies andersom. Onze meid liep al voordat ze 11 maanden was. Erg fijn voor haar hoor, want ze was erg gefrustreerd omdat het niet lukte. Maar haar spraak begint nu pas echt op gang te komen en ze is 21 maanden. Ik moet zeggen dat het met praten nu wel heel snel gaat, net of ze iets in moet halen.

Dus geef je meisje lekker de tijd. Lopen kan ze nog lang genoeg.

Groetjes Anninas
 
Ha Esther,

Vervelend hè die mijlpalen die mensen stellen. Het lijkt ook net alsof snel altijd beter is! Van Loïs wordt voorspeld dat ze laat kruipt en laat zal lopen. Omdat ze heel soepel in har gewrichten is.... ze moet haar spieren meer trainen dan een ander kind en dat merken we.... steeds huilen als het weer niet lukt. We merken wel langzaam vooruit gang... ze leert nu kruipen.... ze is 10,5 maand en ik vind dat op zich helemaal niet laat... wel praten mensen zo van: "Kruipt ze nog niet???" Op het CB zeggen ze er niets van... dus ja... en dat zijn de deskundigen toch? Verder is ze met andere dingen wel voorlijk... veel kletsen en dingen begrijpen... het baby-achtige is er echt al af... ze is groot en stevig... het komt vanzelf allemaal wel... we zijn mensen geen robotten die allemaal op dezelfde manier reageren en ontwikkelen! Maar lastig is het wel!

Succes met haar!
 
Dank allemaal voor jullie reacties ...

Ondertussen denk ik "laat je kindje lekker in haar eigen tempo zich ontwikkelen". Om wat voor mijlpaal het ook gaat en nog zal gaan, je kunt er geen controle op uitoefenen en een gefrustreerde moeder en kind is al helemaal niet de bedoeling toch?

Soms krijg ik het gevoel/idee dat het een wedstrijd is, welk kindje is het snelste?

En de omgeving? Kruipt zij/hij nog niet? Loopt hij/zij nog niet, Heeft hij/zij nog steeds een luier om etc. laten we ons er vooral niet teveel van aantrekken en ja bloempje27, we zijn allemaal mensen en geen robots. Soms moeten we maar even fikse oorkleppen op doen! Hoe lastig het soms ook is; PUNT 1. is toch wel genieten van onze mooie, ondeugende en lieve schatjes!

Groetjes Esther
 
Hoi,

Mijn oudste 2 liepen met 15-16mnd, maar praten toen al als brugman, de jongste is net andersom, snel lopen en langzamer met praten, ieder kind ontwikkeld in een andere volgorde!
Maar mensen kunnen er soms wel over zeuren ja!
lang kruipen is trouwens ook heel goed voor de ontwikkeling van de hersenhelften, vertel ze dat maar,,haha

Gr MJ
 
wel fijn, dat er meer kindjes zijn die niet vroeg zijn met lopen.
langzaam aan gaan ze zich steeds meer ontwikkelen. en of dat nou met 11 of pas met 20 maanden is, dat zien we vanzelf wel. succes allemaal
 
Terug
Bovenaan