Zijn er meer kindjes van 15 maanden die nog NIET lopen?

Zarah liep toen ze 17 maanden was. Maar omdat zij erg fijngebouwd is, schatten mensen haar altijd jonger in. Dus toen ze eindelijk liep, kreeg ik regelmatig te horen: loopt ze nu al?? Haha! Overigens was ik wel wat ongeduldig op een gegeven moment hoor. Zarah liep al vanaf 14 maanden geloof ik achter haar stoel het hele huis door. En buiten wilde ze ook perse lopen, maar dan wel aan mijn twee handen vasthoudend. Kostte me op een gegeven moment gewoon mijn rug, en lag ik wekelijks op de bank bij de fysio!

Ik heb trouwens ook gehoord dat kruipen erg belangrijk is voor de ontwikkeling van beide hersenhelften. Of tenminste, de samenwerking tussen beide helften zou zich beter ontwikkelen. We gaan het zien.. Haha!
 
Hallo esther

je hoeft je niet druk te maken hoor. Mijn dochter liep pas met 18 maanden, daarvoor kwam ze ook erg goed voor uit op haar billen, en kruipen ook een beetje. nu is ze 22 maanden en loopt als een kieviet en rent en kletst. dus ze bepaald zelf wel wanneer het tijd is.

Groetjes en Succes
karin mama van Rebecca
 
Hoi!

15 maanden is toch ook helemaal niet zo laat? Eerder een gemiddelde volgens mij? Het kan gewoon soms lang duren en daar is volgens mij niets mis mee. Misschien kan ze het allang maar is ze bang?!

Mijn dochter stond met 9 maanden goed los. We dachten: die gaat lopen! Het heeft toen nog tot 2 dagen na haar eerste verjaardag geduurd voor ze echt ging lopen. Zo zie je maar. Een kleine stap die toch nog 3 maanden heeft geduurd! Op het kinderdagverblijf waar mijn dochtertje heen gaat zijn twee jongetjes van ruim anderhalf die het ook nog wel gemakkelijk vinden om alles 'billenschuivend' te doen! Komt allemaal vanzelf!

En Esther36, je hebt gelijk. Je wordt soms moe van al die opschepperige verhalen. Sneller is niet per definitie beter. En zeker wat betreft lopen. Het heeft soms niets met wel of niet kunnen te maken maar met bijvoorbeeld angst. Dat heeft niets met intelligentie of wat dan ook te maken denk ik. Enne....bij mijn dochter van 15 maanden is deze week eindelijk haar derde tand doorgekomen. Is dat ook niet heel erg laat :) hihi

Groetjes!
 
hahaha Sjaan83 ... haar derde tandje pas??

Zo zie je maar. Mijn dochtertje van 15 maanden heeft nu 10 tandjes/kiesjes en ik zie overal puntjes in haar mondje.

Is dat niet veeeeeel te snel hahaha?!

Groetjes!
 
Hoi hoi,

Mijn zoontje liep pas met 18 maanden. Mijn vriendin heeft een dochter die precies even oud is en die liep pas met 19 maanden. En van een andere vriendin liep het zoontje onlnags voor het eerst met 22 maanden. Maar ze kletsen ons alledrie de oren van het hoofd.....!!! Komt uiteindelijk allemaal goed!! :)

Groetjes
 
hoi!

15 maand vind ik vroeg! ha ha, onze dochter liep pas met 20 maanden. Mijn man was ook niet zo snel, liep pas een week voor zijn tweede verjaardag.
Onze dochter liep wel in 1 keer heel goed toen ze eenmaal ging lopen.
Wij hebben ons er eigenlijk nooit geen zorgen om gemaakt maar de reacties van iedereen om je heen!! om gek van te worden, helemaal omdat hier in de buurt een jochie woont die net zo oud is en die liep met 9 maand al....... zie het verschil voor je en onze dochter is ook aan de grote kant dus denken veel mensen dat ze nog ouder is ook nog!

maar goed, helemaal goed gekomen dus!

Groetjes ALberdien
 
Hoi hier nog een mama van een langzame meid.. is 16,5 maand en loopt alleen aan de hand en achter haar loopkarretje ook staat ze niet los, veel te eng allemaal. Ze lijkt meer door te hebben dat ze kan vallen ofzo. Maar idd zo verschillend de een loopt met 9 maanden en de ander met 2 jaar. goed te horen dat er meer zijn haha... soms denk je wel eens dat er misschien iets mis is ofoz..

groetjes
 
Vandeweek is het grote wonder hier geschied, Sam is helemaal zelf gaan staan!!!! Weer een stapje dichterbij het lopen. Vind het niet erg als het lang duurt, maar de gefrustreerde ventje vond ik zo zielig!! Hij wilde zo graag en het lukte maar niet.
 
Terug
Bovenaan