Zijn er nog meer "verse" mama's?

Even een vraagje uit nieuwsgierigheid. Gisteren heeft Renée haar eerste fruithapje gehad. Gewoon peer. Echte peer, geschild en fijn gemaakt met de staafmixer. Ik heb af en toe de indruk dat er hier best veel "potjes"-mama's zijn. Niets mis mee hoor, iedereen moet doen wat hij het beste vind voor zijn kindje.

Ik zou alleen wel wat bondgenoten kunnen gebruiken in het verse eten. Kunnen we ideeën uitwisselen.

Ze moest wel even aan de smaak wennen, maar haar mondje ging elke keer open voor meer, dus het zal wel gesmaakt hebben. Zo weer een peertje, jammie.

Groetjes,
Evelien mv Renée (21 weken)

Hoi Evelien
Je bent vast niet de enige verse mama (hihi wat klinkt dat leuk)
Wij zijn bij Yoëll begonnen met potjes, in het begin zijn het maar een paar hapjes en dat leek mij erg moeilijk koken.
Nu krijgt hij zelf fijngemaakt fruit, maar nog wel potjes groente. Met zes maanden ga ik de groente zelf koken. Dan eten ze ook wat meer gevarieerd.
Ik kook dan wat meer als 1 maaltijd voor hem. Ik pureer het en doe het in zo'n bakje oor ijsblokjes te maken zeg maar, hier zit ook een deksel op dus het kan zo de vriezer in.
Dan kan ik steeds een paar blokjes ontdooien en geven. En als hij weer wat ouder is kan hij met de pot mee eten, das wel zo makkelijk en gezelllig.

Succes

Groetjes Pauline

Ik wil het ook wel  een verse mama worden  hoor!
Maar Marin eet nu pas een half potje fruit voor 4 mnd, dus ik wacht nog even tot ze wat meer gaat eten, ik vind het namelijk jammer als ik wat weg moet gooien.

Maar succes met het klaarmaken!

Liefs Annemarie

Hi Evelien,
Mijn  dochter is nog te jong, ze is vier maanden en krijgt pas fruit en groente als ze ongeveer een half jaar is, krijgt nu borstvoeding.
Wanneer ze er aan toe is om ander voedsel te krijgen dan bv, ga ik vlug een staafmixer kopen en alles zelf maken, ik ben zelf ook gek op fruit, dus hoef ook niks weg te gooien.
Ik ben er wel een voorstander van om alles vers te maken, wil niet zeggen dat als ik haast heb ofzo dat ze geen potje krijgt, ze krijgt vast wel een potje maar het liefst maak ik alles vers.
Ik denk wel dat ik op moet passen met aardbeienjam, ik eet dat veel, en merk sinds een paar dagen dat ze daar een beetje rood van wordt, dan krijgt ze een beetje vlekjes in haar nek. Niet meer doen dus.
X

hoi Evelien,
hier nog een verse mama, haha. Ik heb nog maar 1 keer wortels gegeven en begin heel langzaam, maar heb voor vandaag ook alweer verse worteltjes klaar staan :) Ik geef nog geen fruit, ik ga straks eerst bloemkool, rijst en dat soort dingen geven en daarna pas fruit. Ik kook gewoon elke keer een mini-beetje, heb voor vandaag bijvoorbeeld 2 plakjes wortel gemaakt, haha! Zo hoef ik nooit veel weg te gooien.
ik heb de link hier al vaker vermeld maar misschien heb je er wat aan: www.keukenkikker.nl
liefs Stephanie

Jasper heeft in het begin veel vers fruit gehad. Meestal gaven we dan banaan met appel of peer of maar een soort. Dat vind ie heerlijk! Sowieso gaat zijn fruithapje er prima in, in tegenstelling tot zijn groentehap. Dat blijft elke keer weer moeilijk. Wel hebben we in het begin elke keer een paar dagen hetzelfde fruit  gegeven zodat hij aan de smaak kon wennen, maar dat weet je vast al!

Tegenwoordig geven we zijn fruithapje nu vaker uit een potje. Is er vanwege het gemak toch een beetje ingeslopen.

Groet,
Jacqueline

Was ik nog vergeten: vanavond gaan we gewoon verse groenten proberen, omdat hij het vanuit een potje niet goed eet zoals ik net aangaf. ben benieuwd hoe dat gaat!

Terug
Bovenaan