Zijn er nog meer "verse" mama's?

Hallo verse mamma's, hihi
Ik geef nog alleen bv, maar over een paar weekjes gaan we ook andere dingen voorschotelen. Ik ben vaak wel van de 'makkelijke-maaltijd' (potje dus) maar ik zie ook de voordelen van vers wel in. Dus ik weet het nog niet. Misschien is dat invriezen wel wat voor mij. Kun je gewoon voor een hele week van te voren maken en dat invriezen? Ik had gelezen dat je het niet opnieuw mocht opwarmen, maar je kookt het toch en dan vries je het in en dan moet je het toch weer opwarmen? (nu ik dit nalees klinkt het als een hele domme vraag, maar goed).
En kun je zowel fruit als groente invriezen? Krijgt fruit niet een vieze bruine kleur? Kun je alle soorten groenten en fuit invriezen, of zijn er soorten minder geschikt?
Ben benieuwd.
Liefs Phira

Ook ik probeer alles vers te maken. Fruit zo wie zo en groente ook. Maar groente moet hij niet! Ik doe het daarom meestal uit een potje, dat eet hij soms wel. En af en toe bied ik hem zelfgemaakt aan. Ik hoop dat hij het op een gegeven moment wel gaat eten

Hallo allemaal,

Isa heeft ook alleen nog maar vers gegeten, zowel fruit als potje. Ik heb eens een potje peer open gemaakt en geproefd en Lillian, het smaakt inderdaad naar alles behalve peer!! Bovendien is de textuur veel anders dan van vers. Ook de warme hap maak ik lekker zelf; ik  werk  drie dagen dus ik heb 4 dagen de tijd om ook voor  Isa hapjes te koken  en de diepvries is een ideale uitkomst; zo heb ik altijd een voorraadje voor de drukke dagen! Ik haal veel inspiratie uit "Opperdepop", het baby/kinderkookboek van AH. En een beetje van mezelf zeg maar. Isa eet nu als warme hap aardappeltje/rijst met groente en 2 á 3 x per week met kip, rundergehakt/tartaar of vis (vb tilapia of kabeljouw). De kip/vis/gehakt kook ik momenteel nog, dat was een aanbeveling van de consultatiearts voor het begin. Qua groenten eet Isa al wortel, sperziebonen, kouseband, tomaatjes, courgette, bloemkool, broccoli, doperwtjes (veel werk want die moet je nog door een zeef halen om de velletjes te verwijderen) etc. Avocado met tomaat is ook heerlijk en probeer eens zoete aardappel (verkrijgbaar bij de iets grotere supermarkten en bij de Surinaamse/Turkse winkeltjes) ipv gewone aardappel.
In het weekend ga ik voor het eerst een pastahapje maken.

Tot nu toe vindt Isa alles lekker en ze eet er met smaak van. Ze is dan net een vogeltje; haar mondje gaat na hap slik weg meteen weer open!

Succes!!

Grtz. Poppetje71

Ik sluit me aan bij Poppetje71. Ik heb hetzelfde kookboek en probeer zoveel mogelijk vers te koken. Ik vind koken erg leuk dus ik kon ook niet wachten tot het moment dat ik lekker voor die kleine kon gaan koken. Verse fruit hapjes vindt hij heerlijk...vooral appel met abrikoos. Maar de verse groenten ....door mama zelf gekookt...dat vindt hij eigenlijk nog maar niks.
Vanavond ga ik aardappel met bietjes proberen. haha ben benieuwd.

Overigens vind ik een potje ook prima als het zo uitkomt....maar ik vind het gewoon leuk om te koken.

Hoi,

Ik heb meestal wel een potjes of 2 in huis voor het geval ik door mijn voorraad heen raak maar meestal krijgt mijn Spike vers. Als hij wakker is en lekker aan het spelen zet ik even een pan worteltjes of een bloemkooltje op of ik schil een paar appels of peren. Na pureren gaat het de vriezer in en zo houd ik mijn voorraadje bij. 's Ochtend haal ik fruit en groente voor die dag eruit. Heel makkelijk en het smaakt tenminste ergens naar! De potjes zijn zo flauw. Spike vindt tot nu toe alles nog lekker maar met sinaasappel en banaan wacht ik nog even ivm gevoelige darmen. Ik experimenteer er lustig op los en heb een heel leuk kookboek; Opperdepop van Albert Heijn, daar haal ik veel ideeën uit. Succes met kokkerellen voor je kleine!

Groetjes Diana en Spike

Hee hallo,
Ik begin vanaf 6 maanden met zelf te koken denk ik. Ik heb het laatst al eens geprobeert, maar ondanks toevoegen van veel vocht en lang mixen met de staafmixer bleven er "korreltjes" in zitten. Het wordt dus niet zo fijn als een potje. Tygo begon ook direct te kokhalzen en vond het ècht niet lekker.
Ik heb (via bol.com) het boekje: lekker koken voor je baby, gekocht. Hier staan vanaf 6 maanden totaan een jaar heel veel lekkere kooktips in. Helemaal niet moeilijk te maken en heel verassende smaken (lees: broccoli met banaan). Boekje kost €7,95 en is van de schrijfster Sharon van Wieren.

Groetjes happyM.

Terug
Bovenaan