Zijn er nog meer "verse" mama's?

he evellien!

hier nog een "verse" mama. ik maak al vanaf het begin dat aaron hapjes krijgt alles zelf.. ik maak voor een paar dagen en dan doe ik het gewoon in de vriezer, zodat ik wat verschildende variaties in de vriezer heb liggen dan hoef ik het alleen nog maar eruit te halen.. dat doe ik met zowel groente als fruit...
aaron krijgt met fruit vaak 2 soorten bv:appel, banaan of appel, sinaasappel of peer ,sinaasappel..
dat doe ik eigenlijk ook met groenten. ik doe meestal spreziebonen met wortel/ broccoli met wortel of wortel met appel... de wortel maakt het iest zoeter!!!!

wat doe jij mestal?

ik vind het ten eeste veel goedkoper want ik vind  een potje onwijs duur en als je het zelf maakt zitten er geen conserveringsmiddelen in enzo..

groetjes brigit en aaron (21  weken)

hallo !!

ik geef ook vanaf het begin verse groente.
maar je hoeft niet perse in een keer een hele grote hoeveelheid te maken.
ik koop bij de groenteboer gewoon een bosje wortelen en een paar sperziebonen een bloemkool of brocoli.als ik eten voor ons zelf klaar maak doe ik bv. 2 worteltjes en een halve aardappel in een steelpannetje in hele kleine stukjes dit kook ik dan goed zacht en dan doe ik het met een beetje kookvocht  fijn  malen.
je groenten blijven best lang goed in de schuur of koelkast.
als ik bloemkool eet kook ik voor mijn dochter gewoon een stukje appart in het steelpannetje.
soms doe ik er voor de afwisseling champignons door.
fruit maak ik meestal zo: een vierde banaan mixen met geperste mandarijn en liga
of kiwi met banaan en liga. of peer koken en dan in de staafmixer tot moes maken.

veel succes!!!!! groetjes  lissas

Ik ben -nog- geen verse mama, klinkt leuk zeg!
Linde eet nog maar een paar lepeltjes en ik vind potjes erg handig.
Wel wil ik binnenkort vers gaan proberen, ben namelijk benieuwd of Linde smaak verschil aangeeft.Potjes zijn nou niet echt lekker vind ik, misschien vindt zij dat ook wel.
groetjes Danielle.

Hallo,

Hier nog een 'verse' mama. Noëlle kreeg eerst wel potjes, maar sinds kort maak ik vers fruit. Banaan met sinaasappel of peer met appel en dit maal ik allemaal fijn met de staafmixer, ideaal. Eerst moest ze er nog wel aan wennen, maar ze vind het nu heerlijk. Als het wat te nat is dan doe ik er wat rijstebloem doorheen.
Maar groente wil de kleine meid nog niet echt hebben. Ik geef nu nog potjes, maar als ze het straks echt lekker vindt dan ga ik het zelf koken, net zo goedkoop.

Liefs Riejanne

Ik voelde me al niet bedorvennu weet ik waarom haha.
Maar ja ik kook ook altijd voor mijn beeb's. Ik   maak zoveel mogelijk wat wij ook eten maar dan minus wat ingredienten zoals zout en dingen zoals ui, knof enzo. Maar inprincipe dus iedere dag een ander hapje.

En wat ik nog vergeet..........ik weet niet hoeveel mama's ook zelf de potjes geproeft hebben. Maar mijn bezwaar bij potjes is dat het niet smaakt naar wat er in zit. En daarbij   hebben ook veel potjes dezelfde oranje kleur of het nu een spagetti schotel is of rijst met vis en tomaat. Lijkt wel of het allemaal hetzelfde is.
Vandaar ook mijn beweegreden om vers te doen....wennen ze ook meteen aan het eten wat je over een half jaar op tafel gaat zetten.

Ik geef Merel ook altijd vers fruit!
Op het kdv krijgt ze dat ook, en ik vind het net zo makkelijk om even een banaantje fijn te prakken. (half banaantje)
Vanmorgen had ik er een beetje kiwi door gedaan, vond ze ook lekker.

Over 1.5 week is ze 6 maanden, en dan eindelijk groenten!
Ben zeer benieuwd hoe ze dat vind. En dat ga ik ook vers doen en niet uit een potje!

Onze dochter is nu 6 maanden en 1 week. Fruit gaat er goed in bji haar, zowel uit potje als vers. Ik probeer zo veel mogelijk vers te geven maar dat lukt inderdaad niet altijd. Groente blijft nog steeds een probleem. Ze lust het niet vers en niet uit potje. De ene keer gaat het beter dan de andere keer. Vorige week at ze bijv. zo een potje bruine bonen met appeltjes leeg en gisteravond wou ze er niks van weten.
Verder heb ik 2 zakken diepvriesgroente gehaald, brocoli en bloemkool. Dan haal ik een paar stukjes uit de zak en kook deze in de magnetron (kan ook gewoon in een pan), pureren en klaar. Dan hoef je geen hele bloemkool te halen. En dat schijnt net zo goed te zijn als vers.

Terug
Bovenaan