zijn er ook die borstvoeding gaan geven?

wauw wat een hoop die het zelfde denken! ik had zoiets je leest er weinig over op het forum denk het is toch een beetje een taboe maar absoluut niet!! nou heel veel succes we gaan ervoor!

Het lijkt mij toch gek, zoon groot kind aan de borst. Sommigen dus nog met 8 of zelfs 10 maanden! Is toch heel anders dan een klein baby'tje lijkt mij?hebben ze dan nog geen tanden?

Ik breek even in vanuit de aprilmama's.
Ik heb bij de eerste 18 maanden bv gegeven, lastste maanden daarvan alleen in de nacht ( zoon wilde overdag niet meer)
Voeden als je kind tandjes heeft gaat prima.
En een groot kind aan de borst is inderdaad anders dan een kleine baby, maar ik vond het naar mate de tijd vorderde steeds leuker ( je wordt samen echt een goed team na verloop van tijd) ( als het aan mij had gelegen waren we dan ook nog langer doorgegaan, maar zoon wilde niet meer :(
En wat is het fijn als je op die manier je kostbaarste bezit de troost en geborgenheid kan bieden die hij of zij ( ook ) vraagt als hij wat groter is. Borstvoeding is zoveel meer dan alleen voeding!
Voor ik moeder werd had ik niet zo'n mening over borstvoeding, maar volgens mij ben ik in de loop van de tijd lid van de maffia geworden ;)

Hahaha, ja tuurlijk hebben ze tanden. Na haar eerste verjaardag ben ik de ochtend voeding gaan kolven( meer voedingen had ze niet nodig)Mijn. Dochter had met 4 maanden en mijn tweede met 5 maanden al tanden en heeft me een keer flink gebeten en als reactie kneep ik in haar wang, ze liet namelijk niet gelijk los, ze heeft het daarna nooit meer gedaan.

Ik ga het ook proberen. Ik wilde het altijd al maar mijn moeder vertelde onlangs dat het bij mijn broer niet lukte en bij mij wel. Mijn broer heeft veel last van allergien en hooikoorts, terwijl ik er nauwelijks last van heb. De link is niet automatisch borstvoeding, maar ze roepen het natuurlijk wel al jaren. Het is de moeite om het te proberen vind ik.

Ja vind zulke verhalen ook mooi om te horen zeg!mooi verwoord heb je het!
in de tijdschrift:kinderen van deze maand gaat het ook over lang borstvoeders,moeders aan het woord en de vooroordelen daarvan ook.
had het zelf bij mn dochter ook een keer bij de dokter wou aan de pil en zei dat ik nog bv gaf(dochter was 8 mnd toen)zei de asisstent van:dat doe je toch niet langer dan 6 mnd?!!....ik zo:van nee ik doe het langer,vond wel een beetje vreemd zo een opmerking van een asistent.

liefs jootje

Terug
Bovenaan