zijn er ook mama's die werken??? en hoeveel uur

hoi meiden...

ik ben mama van 4 kids de oudste 11 jaar en de jongste 16 weken...
ik heb altijd gewerkt maar sinds we verhuisd zijn naar belgie nu bijna 2 jaar geleden ben ik gestopt.. nu zou ik weer heel graag willen werken maar het is hier bijna niet te doen.
de meeste werken full-time dat kan ik toch niet doen met 4 kids.. de oudste 3 zitten op school moet ik na-schoolse opvang voor zorgen en de jongste naar een onthaal moeder..
het s toch eigenlijk te gek voor woorden...
ik zou heel graag 2 a 3 dagen willen werken maar of dat ooit lukt??? als de kids allemaal op school zitten nou ja dan nog maar even wachten
hoe doen jullie dat...

mandy

Misschien is oppas aan huis een idee? Dat werkt voor ins heel goed, welliswaar maar 'e'en dag in de week, de rest werk ik als de kids slapen thuis, maar dan heb je geen gesleep met kinderen, geen gehaast. De oppas kan dan gewoon de kinderen uit school halen!

groetjes,
Sabine

hoi,
waarom zou je geen 2/3 dagen kunnen werken?ik weet natuurlijk niet waar je interesse ligt.
ik werk zelf op een kinderdagverblijf,2 dagen per week,met een 0-urencontract.ik kan zoveel en zoweinig werken als ik zelf wil,dus dat is wel makkelijk.ik heb eigenlijk altijd wel werk,maar als mn moeder niet op kan passen en mn man niet thuis is ga ik dus niet.en als boas ziek is ofzo kan ik ook makkelijker thuisblijven.
een vriendin van me werkt op kantoor van 9 tot 15 uur,dus dat gaat ook prima met de kids.of misschien 2 daagjes in de supermarkt?heb ik ook nog gedaan,naast mn studie 4 jaar geleden.
gewoon de tijd nemen om iets passends te vinden,dan lukt t vast wel.
groetjes kari

Hallo

Ik zie werken eigenlijk helemaal niet zitten... Werken op zich wel, maar mijn zoon naar de opvang brengen vind ik niks. Ik ben heel ouderwets wat dat betreft. Een kind hoort bij mama tot ongeveer een jaar. In ieder geval thuis of bij bekenden en niet te druk. Ik heb zelf in de kinderopvang gewerkt en ik vind mn de verticale groepen veel te hectisch voor baby's.
Laat ik even voorop stellen dat ik mensen die wel gebruik maken van opvang vanaf 3 maanden niet veroordeel!!! Iedereen zijn recht op eigen mening en soms kan het niet anders.
Wij kunnen gelukkig wel anders. Ik ga voor mezelf beginnen vanuit huis en mijn man past op tijdens zijn dag ouderschapsverlof. Als ik afspraken plan buiten die dag, doe ik dat 's avonds of de oma's passen op. Pas vanaf een maand of 9 wil ik eventueel Loek een dagdeel naar de kinderopvang laten gaan. Het lijkt me ook goed voor zijn sociale ontwikkeling en het is leuk om andere kindjes te ontmoeten. Maar nu nog niet.

Ik ga dus deeltijd vanuit thuis werken als reflexzonetherapeut. Daarvoor was ik reintegratieconsulent (ww-ers aan een baan helpen en/of stimuleren/achter de vodden zitten) en intercedent bij een uitzendbureau. Maar die banen zijn fulltime of min 32 uur en dat vind ik te veel nu. Ik vind veel bij mijn mannetje zijn nu belangrijker en we kunnen het financieel aan als ik weinig werk.

Groeten,
Rosanne

hallo,

Volgens mij zit de arbeidsmarkt wel te wachten op moeders die 3 dagen willen werken. Je zou in een winkel kunnen solliciteren of op kantoor. Ik weet niet waar je ambities liggen??

Zelf heb ik altijd fulltime gewerkt, toen ik mijn 1e dochter kreeg 16 uur. Ze ging naar de oppas toe. Ideaal! Er zijn zoveel mogelijkheden. Je zou ook een gastouder gezin kunnen benaderen. Nu heb ik ervoor gekozen om tijdelijk niet te werken. Werd ontslagen (contract niet verlengd) toen ik zwanger was, dus nu blijf ik ook maar even lekker thuis. Zodra dochter 2, 1 jaar is wil ik weer gaan werken.

Succes,
groetjes  Sandra

thuis werken lijkt dan ideaal

maar niet alle werk leent zich daar voor en een ander nadeel, is dat je nooit los komt van je werk ne je altijd het gevoel hebt niet genoeg gewerkt te hebben en eigenlijk vanavond nog een beetje door moet werken....

Tenminste daar heb ik last van. Ik werk officieel 4 dagen, waarvan 2 thuis. Maar ik heb dan ook "slechts" een baby die nog veel slaapt. Het lijtk me eigenlijk niet te doen als je al 4 kinderen hebt.

Hallo

Ik heb altijd een vaste baan gehad
Maar sinsds ik mijn kindjes heb niet meer
Ik geniet thuis erg met mijn kindjes en daarom ben ik nu oproep in de verzorging
Ideaal er is momenteel veel werk dus kan ik aangeven wat ik wil en kan
Dus als savonds mijn man er is ga ik zo af en toe een dienstje draaien
groetjes
Monique

Ik heb een contract van 24 uur, waarvan 1 dag in de week ouderschapsverlof. Tot Evi een jaar is werk is 2 dagen in de week. Dat bevalt prima zo. Ik werk onregelmatig, dus ook avonden en weekenden.  Maar goed wij hebben nu 1 kindje het wordt natuurlijk wel wat lastiger als je er vier hebt.    
Ik moet wel eerlijk zeggen dat ik Evi niet makkelijk weg breng. Ik eigenlijk blij ben met een avonddienst want dan gaat het maar om een paar uurtjes en in het weekend hoeft ze helemaal niet weg.

groetjes Sonja

Terug
Bovenaan