zijn er ook mama's die werken??? en hoeveel uur

Ik heb een contract van 32 uur waarvan ik nu 6 uur per week ouderschapsverlof opneem. Ik werk dus 26 uur verdeeld over 3 dagen. Op maandag gaat Mats naar mijn zus, op woensdag naar de creche en op donderdag komt mijn schoonmoeder bij ons thuis. Soms een beetje hectisch allemaal maar goed te doen. Vind het ook niet erg om te gaan werken. Alleen het werk zelf vind ik niet zo meer...

Groetjes

Ik werk 28 uur, waarbij we 1 dag KDV hebben en de rest is papa  of ik thuis. Nu werk ik ook af en toe thuis, maar dat is met meer kinderen volgens mij niet zo goed te doen.
Dus misschien ga ik bij een tweede wel 24 uur werken als het financieel kan.
Ik vind het wel fijn om weer te werken. Even iets anders aan mijn hoofd en andere kwaliteiten waar ik gebruik van kan maken dan alleen   maar mama zijn.
Heerlijk.
Groetjes Veerle

Ik werk in het basisonderwijs (groep 8) met een werktijdfactor van 0,62. Dit betekent dat ik twee hele dagen werk en de woensdagochtend.
Ik ben geen type dat hele dagen thuis kan zitten, ik moet echt mijn energie buiten de deur kwijt. Even stoom afblazen, haha.
De kinderen gaan naar mijn moeder of naar het kdv, dit gaat heel goed, ben hier errug blij mee. Als dit niet goed zou gaan zouden mijn man en ik een oplossing moeten vinden, bv minder gaan werken. Dit is gelukkig niet nodig.
groetjes van Ruth

Hoi,

Ik ga volgende week weer beginnen met werken.
Ik werk 20 uur in de week. Vast op maandag en donderdag en 1 x in de twee weken een zondag. Mijn oudste twee zitten op school en mijn jongste gaat 1 dag (voorlopig, worden er 2) naar het KDV. Papa heeft voor de maandag voorlopig ouderschapsverlof en op donderdag stopt hij eerder met werken, die uren die hij dan mist werkt hij langer door op de andere dagen.

Groetjes Monique mv Jennifer (7), Sem (bijna 5 ) en Nick (11wkn)

Ik ga vanaf volgende week weer werken.
Ik werk 32 uur in de zorg. Op zich eigenlijk best veel, maar mijn vriend studeert nog, dus van mijn kant moet het   geld binnenkomen. Ik zou graag een beetje minder willen werken, maar dat zit er helaas gewoon financieel echt niet in.
Gelukkig werk ik wisselend (ook in weekenden) en hoeft Kyara daardoor dus niet heel vaak weg. Als ik haar weg moet brengen gaat ze naar opa's/oma's, dus gelukkig nog beperkt. En verder is mijn vriend dus in de avonden en weekenden  die ik moet werken gewoon thuis. Dus de ene week zal Kyara misschien 4 dagen naar de oppas gaan, de andere week geheel niet, dat is op zich wel het voordeel vind ik aan wisselend werken.
Het zal me benieuwen hoe het allemaal gaat lopen...
Ik denk niet dat ik al ouderschapsverlof kan aanvragen want ik begin eigenlijk na mijn verlof net met een nieuwe baan, en om dan meteen ouderschapsverlof te vragen???

Groetjes,
Nymue

ik werk drie dagen en breng mijn kinderen naar de creche. De jongste is nu drie maanden en de oudste drie jaar en vindt het geweldig op de creche, volgens mij vaak leuker dan thuis :.)
Mij bevalt het uitstekend om te werken en zeker drie dagen , 4 dagen thuis met de kids en drie dagen lekker werken en even wat anders .

gr Kim

Ik studeer nog en dit semester is het de bedoeling dat ik mijn bachelor afrond. Mijn meisje gaat daarom een dag in de week naar opa en oma en twee dagen naar de  creche. Toch merk ik nu al dat ik daarmee bijna niet uit kom, het is echt hard werken in die drie dagen.
Komende september ga ik met mijn master beginnen. Ik ben er dus alleen van de week achter gekomen dat ze de colleges komend jaar eind van de middag begin van de avond geven! Dit komt mij natuurlijk heel slecht uit met creche uren want die gaat gewoon om zes uur dicht... Stress!
Mijn ouders willen haar wel een dag van de creche halen en een vriendin de andere dag, ik vind het heel naar dat ik haar op die twee dagen dus eigenlijk niet zie. Ik breng haar 's ochtends weg en als ik 's avonds thuis kom ligt ze al te slapen! Echt heel erg vervelend, maar er zit eigenlijk niets anders op. Ik wil toch heel graag mijn opleiding afmaken, niet per se omdat ik dat nou zo leuk vind, maar omdat ik mijn kansen op de arbeidsmarkt wil vergroten. Ik moet namelijk  alleen voor haar zorgen en heb dus best een goede baan nodig in de toekomst. Ik  vertel mezelf de hele tijd dat ze er nu geen last van heeft omdat ze zo klein is en dat ik het voor haar doe, maar ik zie er wel erg tegenop. Verder ben ik bang dat ze ook nog een extra dag naar de creche zal moeten wil ik het studie tempo in de master bij kunnen houden.
Ik heb wel met mezelf afgesproken dat als ik het gevoel heb dat ze het heel erg vervelend vindt of dat ze me straks bij wijze van spreke niet meer herkent  ik er meteen mee op hou. Dan doe ik er maar iets langer over...
Hopelijk kan ik later als ik echt helemaal afgestudeerd ben vier dagen in de week gaan werken. Dat lijkt me ideaal, maar dan moet ik in die vier dagen wel genoeg kunnen verdienen om voor ons beide te kunnen zorgen...
Liefs

Hoi,hoi,
Ik werk 32 uur per week. We hebben een zoon van bijna 15 rondlopen en dan die kleine van nu 14 weken. Ik heb de maandag vrij, dan 3 dagen naar het KDV en op vrijdag is de ene week mijn man thuis en de andere vrijdag mijn ouders. Het prettige is is dat zij naar ons toe komen.
Kaan is dus altijd 4 dagen thuis in zijn eigen omgeving en 3 dagen buitenshuis. Dat vind ik zelf persoonlijk echt de max. en ik had er liever nog 1 dagje af gehad maar dat laat mijn werk niet toe.
Groetjes

Terug
Bovenaan