zijn er ook mama's die werken??? en hoeveel uur

Ik werk 48 uur in de week (arts in opleiding, part-time bestaat eigenlijk niet...), noodgedwongen, onder andere ook om financiele redenen. Ik ben de kostwinnaar..
Christian gaat 2 dagen naar KDV, 1 dag komt oma bij ons thuis en de andere 2 dagen is papa thuis. Hij werkt 3 dagen in de week (dat geld gaat bijna linea recta door naar kosten KDV...)

Tenminste, dat is het plan als ik eindelijk een keer uit de ziektewet kom...

Groetjes, Karin
Mama van Christian (14,5 weken)

Even een korte reactie op je bericht. Ik ben net als jij een Nederlandse die in België woont (12 jaar nu al weer). Het is waar dat  er hier in België vaker full time gewerkt wordt dan in Nederland. Wij hebben 3 kinderen (7, 3 en 11 weken) en ook ik werk full time (40 uur). Gelukkig zijn de voorzieningen  wel een stuk beter en  voordeliger dan in Nederland;  mijn kinderen gaan naar de voor- en naschoolse opvang op school  en de jongste zal binnenkort naar de crèche gaan.  Of ik me schuldig voel dat ik full time werk?  Soms... (vooral als ik met mijn zus in Nederland contact heb die 4 dagen werkt), maar ik weet dat  de opvang waar ze naar toe gaan heel goed is  en dat ze het heel erg naar hun zin hebben.  De uren na het werk en in het weekend breng ik volledig met hen door  en is dus echte quality time.

Terug
Bovenaan