Zijn er ouders die olvarit potjes geven

Ik heb 2 kerngezonde kinderen, die toch echt olvarit potjes ophebben en flessen voeding kregen als kind.
Ze hebben hooguit 1x per jaar griep, en heb nooit geemmert met ziekte zwakheid enz. 
Dus doe gewoon lekker wat bij jou past, waar jij je goed bij voelt.... 
Liefde... Dat is wat kinderen nodig hebben... De rest...is bijzaak!
 
Liefs xx 
 
Ik geef ook potjes. Onze dochter vertikte het om "vers" te eten. Ik kookte het eerst zelf, maar zonder succes. Fruit maak ik wel zelf en vries ik in.
Ze is nu 10 maanden en eet af en toe wat van ons mee, zoals pasta of gekookte groente. Ze mag van ons alles proeven wat wij eten, daar maakt ze vaak ook gebruik van.
 
 
Wij hebben altijd wel wat potjes in huis voor wanneer ik vergeet iets uit de vriezer te halen of we iets eten dat niet geschikt is voor dreumes. Die potjes zijn daar ook voor gemaakt hè. 
 
Ik geef ze niet. Ik wil dat mijn kindjes wennen aan hoe ik kook. En ik kan de structuur beter afstemmen op wat ze aankunnen. Maar ik houd van koken en doe het met plezier. 
Niets mis met de potjes, maar niet mijn keuze. 
 
Pff niks mis mee. Mijn dochter is 1.5 en ik geef haar af en toe ook een potje, al sinds ze 4 maanden is. Fruit maak ik altijd vers, is een kleine moeite. Maar groente vind ik zo'n gedoe, ik heb daar geen zin in.
Als ze met de pot mee kan eten, doet ze sat gewoon. Maar als we friet, pizza of nasi ofzo eten krijgt ze een potje. En dat vindt ze heerlijk ;) 
Ik vind de potjes van Olvarit persoonlijk wel de beste. Er zitten de meeste groenten in en de structuur is goed. Ik heb ook wel eens de potjes van AH biologisch gekocht, maar deze zijn veel wateriger en minder groente. Dus als ik een potje geef, is het Olvarit. En daar krijgen ze niks van!
 
Hahaha wat een onzin. Ik kook regelmatig zelf, maar soms is een potje gewoon makkelijk! Doe wat goed voelt, en als je zelf geen prutjes wil maken pak je gewoon potjes! Zelf maken is wel goedkoper en smaakvoller vind ik zelf, maar ik moet toegeven dat mn dochter van 6 mnd net mn lekkere risotto met kip weigerde maar de wortelprut uit een potje wel opat.. jammerrr
 
Ja, bedankt voor alle reacties. Ja, ik wil het gewoon in huis hebben voor geval dat ik het nodig heb.
En we gaan binnenkort ook op vakantie en denk niet dat ze in het hotel eten kunnen maken voor een baby van 5 maanden. Dus ik dacht ik neem het gewoon mee.. In hoop dat het er wel opgewarmd kan worden.
Mijn dochtertje drinkt namelijk niet zo goed dus de consultatie bureau zei dat hapjes geven wel verstandig is. 
 
Hey, 
maakt niet uit wat anderen vinden, zolang jij het ermee eens bent zit het goed. Onze kleine is nu 6mnd. (1ste kindje) dus wij hebben ook overal onderzoek naar gedaan, zelfs de best geteste lotiondoekjes ? noem maar op. Maar als je bedenkt dat voor volwassenen nu na járen blijkt dat de voedingswijzer bullshit is...volg je gevoel, en maak het jezelf niet te lastig. Je kunt online voedingsschema’s per leeftijd opzoeken en daar je eigen draaitje aan geven tot het past bij je baby. Wij hebben zowieso een staafmixer, veel verschillende soorten fruit elke week. Lekker experimenteren. Van de week was het mango, en ze is er gek op. Maar warme hapjes maken is nu niet meer zo easy: moeten iets grovere stukjes, en niet alleen meer groente...dus: olvarit/yoghurt/of wat de pot schaft thuis(puree,soep,onze groentes met de mixer enz) zo lust ze geen babypap, maar goed toch even geprobeerd. Succes met het proces, en vooral genieten. ?? 
 
Terug
Bovenaan