zijn er ouders....

Hallo,

Hier ook een (bijna) fulltime huismoeder. Tijdens ( en eigenlijk ook heel erg daarvoor) mijn zwangerschapsverlof en bevallingsverlof wilde ik eigenlijk stoppen met werken, maar dat kon niet vanwege het financiele plaatje. Toen ben ik gaan rekenen en rekenen en we zouden het op papier net kunnen redden en toen was ik om, helemaal toen mijn puk geboren was. Drie weken voordat ik weer moest beginnen zegde ik mijn baan op en ik vind het helemaal, heel erg, harststikke geweldig!
Het is echt het beste wat me ooit overkomen is. Ik ben een totaal ander mens terwijl ik helemaal niet van het huishouden hou, maar wel ontzettend van mijn mannetje. Wel ben ik op zaterdag gaan werken als postbode, gewoon omdat ik toch een beetje inkomen voor mezelf wil hebben en niet altijd afhankelijk wil zijn van mijn man, want die verdient echt niet veel. Op zaterdag is mijn man toch thuis, dus is dat prima te doen.

Groetjes Hanneke en Hjerre

Hi dames,
Pfieuw, ik was al bang dat ik hele vervelende reacties zou krijgen.
Ik heb vaker heftige discussies geplaatst, en was erg benieuwd.
Kenne jullie die reclame van dat vrouwtje die een pizza besteld voor haar zoon???
Als ik die reclame zie word ik best wel boos.
Ik vind het ook best raar dat er mensen zijn die zeggen dat ze vier of vijf dagen MOETEN werken.
Ik heb er ook een reden voor waarom ik zo denk; als je een hoge hypotheek hebt en je meent twee auto's te moeten hebben en je kinderen moeten in merkkleding rondlopen en je moet ook nog een dure vakantie hebben, ja logisch dan moet je ook wel gaan werken.
Maar als je gewoon een huurhuisje hebt en je hebt 1 auto en geen merkkleding en je gaat kamperen ik noem maar iets, dan kun je het volgens mij best redden, en misschien moet je dan wel een zaterdag baantje hebben of iets, maar volgens mij redt je het dan wel hoor.
Mijn man heeft zijn appartement verkocht, anders kregen wij het ook niet voor elkaar.
Nu zijn wij misschien ouderwets ingesteld, mijn man vindt net als ik dat er 1 van de ouders thuis moet zijn om de kleine op te voeden.
Ik moet er echt niet mee aan komen om tegen hem te zeggen dat ik fulltime wil gaan werken of parttime, hij werkt als ik thuis ben en als hij thuis is werk ik.
En als ik zou werken, en de kleine moest opgevangen worden, wat niet gaat gebeuren, dan gaat ie al helemaal niet naar een kdv, ik heb er zelf stage gelopen voor mijn opleiding. Nee dat doe ik mijn kinderen echt niet aan, op mijn oude stage adres kregen de baby's aandacht als de ouders de kinderen kwamen brengen of halen en zodra dat gebeurd was werden ze in de box gelegd, en moesten ze het maar uitzoeken, want er waren nog 13 andere kinderen en je bent maar met z'n tweeen.
En dat is wat veel mensen niet weten, die baby's werden op mijn stage adres maar gewoon een aan z'n lot over gelaten, ze kregen eten en dan moesten ze het maar zelf uit zoeken.
Nu ztaen ze op het werk van mijn man te zeuren dat de opvang zo duur is, nou zei mijn man, die moeten ze nog veel duurder maken, ik sta daar ook wel achter.
Zo het is eruit, ik ga nu mijn kleintje voeden anders eet ze dadelijk haar vingers op.
X

Hoi!

Leuk om ieders reactie te geven! Als wel werkende moeder wil ik  ook graag even reageren.
In augustus is onze zoon Pepijn geboren. De 10 weken dat ik nog verlof had heb ik elke seconde van hem genoten en ik vond het ook best lastig om weer te gaan werken. Ik werk 20 uur per week, de ene week 2 dagen en de andere week 3. Op mijn werkdagen gaat Pepijn naar de opa's en oma's. Daar zijn we erg blij mee! Maar als de opa's en oma's dit niet hadden zien zitten was Pepijn naar het kinderdagverblijf gegaan.
Ik las in iemand's stukje dat ze een slechte ervaring had met een kinderdagverblijf, dat baby's en kinderen daar aan hun lot worden overgelaten. Dat is heel erg natuurlijk, zou absoluut niet zo mogen zijn. Maar ik denk dat 1 slechte ervaring niet wil zeggen dat kdv's slecht zijn. Ik heb een aantal jaar op een kdv gewerkt en daar zou ik met een heel gerust hart mijn kind achterlaten! En zo zijn er vast nog heel veel meer kinderdagverblijven waar mensen werken die weten wat ze doen en die met liefde hun werk doen.
Mijn partner en ik hebben de keuze gemaakt om allebei te blijven werken. Hij fulltime en ik parttime. Of we het zonder zouden redden weet ik niet, het zou een hele andere manier van leven betekenen (en dan doel ik niet op minder luxe of geen merkkleding). Ik denk niet dat je voor een ander kan oordelen of hij/zij een keuze heeft om een salaris in te leveren. Ik denk dat wij dat wel zouden kunnen maar ik kies er niet voor en daarmee houd ik niet minder van mijn kind of zorg ik minder goed voor hem.
Ik vind het fijn en belangrijk om naast het moeder zijn een baan te hebben waar binnen ik me kan ontwikkelen. Natuurlijk mis ik mijn mannetje maar het geeft me ook heel veel voldoening om iets met mijn diploma te doen en mijn eigen wereldje te hebben. En dan na mijn werk dan 'vlieg' ik naar huis om mijn jochie op te halen.
Ik denk dat iedereen moet kiezen wat voor hem/haar het beste voelt en wat mogelijk is en laten we elkaar niet veroordelen omdat iemand een andere keuze maakt. Ik ben van mening dat je niet persee een betere moeder bent als je niet werkt.

groetjes Marit

Ik werk op de maandag van 10-15. Mijn man is dan thuis dus die kan oppassen. Mijn ouders wonen op de veluwe en wij in Zuid-Holland dus die kunnen niet oppassen. Ik zelf wil ook mijn kinderen niet naar de kdv brengen.

Ik wil toch ook ff reageren.

Ik werk vier dagen en vind het heerlijk. Ik hoef niet voor het geld te werken want wij hebben een gewoon rijtjeshuis, gekocht op het salaris van mijn man.

Ondanks het feit dat we twee goede salarissen hebben (ik mag echt niet klagen). Loopt Lukas niet in merkkleding. Ja, ik heb voor de kerst wel duurdere kleertjes gekocht. Maar voor de rest kan ik het prima af met Zeeman (echt leuke kleertjes voor weinig geld), C&A, Hema etc.

Ik ben nu twee weken vrij om bij mijn mannetje te zijn en vind het heerlijk. Maar werken vind ik ook lekker. Op dit moment is mijn man ook nog een dag in de week vrij, waardoor Lukas maar drie dagen naar het KDV hoeft. In de toekomst ga ik misschien drie dagen werken, en mijn man weer vijf.

Maar drie dagen heeft voor mij een groot nadeel. In de banen waar ik werk is het moeilijk om voor drie dagen een uitdagende baan te vinden.

Natuurlijk heb ik ook overwogen om thuis te blijven, want ondanks mijn verhaal hierboven denk ik wel dat dit in principe het beste is voor een kleintje. Maar ik zou er niet gelukkiger van worden. En dat is ook niet goed voor mijn kleintje.

ik vind dat je een goede discussie hebt gestart!

Ik moet in het nieuwe jaar weer beginnen en moet zeggen dat ik nog niet zo'n zin heb.
Ben dan ook 5mnden thuis geweest dus zal enorm moeten wennen.
Ik vind het wel een lekker idee om straks weer echt iets voor mezelf te hebben.
Ik werk 3 dagen,Linde gaat dan een dag naar mijn ouders,een dag naar het kdv
en ik werk op zaterdag en dan is mijn man thuis.
Zo heeft ze van alles wat, en dat vind ik erg prettig.
Opa en oma genieten zo een hele dag en Linde natuurlijk ook.
Mijn oudste dochter vond het kdv super ,ik hoop dat Linde er straks net zo over denkt.
En ik vind het heel fijn dat mijn man een hele dag met de meiden heeft.
Even geen persoon in de buurt die die uitgekozen outfit niet vindt kunnen,of zich afvraagd of het flesje wel warm genoeg is ....ga zo maar door.
Ik zie werken wel als een must.
Wij hebben allebei geen topsalaris, huurhuis en een autotje en ik ben wel gek op merkkleding, het zit en staat net even mooier.Maar dat zal met twee meisjes wel een stuk minder worden.
Maar ik zie werk ook als iets van mezelf naast het moeder zijn.
En heb ook wel het gevoel dat ik zo een leukere moeder ben als wanneer ik altijd thuis  zou zijn.
Zo zie je maar weer hoe verschillend iedereen is en waarmee iedereen zich happy voelt.Leuk onderwerp!
Groetjes Danielle

hallootjes

ik werk wel en ben ook fultime moeder.
ik werk op de donderdag avond en op de zaterdag.
op de donderdag neem ik haar soms mee en op de zaterdag let mijn man op iris.
als ik soms extra moet werken neem ik iris gewoon mee.

ik werk als pgb-ster. en van kinderen met een handicap op als de ouders werken moeten of andere dingen hebben zoals een feestje dokter bezoek of boodschappen gaan doen.

groeten petra

ik werk ook partime heb eigenlijk ook niet de keus om dit niet te doen financieel gezien
als ik werk past ook alleen familie op maar had dat niet gekund was marek ook gewoon naar een kdv gegaan.Denk inderdaad ook dat er zat kdv zijn die hun werk goed doen.

Terug
Bovenaan