zijn er ouders....

hoi hoi,

Hier even een reactie van een werkende moeder. Tuurlijk moet iedereen datgeen doen wat het beste bij hem/haar past. Ik zelf heb gestudeerd en heb al 10 jaar gewerkt voordat ik uberhaupt kinderen kreeg. Klinkt alsof ik een ontzettend oude muts ben....  Ben pas 35......! Wij hebben inderdaad een hoge hypotheek en 2 auto's n een goed leventje wat we al hadden opgebouwd voor de kinderen kwamen. Wil niet zeggen dat de kids zich maar moeten aanpassen...

Toen mijn oudste zoon werd geboren heb ik er bewust voor gekozen om 1 dag minder te gaan werken. Ik werk nu nog steeds 4 hele dagen en dat gaat nog goed. Ik heb wel het idee dat ik vanaf volgend schooljaar terugga naar 3 dagen totdat de jongste naar de basisschool gaat. Duurt nog 4 jaar...!
Ohja, ik ben docente op een mideelbare school en ik kan mijn werk gewoon niet missen, zo ook mijn kinderen. je kunt je wel voorstellen dat ik erg bloij ben als ik ze weer ga ophalen. Maar tijdens mijn verlof heb ik gemerkt dat ik erg ongelukkig zou worden en zijn als ik niet zou werken. ik heb d ebehoefte om me te blijven ontwikkelen en stimuleren. Daarbij komt ook dat ik niet voor niets 5 jaar heb gestudeerd. En in het onderwijs vergoedt de werkgever ook een deel van de opvangkosten.

Succes allemaal!

Liefs, Misja, mama van Thijmen ( 3jr) en Marten ( 13 weken)

Nog 1,5 week en dn mag ik weer gaan werken.... Heerlijk vind ik dat. Weer wat tijd voor mezelf en weer mijn collega's om me heen. Het klint misschien wel egoïstisch en ik voel me soms wel eens schldig omdat ik me niet schuldig voel omdat ik weer ga werken. Ik ga straks 20 uur per week werken en ik denk dat ik op die manier een veel leukere moeder voor Tijn kan zijn als wanneer ik thuis zo blijven. Ik moet trouwens sowieso wel een paar uurtjes blijven werken willen we het elke maand redden, maar ik vind dat dus absoluut niet erg.
Ik lees ook stukjes van mensen die niet gaan werken omdat de opvang te duur is, of omdat werkgevers niet mee willen betalen. Let op: vanaf 1 januari gaat krijg je kinderopvangtoeslag waar ook het werkgeversdeel bij in zit! Ze zijn dus vanaf 1-1-07 verplicht om mee te gaan betalen, alleen hoef je er zelf niet meer achteraan en gaat dat dus automatisch via de belastingdienst. Bovendien wordt de kinderopvang ook aantrekkelijker voor mensen met hogere inkomens omdat die ook meer recht op toeslag hebben.
Tijn gaat straks naar een oppasmoeder, voor 18 uur opvang per week gaan wij straks ongeveer € 65 per maand betalen. De rest (€380) wordt door de belastingdienst en werkgevers betaald. Al met al vind ik het niet erg duur, of laat ik het zo zeggen ik kan er niet voor thuis blijven.

Groetjes Danielle

Hoi,

Ik ben ook wel zo'n beetje een thuisblijfmoeder.
Ik werk namelijk 2 nachten (gemiddeld) per week en dan is m'n man natuurlijk gewoon thuis bij de kids. Ik werk dan van 23.00 tot 7.00 dus tegen de tijd dat de kids 's morgens wakker worden, kom ik weer thuis. De kids merken er dus weinig van  dat ik weg ben, alleen als ze 's nachts een keer wakker worden, maar dan is Marcel er dus.
Heel af en toe als Marcel 's morgens vroeg moet beginnen hebben we oppas nodig, maar dan komt Marcels broertje vaak hier slapen.

Ik vind het echt ideaal: lekker verdienen en overdag van de kinderen genieten!

Liefs Annemarie mama van Nadia (6), Céline (3) en Marin (16 weken)

hoi,

Ik werk sinds begin nov. weer 3 dagen! voelt dubbel aan de ene kant erg leuk maar ik mis mijn mannetje wel heeeeel erg!!! maar na mijn verlof heeft mijn man een ongelukje gehad op het werk waardoor hij nu thuis loopt en op een operatie zit te wachten
hierdoor kan hij niet veel doen met Tycho!!!! mijn moeder die heeeeel erg dichtbij woont past op onze man!! heel erg fijn vindt ik dit, als ze boodschappen gaat doen loopt ze even langs mijn werk ( wat ook heeeeel dichtbij is...) zodat ik 'm ff kan zien!!!
Ik werk de di. do. en vrij. zodat ik de woe. vast vrij heb staan voor als hij over een hele poos naar school gaat..... maar dan staat het maar vast je eet nooit...?!

Ik ben denk ik wel een gelukkigere moeder als ik werk dan dat ik alleen maar thuis ben.

xx wen

Terug
Bovenaan