ZIJN ZE HELEMAAL VAN DE POT GERUKT.....!!!!

Ik vind dat ze op zijn minst wel even mogen laten weten dat het niet vergoed word. Er word inderdaad nog geen 10 minuten gekeken. En als je dan zoveel moet betalen kan je het net zo goed niet laten doen. Ik heb een pretecho laten maken en ben daar veel wijzer van geworden dan van de echo van de gyn. Mooie duidelijke uitleg en ervaren mensen die je de uitleg geven. Ik vind het dus helemaal terecht dat Nova hier kwaad om is.

ik vind t ook raar hoor

ik ben bij cz verzekerd aanvullend maar wordt dat nou dan vergoed ofniet??

gropetjes renata

beste Nova,
Je hebt het inderdaad verkeerd begrepen. Je hoeft niks bij te betalen, je loopt alleen je ''bonus'' mis aan het einde van het jaar. Net als wij allemaal trouwens, want wat denk je dat een kraamverzorgster/gynecoloog/ziekenhuisbevalling enz kost? Dus zelfs als de echo goedkoper is kom je er wel overheen zoals hierboven al vermeld wordt.
Dus maak je niet dik!
groeten Elke

Hallo Matthea,

Denk even na voordat je zo'n reactie plaatst!! Natuurlijk heb ik hem zelf betaald!!! Dat ik nu niks terug krijg via die no-claim wil niet zeggen dat ik hem niet zelf betaald heb!!

Ik wilde net als reactie gaan plaatsten dat ik het heb opgezocht en dat hij dus wel vergoed hoort te worden!!! Dit kan dus niks anders zijn dan een misverstand. Zie hieronder.

Ten tweede mag ik zelf dan beslissen of ik het noodzakelijk acht om zo'n uitgave te doen!! Ik heb inmiddels de nodige ervaringen met echo's en ik bepaal zelf wel of dit een uitgave is die ik dan wel of niet nodig acht! Ik ga liever naar een pretecho buro waar de echo's zoiezo veel duidelijker zijn en langer duren dan hier. Mijn echo was inderdaad maar 5 minuten en dan ook nog eens van iemand die amper Nederlands sprak. Ik kon amper de vragen stellen die ik wilde omdat hij heel moeilijk te verstaan is!!

Bron NRC Handelsblad

Woensdag 26 oktober 2005 -DEN HAAG
Zwangere vrouwen krijgen vanaf volgend jaar ook het tweede echoscopisch onderzoek vergoed. Dat blijkt uit een brief van minister Hoogervorst (Volksgezondheid, VVD) aan de Tweede Kamer. Bij het onderzoek dat rond de twintigste week van de zwangerschap wordt uitgevoerd, kunnen ernstige afwijkingen van de ongeboren baby worden opgespoord. Deze echo zal daarom worden opgenomen in het basispakket van de nieuwe zorgverzekering. De tweede echo wordt nu alleen vergoed als er een medische noodzaak is, als de vrouw ouder is dan 36 jaar of als patiënt een aanvullende verzekering voor deze behandeling heeft

Groetjes Nova

oh oh oh nova, dat is toch zo te herstellen, mocht het fout gegaan zijn. En misschien heb jij een verzekering waarbij je eerst moet betalen en dan de rekning indienen. En je hoofdklacht hoort thuis bij je ziekenhuis en niet bij de verzekering.
groeten ELke

Hoi

Je hoeft niet boos te worden hoor, want ik heb niks lelijks bedoeld met
mijn berichtje. De echo wordt inderdaad vergoed, dat klopt. Alleen
omdat het medische kosten zijn in het ziekenhuis krijg je aan het einde
van het jaar(nou ja, april het jaar erop) geen no-claim uitbetaald. Dit
geld voor kosten in het ziekenhuis en medicijnen bijvoorbeeld. Dus ook
als je naar een oorarts was geweest(ik noem maar een voorbeeld) dan had
je deze brief ook gekregen alleen dan ging de brief over de kosten bij
de oorarts en dat je over je no-claim bedrag heen bent.   De
no-claim zorgt inderdaad voor een hoop verwarring en boosheid bij de
mensen maar dat komt omdat de regeling niet alitjd goed wordt begrepen
of uitgelegd. Ik wil dit dus alleen maar uitleggen. Ik hoop dat je weer
wat rustiger wordt want dit berust toch echt op een misverstand.

Ik heb dezelfde verzekering als Nova en heb de echo op 3 januari laten maken. Ik heb echter nog niks van brieven binnen gehad dus zou het onredelijk vinden dat de een het wel moet en de andere het niet moet.

Terug
Bovenaan