ZIJN ZE HELEMAAL VAN DE POT GERUKT.....!!!!

Hoi,
Wat raar dat die 20 weken echo maar zo kort duurde.
Wij hebben hem gister gehad en die duurde 45 minuten incl. dvd en foto's.
Wij moesten 110 euro betalen en dat kunnen we terughalen bij het VGZ. Had ik voor gebeld en zijn we voor verzekerd.
Wij zijn er nu achter gekomen dat in de navelstreng maar twee bloedvaten zitten ipv drie. dus wij krijgen binnenkort [kan morgen pas afspraak maken] nog een extra uitgebreide echo bij de gyn.
Voor ons was de 20 weken echo dus echt wel nuttig.
Zal dat dan in ieder ziekenhuis anders zijn?
Wij wonen in Tilburg, Twee steden ziekenhuis.
Raar hoor....
Groetjes Gitty

hai

als eerste vind ik het vreemd dat je 20 weken echo zo kort duurde, echt heel vreemd. ik ben zelf naar het meander medisch centrum in amersfoort geweest met mijn moeder en die hadden er 25 min over gedaan
Mijn moeder en ik mochten alleen geen geintjes maken want daar kon madam niet tegen.

Maar wat ik je wel wil zeggen ( misschien ook handig voor renaatje ) ik ben verzekerd bij cz en heb een extra verzekering voor € 5,75 pm afgesloten ( voor als het in een couveuze moet )   en heb van te voren gebeld voor dat ik de afspraak maakte voor de 20 weken echo.
Toen werdt er gezegd die wordt uiteraard vergoed ( nieuwe wet ) en het gaat niet van je no claim af want het zit gewoon in het standaard pakket!!!!
alle behandelingen van de vk zitten er in.

Dus ik zou als ik jou was maar ff vragen nog en dan ff vragen hoe en waar je nu precies verzekerd bent.
maar ik blijf het wel heel lullig vinden dat het zo kort was. tja oke moeders maken het zo mooi de 20 weken echo maar het is ook bijzonder als je ziet hoe goed je kind gegroeit is!!!!!

succes met alles.

Hoi Hoi,

Het is dus wel degelijk zo dat als je een termijnecho heb gehad dat je dan over je no claim heenzit.
Vorig jaar had ik met 9 weken een bloeding en moest ik dus met spoed naar het ziekenhuis voor een echo.   Later in het jaar kreeg ik dus een brief dat ik door die echo geen recht had op teruggaaf van de no-claim.   Plus dat ik gelijk geen recht meer had op de normale echo van ongeveer 20 weken. (want ik had er dus al eentje gehad ondanks dat dat een spoedecho was)

Ik ben extra aanvullend verzekerd bij het groene land achmea.  

Laat je dan nog maar eens goed informeren door je zorgverzekeraar. Want je bent inderdaad goedkoper uit om een   3d echo te laten maken op eigen kosten, want daar heb je oh zoveel maar aan.

groetjes aafje     moeder van cornelis-jan 19-10-2005

nou mijn vk , heeft me een echo van ruim half uur gegeven en wordt gewoon vergoed omdat ik nog geen echo gehad had en was 20,4 weken zwanger . kosten extra echo bij mijn vk zijn 32,50 per half uur   en bij een pretechobureau tussen de 60 en 70 euro

geloof dat er bij jouw nooit ruim 250 euro in rekening kan worden gebracht zal als ik jouw was spesificatie   opvragen bij je verzekeraar

en nakijken of je wel juist verzekerd ben , aangezien de pakketten veranderd zijn , ik zit bij z&z en   heb av top pakket en krijg alles vergoed

Hoi Aafje

vorig jaar werd de 20 weken echo nog niet vergoed voor vrouwen onder de
36. Dat is pas sinds dit jaar. Vorig jaar werd alleen de termijn echo
vergoed als dat nodig was en die wordt meestal gedaan in de eerste 12
weken. Dus bij de 1 met 12 weklen en bij jou wat eerder omdat daar een
reden voor was. Ook ik heb deze met 8 weken gehad omdat ze dachten dat
het buitenbaarmoederlijk was en dan krijg je logischerwijs niet na een
paar weken weer een echo. (als het niet medisch nodig is bedoel ik dan)

Ook ik heb dit jaar niet eens de 20 wekenecho gehad omdat er bij mij in
de buurt geen ziekenhuis is die dat doet. Dan zou de hele omgeveing
naar een grote plaats moeten en dan is er weer niet genoeg capaciteit.
Ik heb dat niet gedaan omdat ik liever heb dat de mensen die een
medische noodzaak hebben aan de beurt komen. (inderdaad niet alle
ziekenhuizen doen de 20 weken echo)

Hallo allemaal,

Nou ik ben weer helemaal op de hoogte hoor. Ik zal vertellen hoe het is gegaan.

Eerst OZ gebeld, die mij vertelden dat de echo wel vergoed wordt maar niet de tijd van de gynaecoloog????? Ik geloofde haar niet want ik zei ook al dat kan niet want er staat duidelijk op jullie pagina dat het wel vergoed wordt. Als mijn huisarts die echo dus had gedaan dan was het wel vergoed geweest! Ik zei ook als ik dat had geweten dan had ik zoiezo die echo van 5 minuten niet gedaan en ten tweede dan had ik wel gevraagd of die echo niet bij de gynaecoloog kon worden uitgevoerd maar bij een verloskundige, want verloskundige hulp wordt wel vergoed.

Ze bleef voet bij stuk houden en ik heb toen besloten om maar naar mijn huisartsenpraktijk te bellen. Daar vonden ze het ook heel vreemd. Ze konden zich daar niks bij voorstellen. Advies was bel eens naar het ziekenhuis.

Daar snapten ze er niks van. Ze weten daar helemaal niet hoe het zit. Ik had zoiets van toch heb ik gelijk!!!! Dus maar weer naar OZ gebeld. Toen kreeg ik gelukkig iemand die het wel wist. Ze had het nagekeken. De fout lag bij het ziekenhuis. Zij declareren de kosten bij OZ maar ze hadden daar een verkeerd formulier voor gebruikt!!.

Ze gaan dit herstellen. Ze weten alleen niet hoelang het gaat duren maar ik mag er zeker van zijn dat ik het dus NIET hoef te betalen!!!!!

Zo ben blij dat dit uit de lucht is. Je 20 weken echo zit vanaf 1 januari IN het BASISPAKKET, en ze mogen dit NIET aftrekken van je no-claim!!!

Iedereen nog een fijne 20 weken echo!!!
Groetjes Nova

Oh ja...en die echo was trouwens wel zo duur!!!!!! Dus voor die 5 minuten vind ik het een ronduit schandalig bedrag.

Groetjes....

Het is onjuist om te denken datals iets in het basispakket zit dat het dan bij voorbaat niet van je no-claim afgaat.

In het geval van verloskundige hulp geldt dat inderdaad en ook huisartsen hulp gaat niet van je no claim af, maar een bloedonderzoek bij de huisarts bijvoorbeeld weer wel.

En dat er fouten worden gemaakt dat weten we ondertussen. En dan is het maar goed dat wij als verzekerden en "klanten" van zorgverleners daar nu inzicht in krijgen. Wat zo zie je maar het ziekenhuis maakt een fout, de zorgverzekraar betaalt dat hoge bedrag wat dus onterecht is. Dus er is nu een extra controle ingebouwd.

Zelf heb ik ook te maken gehad met een onvoorzien iets in het systeem van CZ.

Vorig jaar februari heb ik een echo gehad. Ik had een bloeding en dus werd ik doorgestuurd door de huisarts. Op dat moment was alles goed, helaas ging het een stul later in de zwangerschap alsnog mis, en ben ik na een zwnagerschap van 18 weken bevallen. Twee maanden later was ik opnieuw zwanger en in augustus kreeg ik in de 7e week weer een bloeding. Wederom werd er een echo gemaakt. Van beide echo's kreeg ik de rekening thuis (ca. 30 euro) omdat ik particulier verzekerd was.
Ik heb de nota's doorgestuurd naar CZ. In het systeem ontbrak een bepaalde code en na maanden werd dat eindelijk opgelost. Echter tot mijn verbazing moest ik de tweede rekening zelf betalen.

Ik heb erover gebeld en er werd mij doodleuk verteld dat voor 2005 gold dat slechts één echo per jaar werd vergoed.   Dus ik vertelde die man dat ik het nogal cru vond dat als een zwangerschap misloopt dat je dan bij een volgende zwnagerschap zelf voor de kosten opdraaide. Tja daar had het systeem dus niet in voorzien. Twee termijn echo's (want daar valt ook een echo met 6,5 week onder) van twee verschillende zwangerschappen in één jaar.

Ondertussen is de rekening keurig betaald.

Succes meiden met jullie zwnagerschap en ik ga weer genieten van mijn mannetje.

Miep

Terug
Bovenaan