zin in een glas wijn

pluim dat je gestopt bent met al je liefhebberijen! en dat dat dan moeilijk is, dat lijkt me niet zo gek.
ik wordt ook af en toe gek van die laffe sapjes en zoete drankjes zonder een echte bite. maar het went. echt waar.

mijn ervaring is dat het makkelijker is helemaal niets te drinken dan af en toe een slokje
bietsen bij manlief; dan wordt je weer met de neus op de feiten gedrukt van wat je mist.

succes
greet

zelfs 1 gas alcohol per week heeft gevolgen voor je kind , ik snap gewoon niet dat je zo egoïstisch kunt zijn om struisvogel politiek te gaan spelen om het leven van je kindje!
Voor een volwassen iemand kan het idd. geen kwaad , jou lichaam is vele malen groter! En het duurt 3 uur voordat 1 glas alcohol is afgebroken voor die tijd heeft de alcohol je kindje allang bereikt.

Uit verschillende onderzoeken blijkt dat kinderen van vrouwen die tijdens hun zwangerschap licht of matig alcohol drinken een verhoogd risico lopen op leer- en gedragsstoornissen. Zelfs bij kinderen blootgesteld aan een dosis van één tot drie glazen alcohol per week worden lagere leerprestaties gevonden.

Leuk als je als kind door het gedrag van je moeder die niet "kon" stoppen met alcohol voor slechts 8 maanden (want de 1e 4 weet je meestal niet eens dat je zwanger bent) een stoornis hebt waar je de rest van je leven mee moet leren omgaan.

Groet Xanthe

rustig maar Xanthe, je zo druk maken is ook niet goed voor een kleintje! ;-)

ik zei schijnheilig en zal even uitleggen wat de verloskundige er mee bedoelde: schijnheilig in de zin dat je zwangeren die toch af en toe een sigaretje roken en hoog van de toren blazen het niet niet te doen echt niet de kost wilt geven.

ik zou me maar niet zo druk maken als ik jou was, en een woord als egoistisch vind ik ook erg ver gaan. het is heerlijk dat hier open gesproken wordt, maar ik hou er niet van als er geoordeeld wordt.

ieder zijn ding en ieder zijn leven. jij zult ook dingen doen die ik weer niet snap. maar laat iedereen in zijn waarde en let op je hartslag joh! meid, er zijn wel ergere dingen in de wereld

bovenal: dit onderwerp ging juist over meiden die van heel veel roken naar niets tot bijna niets zijn gegaan, ik vind daar alleen maar hulde voor op zijn plaats!

dat is juist het tegenovergestelde van egoïstisch! als ik egoïstisch was, dan pafte ik wel lekker door, met de champi in mijn andere hand!

ik snap op zich dat het onderwerp je op zich een beetje op de kast jaagt, maar lees even goed, het is juist hulde waard wat hier geschreven wordt!

fijne zwangerschap allemaal!

Nou zeg, Ik schrijf een stukje om mijn hart te luchten en dan wordt ik voor egoistisch uitgemaakt. Ik dacht dat dit forum er vooral was om elkaar te steunen. En dat alleen maar omdat ik iets anders tegen de dingen aankijk. Heb je alles wel echt goed gelezen vraag ik me dan af.
Ik ben een voorstander van vrije meningsuiting maar wel graag met respect. Popje heeft alles eigenlijk al voor me gezegd

groetjes de EX verslaafde  

(((((((((( juffie )))))))))))

ach mensen oordelen zo snel dat ze soms niet goed luisteren/lezen en dan nog met hormonen erbij, tel uit je winst!

meid, je weet zelf hoe het zit hoor!

laat maar kletsen!

en wat ik nog toe wilde voegen: een oude wijsheid

zolang men naar een ander wijst hoeft men niet naar zichzelf te kijken

tja, mensen die een ander aanvallen hebben vaak zelf iets waar ze ontevreden over zijn, ik zeg niet dat dat hier zo is bij degene(n) die ietwat aanvielen, maar let er maar eens op, sinds ik dit gehoord heb ben ik erop gaan letten.
en ik merk sowieso dat als je zwanger bent ineens iedereen denkt van alles over je te mogen "oordelen", zo van: straks kunnen jullie dit niet meer en dat niet meer, hoezo? dan zien we straks wel.

mensen die zeggen dat we straks niet meer ver kunnen reizen? hoezo? zien we straks wel, enige zekerheid is dat als je je kind wijsmaakt dat er niets anders is dan centerparcs ze dat zullen geloven

maar op dit forum zou je inderdaad steun verwachten meis, zeker als je jouw verhaal goed leest, want je bent echt goed bezig vind ik!

Mijn reactie was misschien idd. wat heftig maar kwam ook door de volgende zin ;

Wat de drank betreft ook dat doe ik niet  meer omdat ik me er niet prettig bij voel, maar een keer per week drink ik een glas wijn en daar geniet ik heel erg van. Ik kan me niet voorstellen dat dat slecht  is.  

Juist het niet voor kunnen stellen dat het slecht is... Terwijl de onderzoeken die al jaren gedaan worden in diverse landen en dus zeer uitgebreid en ook betrouwbaar zijn aantoont dat zelfs 1 glas in de zwangerschap al negatieve resultaten kunnen hebben. Je kunt zelfs op internet vinden welke gevolgen die ene glas per week kan hebben.
Sorry dan vind ik het (en dat is persoonlijk) egoïstisch als je het toch doet ten koste van je kind.

Xanthe

Terug
Bovenaan