zin in een glas wijn

quote: Xanthe reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('16-08-2006 19:43:06'));

Mijn reactie was misschien idd. wat heftig maar kwam ook door de volgende zin ;

Wat de drank betreft ook dat doe ik niet  meer omdat ik me er niet prettig bij voel, maar een keer per week drink ik een glas wijn en daar geniet ik heel erg van. Ik kan me niet voorstellen dat dat slecht  is.  

Juist het niet voor kunnen stellen dat het slecht is... Terwijl de onderzoeken die al jaren gedaan worden in diverse landen en dus zeer uitgebreid en ook betrouwbaar zijn aantoont dat zelfs 1 glas in de zwangerschap al negatieve resultaten kunnen hebben. Je kunt zelfs op internet vinden welke gevolgen die ene glas per week kan hebben.
Sorry dan vind ik het (en dat is persoonlijk) egoïstisch als je het toch doet ten koste van je kind.

Xanthe

Hoi Xanthe

Maar nu zeg je het ook op een totaal andere manier. Als je het op deze manier brengt kan ik er ook normaal op reageren. Van je vorige reactie ben ik echt geschrokken. Daar bereik je echt niks mee.

Even een reactie op die onderzoeken. Ik heb het ook allemaal gelezen maar ik vind dat je nooit zomaar aan kunt nemen dat  de conclusies die daaruit wordt getrokken ook kloppen.  Onderzoeken zijn nooit een complete afspiegeling van de maatschappij maar worden afgenomen onder een geselecteerde groep mensen. Ook de omstandigheden kunnen verschillen. Dat die onderzoeken betrouwbaar zijn kan dus ook nooit gesteld worden. Vandaar dat ik er anders over denk.

Maar ik begrijp best dat jij daar anders over denkt. In ieder geval fijn dat je nog even reageerde

groet
de ex verslaafde

Hoi hoi,

Overtrokken of niet, waarom zou je de gok nemen dat het net bij jouw kindje mis gaat??? Ik vind het het wijntje niet waard en zou het mijzelf nooit vergeven.
Aan de andere kant, ik ben nu 29 weken zwanger en het kindje is echt te klein, moet elke week op controle enzo. Maar ik weet zeker dat het niet komt omdat ik mij niet aan de voorzorgen gehouden heb, wat de reden ook is, ik heb er niets meer aan kunnen doen.
Groeten Nienke

quote: Nov1 reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('17-08-2006 15:45:57'));

Hoi hoi,

Overtrokken of niet, waarom zou je de gok nemen dat het net bij jouw kindje mis gaat??? Ik vind het het wijntje niet waard en zou het mijzelf nooit vergeven.
Aan de andere kant, ik ben nu 29 weken zwanger en het kindje is echt te klein, moet elke week op controle enzo. Maar ik weet zeker dat het niet komt omdat ik mij niet aan de voorzorgen gehouden heb, wat de reden ook is, ik heb er niets meer aan kunnen doen.
Groeten Nienke

Hoi Nienke,

Joh wat  vreselijk voor je. Je zult wel ongerust zijn. Elke week weer spanning lijkt me. Ik hoop dat het goedkomt.
Ik snap jou reactie ook wel. Daar zit wel wat in. Alleen denk ik gewoon dat het goed is om altijd kritisch te zijn. Onderzoeksuitslagen zijn vaak discutabel en er zijn ontelbaar veel onderzoeken waar men later weer van terug is gekomen. Maar dat wil inderdaad niet zeggen dat je ze moet negeren. Dat doe ik ook niet. Ik  weet dat ik goed en gezond leef. Ik eet gezond, rook niet, drink bijna niet, beweeg veel, probeer stres te vermijden en ben gelukkig. Beter kan niet lijkt me.

Heel veel sterkte en succes met de baby. Laat even weten hoe het gaat

groetjes Juffie

Terug
Bovenaan