zindelijkheid

http://baby.jongegezinnen.nl/Ontwikkeling/Dreumes/Dreumes-zindelijk-maken.htm

ik las net bovenstaande artikel. en dat sprak me heel erg aan. wij willen graag rond de zomer starten met de training. maar aan dat artikel te lezen zou het al eerder kunnen. aangezien alicia voortaan bijna alleen plast of poept als de luier los gaat. ook in het luierbroekje doet ze niets.

Wij willen van de zomer ook beginnen met de zindelijkheid. Poepen doet ze altijd meteen na het eten, en plassen doet ze ook zodra een luier afgaat. Ben benieuwd.

ook wij gaan in de zomer beginnen met zindelijkheid. is meer er routine van maken dan dat ze echt aangeven dat ze moeten plassen volgens mij. maar goed. je kunt ze in ieder geval droog krijgen.

wij wilden iig ook gaan proberen jorn vroeg zindelijk te krijgen. aangezien hij de wc wel heel erg intressant vind. die moet altijd met mij of papa opa en oma mee plassen

Kan misschien aan mij liggen hoor, maar is dat niet heel erg vroeg? Ik zie bij onze vent ook wanneer hij gaat plassen of poepen, maar om daar nu al mijn energie in te steken om hem zindelijk te krijgen? Ik geloof er nog niet erg in, dat ze zo vroeg zindelijk kunnen worden. Uitzonderingen daargelaten. Het is toch vrij normaal dat ze zo rond een jaar of 3 zindelijk worden?

hoi, hier een april moeder, die soms ook bij jullie spiekt; heb net ook even het artikeltje gelezen. Mij is altijd geleerd dat kinderen ook fysiek voldoende ontwikkeld zijn voordat het zinvol is voordat training zinnig is. Op zo'n jonge leeftijd is de sluitspier onvoldoende ontwikkeld, dus kunnen de meeste gewoon de boel niet eerder ophouden. Mss id deze theorie inmiddels verouderd? Anders zou ik niet eerder met de trainig starten, een lerend kind wil graag trots zijn op het resultaat ( gejuich etc), als er héél vaak niet gejuicht wordt werkt het volgens mij alleen averechts. Lijkt me niet goed/slecht voor de ontwikkekkeling van het zelfvertouwen. Ik zal eens bij het CB vragen of een mailtje sturen naar jonge ouders. Ben benieuwd of er nu andere inzichten zijn over de sluitspier.

Groetjes Judith

Ik lees ook tegenstrijdige verhale, maar kan het wellicht proberen.
Heb van de week met mijn moeder hierover gehad, en die vertelde dat ik en mijn broertje met 2 overdag en 's nachts al zindelijk waren. Dus het is het proberen waard en het scheelt in de kosten van de luiers!

Terug
Bovenaan