zindelijkheid

in de zomer kunnen ze wel lekker in de blote billen rond draven. Deed mijn moeder ook bij ons. en wij zijn alle 3 in de zomer zindelijk geworden.
misschien hadden we een hekel aan kriebelend gras???!!!

zolang pascal niet weet dat plassen en een potje een goede combi is, begin ik er nog niet aan.
het lijkt mij handig dat hij ons kan vertellen dat hij moet poepen/plassen. en dat interesseerd hem absoluut nog niet.
En hij doet al helemaal niks op vaste momenten. daar is dus ook geen pijl op te trekken.
komt vanzelf wel.......ooit.

60% zindelijk voor hun 2de verjaardag???? Nou daar geloof ik echt niks van.....
Ik ga er hier nog niet aan beginnen.
Wat ik me ook af vraag wie wil er zindelijkheid het kind of de ouders???
Tuurlijk zou het fijn zijn en schelen in de kosten qua luiers maar even realistisch ik denk pers dat je er op deze leeftijd nog niet eens aan moet beginnen.
Ik ben van mening dat je beter kunt wachten tot ze het zelf aangeven eerder heeft het nl niet zoveel zin.
Je zult zien dat de meeste kinderen het aan gaan geven tussen de 2,5 en 3 jaar.
Ook de sluitspier werkt dan pas zoals het hoort.
Maar ieder voor zich maar ik waag me er echt niet aan.

Zindelijkheid zou hier nog een drama worden Ethan poept heel onregelmatig en plassen dus hij veel dus word nog een hele klus..
Maar moeder vertelde al dat heren sowieso meet energie kost.. Heren zijn wat luieren en vinden het minder snel vies vergeleken met dames

Zindelijkheid zou hier nog een drama worden Ethan poept heel onregelmatig en plassen dus hij veel dus word nog een hele klus..
Maar me moeder vertelde al dat heren sowieso meer energie kost.. Heren zijn wat luieren en vinden het minder snel vies vergeleken met dames..

Vind dat alles sowieso snel zindelijk moeten zijn vroeger lag de leeftijd veel later maar omdat ze tegenwoordig zindelijk moeten zijn in groep 1 en soms zelfs op de psz kunnen de kleintjes niet eens klein zijn

mijn moeder vertelde dat mijn broer en ik beide met 1,5 jaar droog waren.
dat is heel wat anders dan zindelijk natuurlijk. Als je de energie erinsteekt en je kind elk uur op het potje zet. kan je dreumes snel droog zijn. zindelijk kunnen ze pas worden als ze self aangeven dat ze moeten poepen of plassen. ik ga proberen jorn droog te krijgen. en dan komt zindelijkheid vanzelf wel...

Het zou mooi zijn als ze snel zindelijk zijn, spaart je toch luiers uit maar wat ik ook om mij heen gezien heeft is dat als je te veel pusht ze er ook echt een antipatie voor krijgen en dan krijg je problemen met ophouden- harde ontlasting- pijn bij poepen- bang om te poepen en ophouden en ga zo maar door, ook als je ergens loopt en ze poepen of plassen in hun broek kunnen ze er heel negatief tegen aan gaan kijken en er problemen door ontwikkelen door niet zindelijk te willen worden.

Persoonlijk vind ik 2,5 een prima leeftijd om eens te gaan proberen en te kijken hoe of wat.

Liefs Marina

Terug
Bovenaan