Zo gefrustreerd!

<p style="text-align: left;">Lieve medeforumers,</p><p>Vorige week ben ik na een traumatische bevalling bevallen. De baby is nu 10 dagen oud. Na de bevalling kreeg ik hem meteen in mijn armen gedrukt om te voeden. De gehele nacht door heb ik ook zelf hem moeten verzorgen en voeden. Dit was een paar uur na de bevalling met hechtingen en al. Eenmaal thuis begon de baby blue dan ook snel. Is dit moederschap? Had ik me hier zo op verheugd?! Wat een zware verantwoordelijkheid en in deze 10 dagen van rollercoaster gevoelens heb ik alleen gehuild dat ik het te zwaar vindt en mijn oude leven miste. Voor de baby doe ik alled op tijd volgens het boekje maar het gevoel wat ik dacht te hebben is er gewoon niet. Dadelijk is mijn partner weer ah werk en komt de verzorging voor mijn rekening. Iets waar ik erg bang voor ben. Ik sta op een dag wel 10 naast zijn ledikantje als alles nog oke is. En dat gevoel maakt mij gek. Hij zelf huilt de avonden vol. Ik zou zooooo graag willen dat hij in de avond wat beter sliep zodat wij ook ff tot rust konden komen. De kraamhulp was een regelrechte ramp. En deze 10 dagen vond ik 3x niets. Hoe kan ik ervoor zorgen dat ik me mentaal wat beter ga voelen? Overdag slaapt hij wel veel maar ik kom overdaf niet tot rust en heb dus al 10 geslopen nachten en mijn partner ook. Alleen kunnen we in de avond zo een kleine baby niet alleen aan denk aan doorlekken en dan weer alles moeten verschonen dus dan staan we met zijn 2en aan te poten. Hij heeft vannacht gewoon vanaf 1.30 tot 9.30 non stop gehuild. Tussentijdse voedingen gegeven het hielp allemaal niets. Bah wat een klote tijd! Iemand tipss?</p>

Wat vervelend dat je je zo voelt!misschien kun je nog eens met een verloskundige of huisarts praten, wellicht dat die iets voor je kunnen betekenen?je kindje is pas 10 dagen op de wereld dus dat hij nog heel erg moet wennen is niet heel gek.babies hebben vaak rond de avond een huiluurtje waar niks helpt behalve de baby bij je in de buurt houden.Eerst komende tijd zal gewoon een heel vermoeiende tijd worden en probeer hier een daar ook wat rust te pakken, ook overdag. Jou lichaam is ook nog herstellende.De gedachtes die je hebt zijn niet heel gek. Vaak is het ook gewoon een combinatie van alles bij elkaar. Verwerking van je bevalling, hormonen die nog door je lichaam gieren, slaaptekort.. het is ook allemaal niet niks.Sterkte!

Misschien kan je eens langs een osteopaat gaan. Dat een baby huilt is normaal maar zoveel niet. Sterkte in ieder geval

Zou het kunnen dat je kindje reflux heeft? Ik herken heel erg wat je zegt. Ons kindje huilde ook alles bij elkaar snachts urenlang. Kon alleen maar slaprn als hij rechtop zat... vallen je signalen op? Veel slikken bijvoorbeeld? Probeer dan eens het bedje wat schuiner te zetten, en je kindje na de voeding 10min rechtop tr houden.  Het is in hrt begin zrker even aanpotrn maar het wordt beter ! 

Nou, ik denk dat je als eerste meteen hulp moet inschakelen zodat jij en je man ff goed kunnen slapen! Het liefst 2 dagen zodat je er weer tegen aan kunt. Slaaptekort is echt funest, het zorgt ervoor dat je alles nog zwaarder ziet dan het is. Ik vind het jammer dat je kraamhulp een ramp was, had je maar kunnen bijtanken toen ze er was. Kan je niet je (schoon)ouders vragen of vriendinnen/zus etc? 

Beste mensen,Ik zal maandag een ostepaat raadplegen. Dit breekt ons zo op! Ik heb mijn moeder gevraagd vannacht op te passen.  De nachtdienst van 0.00 tot 03.00 heeft zij gedaan en toen ben ik hem beneden weer gaan voeden en verschonen en sindsdien tiert hij weer de hele avond. Een irritant gekrijs die ons allen al zoveel uur tot wanhoop drijft. Ik snap dat hij niet geboren is met een nachtritme maar overdag krijg je hem met geen mogelijkheid wakker. En ook overdag houdt ik hem voldoende al dan niet slapend tegen mij aan. Hij is pas 10 dagen oud maar heeft ons dus echt de hele avond,nacht en begin vd ochtend in zijn greep. Ik baal zo erg!

Ik vind het heel moeilijk om te lezen wat je schrijft. Vooral de manier waarop. Onze kinderen zijn overleden. Wat zou ik graag met je ruilen! Het lijkt me verstandig als je voor jezelf mentale hulp gaat regelen. Als je het hebt over 'irritant gekrijs' en dat je ze afgelopen dagen 3x niets vond, dan vind ik dat behoorlijk heftig. Het is een baby. Wat verwacht je? Probeer een ritme te vinden en let op bepaalde signalen. Misschien is het inderdaad wel reflux of iets anders. Waarom heb je bij de kraamzorg organisatie niet aangegeven dat het niet klikte met de kraamhulp? Dan had je gewoon een andere kraamhulp gekregen. 

Moeilijk he zo’n klein baby’tje ?Ik vond dat ook zo vreselijk erg moeilijk die eerste weken.Je bent zelf nog zo kwetsbaar en vol hormonen je moet enorm aan dit nieuwe leven wennen en dan ook dus nog een baby’tje die veel huilt in de nacht. Geef je het kindje fles voeding ?Hier hebben wij veel ellende gehad met de voeding en daarbij reflux dus ik zou dat echt even in de gaten houden want daar kan een hoop door komen! Voor de rest hulp inschakelen maar dat heb je dus ook wel al gedaan en vind dat super want ik durfde dat niet !Probeer echt te slapen waar kan want als je niet slaapt geloof mij je draait door!Ik kon overdag ook slecht slapen omdat je de hele tijd lag te waken maar als ze haar even mee namen voor een wandeling kon ik het wel omdat er dan rust in huis was!Veel succes en let goed op jullie zelf 

Terug
Bovenaan