Hey, ik hetken je gevoelens zeer goed. Geloof me: die zijn tijdelijk. Maar indd moeten jij en je partner elkaar nu heel even om en om de rust gunnen en dat is wel lastig met borstvoeding, dus wellicht 1 flesje afkolven voor 18.00u bijvoorbeeld en dan zelf echt naar bed gaan! Slaap doet echt wonderen en geen slaap is super slecht. Ook voor je reacties naar je huilende baby. En dan voelenje je weer schuldig over je gedrag en dan voelt je baby die stress ook van je af komen en je ongemak en schuldgevoel. Babys zijn daar echt heel goed in om jouw ‘mood’ aan te voelen. En dan kan de baby van slag raken inderdaad. Andere eventuele redenen van het vele huilen:- krampjes van de darmen...beste tip hierbij is toch echt flesvoeding gaan geven met ipv gewoon gekookt water gebruik je dan Annique rooibosthee (geeft je ook meer rust, want dan kan je partner ook voedingrn geven en flesvoeding is niks mis mee, 70% van de vrouwen die borstvoeding willen geven kampen met verschillende issues waardoor het niet goed gaat) Krampjes houden de 1ste 3 maanden hoog aan, maar de thee helpt bij ons absurd goed, nergens meer last van buiten wat scheetjes op een dag- reflux inderdaad, maar daar morten ze goed op onderzoeken: kan ook verborgen zitten. Hierboor zijn vele manieren te proberen om het iets beter te krijgen. Maar gezien je zegt dat het smiddags niks is en savonds pas begint is het hoogstwaarschijnlijk hetzelfde als bij ons was: dus krampjes.nu 2 maanden oud en ik begin eindelijk te wennen aan mijn ‘nieuwe leven’ en te zien dat ik ondanks het leventje waar ik nu verantwoordelijk voor ben, toch nog veel hetzelfde houd. Maar ik herken je gevoelens van in het begin: wtf ben ik aan begonnen en ik dacht echt dat ik er klaar voor was, waar is mijn vrijheid gebleven. Maar logisch, oververmoeid en gestresst ga jij niet wandelen met je baby, of ergens op visite. Dit komt paar weken later pas. Als je een ritme (plusminus) hebt en gewend bent aan elkaar. Je leert elke dag weer iets nieuws van je baby. En inderdaad niet vergeten, je baby is zoooo jong. Die weet nog niks en het is aan jullie rust en structuur aan te brengen maar ook die gevoelens over te geven aan de baby, onbewust en bewust kiezen voor regelmaat de eerste tijd. Ik ben ook even geschrokken van alles, en van mezelf want normaal ben ik heel ‘zen’ maar niemand kan tegen slaapgebrek! Dus begin eerst daar en laat dan je kleine onderzoeken (direct je verloskundige bellen vandaag) en vanuit de conclusie kun je kijken naar oplossingen. Vooral in gedachten houden dat deze moeilijke periode heel snel omslaat, lijkt niet zo maar is wel zo. Je leert elke dag beter hoe het moet en wat wel en niet werkt enzenz. Geloof me: ik was jou, en ben nu weer bijna mijzelf, ze is nu 8 weken. Dus houd dat doel voor ogen en volg het stappenplan ok? ?succes en blijven delen met anderen, eerlijk zijn en durven vragen om hulp als het teveel word ?